جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

آشنایی با دکوراسیون پذیرایی | طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی منزل,دکوراسیون پذیرایی

350
آشنایی با دکوراسیون پذیرایی | طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی منزل,دکوراسیون پذیرایی


چیدمان پذیرایی,دکوراسیون پذیرایی,طراحی دکوراسیون پذیرایی,مبلمان پذیرایی,نورپردازی سالن پذیرایی,طراحی دکوراسیون منزل,۳dmax,نحوه چیدمان پذیرایی,طراحی دکوراسیون داخلی,اصول چیدمان پذیرایی,نورپردازی منزل,دکوراسیون مدرن,چیدمان مدرن,دکوراسیون داخلی منزل,طراحی دکوراسیون منزل,دکور پذیرایی

آشنایی با دکوراسیون پذیرایی

اتاق پذيرايي نمادي از كل خانه در يك اتاق است . تصويري از چگونه زندگي كردن است جايي است كه بيشتر وقت خود را در آن آنجا ميگذرانيم . جايي كه آرامش پيدا مي كنيم .كار روزانه را تعطيل كرده و رفع خستگي مي كنم . اتاق پذيرايي جايي است كه اغلب سليقه و ذوق هنري ما مورد قضاوت قرار مي گيرد !
پس بايد تصويري از شخصيت ، خانواده و چيزهاي مورد علاقه مان باشد .
اگر اتاق پذيرايي كوچك و مربع بوده و جاي كافي ندارد ، صندلي ، ميز عسلي و مانند آن را فراموش كنيد در عوض از يك يا دو مبل راحتي با رنگ روشن استفاده نماييد .
اگر بزرگ است مي توانيد قسمتي را براي نوشيدن چاي ، خوردن قهوه ، كار با كامپيوتر و مابقي را به ميز ناهارخوري ، تلويزيون و غيره اختصاص دهيد .

با اجراي چند قانون كوچك پايتختتان را دگرگون سازيد ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍:

كانون توجه ، مركز تجمع و در نهايت پايتخت منزل شما پذيرايي است . همه ما زماني كه دچار بحران نوسازي خانه مي شوم ، اولين چيزي كه به ذهنمان ميرسد ايجاد فضايي صميمي و شادتر است . شايد برايتان پيش آمده كه بعد از پرداخت هزينه بالاي مبلمان و ديگر وسايل لوكس و تزييني هنوز از محيط اطرافتان ناراضي هستيد و علتش را نميتوانيد پيدا كنيد به همين دليل امروز به سراغ دكوراسيون اتاق پذيرايي مي رويم تا خانه را به مكاني شاد و صميمي تبدیل كنيم . با كمي دقت و سليقه ورعايت چند نكته كوچك به هدفي كه داريد دست مي يابيد . هيچگاه تلويزيون و سيستم صوتي را پشت به پنجره نگذاريد زيرا تابش مدام نور آفتاب بر آنها از عمر دستگاه برقي تان مي كاهد و نيز در زمان استفاده تلويزيون دراوقات روز، نور خورشيد را به چشم خود جذب مي كنيد كه مطمئناً در دراز مدت  بر چشمتان اثري نامطلوب مي گذارد . اثاثيه ي تزييني بزرگ را هرگز سر راه قرار ندهيد و گوشه هاي پذيرايي بهترين مكان مناسب براي قرار دادن میباشد .
آشنایی با دکوراسیون پذیرایی

اگر پذيرايي تان كوچك است و علاقه ي زيادي به داشتن مبلمان داريد ميتوانيد از نيم ست بهره ببريد كه از بزرگي تعداد و هزينه كاسته خواهد شد .

آشنایی با دکوراسیون پذیرایی

پاسيو بهترين مكان براي ساختن يك منظره زيبا و دل انگيز مي باشد پس سعي نكنيد با گل ها ودرختچه هاي مصنوعي خود را از داشتن يك منظره با طراوت و لذت بخش محروم سازيد .
آشنایی با دکوراسیون پذیرایی
مناسب ترين رنگ براي ديوارههاي پذيرايي سفيد است زيرا هر قدر اثاثيه شما رنگي باشد ، به محيط تان كمك مي كند تا نظم و زيبايي مورد احتياج در دكوراسيون را برقرار كند . قرار دادن يك ساعت لوكس و مناسب پذيراييتان را قانونمند مي سازد . دقت كنيد نوعي از آن را انتخاب وخريداري كنيد كه سر وصداي كمتري داشته باشد .
براي هم رنگ سازي در لوازم منزل از پرده ، فرش ، مبلمان و كوسن ، روميزي و گلدان استفاده كنيد زيرا بيشتر مورد توجه هستند .

در خانه هايي كه سقفشان كوتاه است لوستر آويز نصب نكنيد كه از نظر ايمني نامناسب و در هنگام روشن بودن چشمتان را اذيت مي كند . از تابلوهاي نقاشي كوچك و مجسمه هاي مجموعه اي براي زيباسازي ديوارها بهره بگيريد . در تلاش نباشيد تمامي قسمت هاي پذيرايي را از اثاثيه و تزييني پر كنيد اين كار باعث مي شود تا زيبايي اين وسايل يكديگر را دفع كنند و باعث شلوغي محیط مي شوند.

اگر مبلمانتان سالم است اما طرح و رنگش براي شما تكراري شده با تهيه لباس مبلمان انقلابي عظم را در تغيير دكوراسيون تجربه خواهيد كرد. در پاسيو يا گوشه اي از پذيرايي تان مي توانيد از آب نماهاي برقي يا با تعبيه حوضچه كوچك و قرار دادن يك آب فشان ، آهنگ صداي آب را در فضاي بسته منزلتان طنين انداز كنيد . اين آب نماها دراندازه هاي متفاوتي مي باشد حتي با كوچكترين آنها فضاي اطراف شما را خاص و ديدني خواهد كرد.

آشنایی با دکوراسیون پذیرایی

ويواريوم چيست :

ويواريوم سازه ايست كه در نگاه اول شباهت زيادي به آكواريوم دارد ، تنها با اين تفاوت كه در ويواريوم مي توانيم گياهان و جانوران غير آبي يا نيمه آبي را در كنار هم داشته باشيم .
ويواريوم كلمهاي لاتين به معني « محل زندگي » و جايي است كه معمولا براي نگهداري گياهان و حيوانات است .
يك ويواريوم ممكن است بسيار كوچك و مناسب نگهداري روي يك ميز باشد.
« تراريوم » در لغت به معني باغ شيشه اي است محيطي براي نگهداري گياهان بارطوبت بالا كه بيشتر بومي جنگل هاي مرطوب هستند و در يك ظرف معمولاً شيشه اي و سر بسته رشد مي كنند .

آشنایی با دکوراسیون پذیرایی

طريقه ساخت يك ويواريوم كم هزينه :

اگر اكواريومي خالي از ماهي داريد  قادر خواهيد بود با كمي تلاش آن را به يك ويواريوم زيبا و ارزشمند تبديل سازيد . ويواريوم ها به گونه اي طراحي مي شوند كه حداقل رسيدگي و آبياري را براي دوام گلها و گياهان احتياج دارند حتي اگر نور كافي به آنها نرسد مشكلي برايشان پيش نمي آيد چرا كه با تعبيه منبع هاي نور در قسمت هاي مختلف آن و تابش نور مصنوعي و  بوجود آوردن دماي مناسب طراوت و سلامتي گلها به طور كامل حفظ مي گردد.
گل كاكتوس به دليل تنوع و رسيدگي و آبياري كمي كه مي خواهد گزينه مناسبي مي باشد . گل هاي كاكتوس را همراه گلدانهايش با ترتيب دلخواه در كنار هم قرار داده حال ماسه ساحل دريا كه از گل فروشي ها  ميتوانيد تهيه كنيد بدون اينكه به سطح گلدان ها ريخته با سنگ ريزه هاي تزييني دور تا دور گلدان ها را حصار كشي كنيد . چند هالوژن كوچك از نوع آفتابي در چهار گوشه ويواريومتان نصب نماييد كه نور بر روي ماسه ها و گلها تابيده شود . حال از ويواريوم زيبايتان نهايت لذت را ببريد .

هر گاه به مبلمان روشن نظر مي اندازيم به سبب روشن بودن رنگ آن روحمان انرژي مي گيرد اين شعف و لذت ما را به هيجان مي آورد و باعث مي شود عجولانه تصميم بگيريم . انقدر به استفاده از رنگ هاي روشن در سراسر منزل مان و دكوراسيون ادامه مي دهيم تا حس خوب اوليه اش زايل مي گردد با تدبير به موقع به و هزينه نسبتا پايين ميتوانيد هارموني مورد نياز را بدست بياوريد كه شما را از يك محيط سرد و تكراري به فضاي گرم و با نشاط تبديل مي سازد .

در اين روش هدف ما اثاثیه و لوازم كوچك میباشند که آنها را به رنگ هاي تند و شاد تهيه مي كنيم ، دقت كنيد نبايد از تمامي رنگ هاي جعبه ي مداد رنگي استفاده كنيم بلکه با انتخاب تنها يك رنگ از این راه نجات بخش بهره میبریم .
آشنایی با دکوراسیون پذیرایی

  1. قبل از انتخاب هر وسيله اي براي تغيير رنگ و انجام هر كاري خوب بينديشيد و سپس به اجراي آن اقدام بورزيد .
  2. به سراغ لوازم و اثاثيه برويد كه حجم تقريبا كوچكي داشته باشند و از قبل تصميم به تعويض شان گرفته ايد .
  3. به هيچ عنوان به صورت رديفي و پشت سر هم از اين روش استفاده نكنيد .
  4. شدت رنگ شادتان يا به اصطلاح جيغ نبايد به گونه اي باشد كه چشم را ،حتي در تعداد كمش بزند و شما را دوباره سرجاي اولتان باز گرداند
  5. در مواردي انقدر اثاثيه ها رنگي هستند كه رنگ هاي تند هم كمكي نخواهد كرد به همين علت مي بايست از رنگ هاي مثل مشكي ،قهوه اي و فندقي استفاده كرد .

والان يا مدال هاي پرده ،روميزي ها كه مي توانند به اندازه كوچك انتخاب شوند و فقط در مركز ميز قرار بگيرند . تابلو ها آينه ها قاب هاي عكس همگي به رنگ انتخابيتان باشند .
در صوتي كه محدوديت فضا نداريد ميتوان از مبلمان منحني ، دايره و نيم دايره بهره مند شويدكه پذيراييتان را بزرگتر و چشمگير تر نشان مي دهد حال آنكه استفاده از اين مبلمان در منازلي با متراژ كمتر موجب مي شود تا كوچكي خانه بيشتر به چشم آيد .
آشنایی با دکوراسیون پذیرایی

سعي كنيد چينش مبلمان را حول محور تلويزيون قرار دهيد به صورتي كه مركز ديدتان از ابتدا مسير مبلمان به راحتي توانايي تماشاي تلويزيون را داشته باشيد .
امروزه باكس هاي زيبايي همراه با طبقه هاي چوبي متعدد با نازلترين قيمت ها در دسترس همگان مي باشد ابعاد متفاوت و قاب گونه آنها دستتان را براي هر نوع طراحي باز مي گذارد ،استفاده از لامپ هاي نوري كوچك با رنگ هاي ملايم همانند هالوژن در داخل و بالاي باكس ها و طبقات چوبي جذابيتشان را دو چندان خواهد كرد .

نورپردازي در پذيرايي :

نور و نورپردازي هويت تازه اي به فضا مي بخشد . در نورپردازي بايد دقت كنيم كه از چراغ ها و لوستر هاي مناسب براي پذيرايي استفاده كنيم . لوستر، آباژور و چراغ زينت بخش هر خانه اي هستند . لوستر يكي از عناصر تزيين اتاق هاي مختلف خانه است . به محض ورود نخستين چیزي كه به چشم مي آيد لوستر است . لوستر ميتوان كريستالي يا تركيبي از چوب و فلز باشد.
آويز ،لوسترهاي كوچك تري هستند و همان طور كه از نامشان پيدا است طول زيادي دارند براي اتاق هاي كوچك مي توان فقط از يك آويز استفاده كرد اما مثلا براي بالاي جزيره يا كانتر آشپزخانه ،ميتوانيد سه آويز زيبا و يك شكل را به يك قد يا كوتاه و بلند نصب كنيد .
يك نوع ديگر از لوستر ها نوع ديواري است كه از آنها مي توان در مكان هايي همچون آينه يا سرويس يا جلوه دادن به قاب عكس يا آثار هنري استفاده كرد كه به هيچ عنوان جنبه نور دهي ندارند .
آشنایی با دکوراسیون پذیرایی

چیدمان پذیرایی,دکوراسیون پذیرایی,طراحی دکوراسیون پذیرایی,مبلمان پذیرایی,نورپردازی سالن پذیرایی,طراحی دکوراسیون منزل,۳dmax,نحوه چیدمان پذیرایی,طراحی دکوراسیون داخلی,اصول چیدمان پذیرایی,نورپردازی منزل,دکوراسیون مدرن,چیدمان مدرن,دکوراسیون داخلی منزل,طراحی دکوراسیون منزل,دکور پذیرایی

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *