جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

نورپردازی آشپزخانه ایده آل | طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی آشپزخانه,دکوراسیون

847
نورپردازی آشپزخانه ایده آل | طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی آشپزخانه,دکوراسیون


دکوراسیون آشپزخانه
,طراحی آشپزخانه,کابینت آشپزخانه,طراحی دکوراسیون آشپزخانه,طراحی داخلی آشپزخانه,چیدمان آشپزخانه,دکور آشپزخانه,دکوراسیون داخلی منزل,دکور منزل,طراحی داخلی منزل,نورپردازی منزل,چیدمان منزل,طراحی دکوراسیون منزل,طراحی کابینت آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه

در دکوراسیون آشپزخانه های قدیمی که مثل آشپزخانه های امروزی و مدرن دارای کابینت های ثابت و مشخص که جاسازی شده و محل مشخص شده ای برای سینک و گاز و باقی وسایل در نظر گرفته می شود نبوده اند , نورپردازی کل فضای آشپزخانه فقط توسط یک چراغ سقفی یا لوستر که از مرکز سقف نصب می شد تامین می گردید به دلیل اینکه تمامی فعالیت ها چه آماده سازی وچه پخت و پز بر روی میز وسط انجام می شد. اما آشپزخانه های امروزی و مدرن که شامل کابینت ها , گاز و سینک و یخچال جاسازی شده در کنار یکدیگر می باشند , نوع جدیدی از نورپردازی را دارا هستند.

در شیوه جدید طراحی دکوراسیون آشپزخانه های مدرن بر خلاف گذشته بیشتر فعالیت های روزمره بر روی سطوح کابینت ها و در کنار گاز و سینک انجام می شود اما هنوز چراغ های سقفی از وسط آویزان می شوند که این امر باعث می شود که فرد در هنگام کار پشت به منبع اصلی نور و در زیر سایه خود قرار گیرد و نور کافی جهت فعالیت را نداشته باشد.بنابراین در طراحی امروزی چه از لحاظ آماده سازی و چه از لحاظ پخت و پز نور کافی در قسمت گاز و سینک و سایر سطوح کابینت ها نیاز داریم و علاوه بر نور کافی در قسمت های نام برده شده , محیط اصلی آشپزخانه هم نیاز به نور کافی دارد.

نورپردازی آشپزخانه

لازم به ذکر است که کابینت های ویترینی که بیشتر برای گذاشتن ظروف تزئینی و چینی استفاده می شود نیز نیاز به نورپردازی دارند.

وجود یک چراغ بالای سینک ظرفشویی در هنگام تاریکی یا شب می تواند نور کافی را جهت شستن ظروف تامین کند و اگر این نوع نورپردازی دارای کلید مجزا باشد که به صورت دلخواه مورد استفاده قرار بگیرد بهتر است .

نکته جالب این است که امروزه شیرهایی ساخته شده اند که در قسمت خروجی آب دارای چراغ است و در هنگام تاریکی سطوح ظروف شسته شده را روشن می نماید که استفاده از این نوع شیرها هم کمک شایانی چه از لحاظ کارایی و چه از لحاظ طراحی می کند.

نورپردازی آشپزخانه

جهت تامین نور مورد نیاز در سطوح دیگر کابینت ها که بیشتر زیر کابینت های هوایی قرار دارد به راحتی می توان از چراغ های مهتابی بهره گرفت بنابراین این نوع نورپردازی بر زیر کابینت های دیواری بدون اینکه قابل رویت باشند یا چشم را آزار دهند نور بسیار خوبی را تامین می کنند.

اگر کابینت های زمینی از عمق زیادی برخوردار هستند و نور محیطی اصلی نتوانند داخل آنها را روشن کند , می توان با نصب چراغ های کوچک که با کلید های ریموت دار کنترول می شوند یا با باز و بسته شدن درب کابینت به صورت خودکار روشن و خاموش می شوند به راحتی به وسایل داخل آن دسترسی پیدا کرد.

استفاده از چراغ های آویز بالای میز غذا خوری که قابلیت تنظیم دارند می توان نور دلچسب و آرامش بخشی را در هنگام غذا خوردن به وجود آورد.همینطور زمانی که از میز غذاخوری استفاده نمی شود این نوع چراغ ها می توانند نور محیطی اصلی آشپزخانه را نیز تامین کنند.

نورپردازی آشپزخانه

کابینت , نقطه شروع هر آشپزخانه است به دلیل اینکه نمای اصلی آشپزخانه رابطه مستقیمی با شکل و ظاهر کابینت ها دارد.کابینت آشپزخانه باید به گونه ای باشد که نیاز افراد را چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ کارایی برآورده کند بنابراین اولین و مهمترین نکته ای که باید در انتخاب کابینت رعایت شود این است که چه نوع کابینتی نیاز شما را فراهم می سازد؟

بنابراین از لحاظ نوع سفارش و قیمت ، کابینت ها به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

  1. کابینت های معمولی : این نوع کابینت ها اصولا پیش ساخته هستند و در اندازه و شکل های استاندارد موجود می باشند که معمولا در صورت سفارش این نوع کابینت ها همان روز یا حداکثر در چند روز می توان آنها را نصب کرد.در نظر داشته باشید که ابعاد و اندازه و شکل و نمای این کابینت ها محدود است ولی نکته ای که در این نوع کابینت ها حائز اهمیت است قیمت رقابتی آنهاست که بسیار مناسب است.
  2. کابینت های نیمه سفارشی : در این نوع کابینت ها , مشتری این قابلیت را دارد که از لحاظ شکل و اندازه یکی را با در نظر گرفتن بودجه و فرم آشپزخانه خود انتخاب کند . اصولا این نوع کابینت ها بعد از سفارش توسط کارخانه ساخته می شود به همین دلیل مدت زمان ساخت و نصب آن نسبت به کابینت های معمولی بیشتر است و چون در این نوع کابینت ها شکل و اندازه موقعیت بیشتری را برای مشتری فراهم می کنند , بنابراین قیمت تمام شده آن نیز از کابینت های معمولی بالاتر است.
  3. کابینت های سفارشی : این نوع کابینت ها کاملا توسط مشتری به هر شکلی از لحاظ نوع , اندازه , فرم , ومدل انتخاب شده و ساخته می شوند.این نوع کابینت ها چه از نظر قیمت و چه از نظر مدت زمان ساخت و نصب از کابینت های معمولی و نیمه معمولی بالاتر و طولانی تر است .

متعلقات و لوازم جانبی کابینت

شما می توانید در کابینت های سفارشی و نیمه سفارشی از انواع و اقسام متعلقات و لوازم جانبی استفاده کنید. این بدان معنی نیست که کابینت های معمولی این گونه لوازم را نداشته باشند.شما می توانید در کابینت های معمولی با نصب قفسه , کشو ها , سینی و سایر متعلقات کارایی آن را بالا ببرید.

یراقالات کابینت

یراقالات کابینت مانند طلا و جواهرات نقش بسیار زیادی در بالا بردن تزئین و آرایش کابینت ها ایفا می کنند . شما می توانید با از استفاده از دستگیره های زیبا و قابل توجه , آرایش بسیار زیبایی حتی به ساده ترین کابینت ها بدهید . لازم به ذکر است که یراقالات کابینت در درجه اول نقش کارایی را دارند و در مرحله دوم در زیبایی دخیل هستند . این نکته را مورد توجه قرار دهید که اگر دستگیره یا یراقالاتی کارایی مناسب را برای شما نداشته باشند و فقط از نظر زیبایی قابل توجه باشند عملا مناسب نیستند و نمی توانند وظیفه اصلی خود را که باز و بسته کردن درب ها یا سایر موارد می باشد را ایفا کنند.

دکوراسیون آشپزخانه,طراحی آشپزخانه,کابینت آشپزخانه,طراحی دکوراسیون آشپزخانه,طراحی داخلی آشپزخانه,چیدمان آشپزخانه,دکور آشپزخانه,دکوراسیون داخلی منزل,دکور منزل,طراحی داخلی منزل,نورپردازی منزل,چیدمان منزل,طراحی دکوراسیون منزل,طراحی کابینت آشپزخانه

 

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *