جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

نکات مهم نورپردازی آشپزخانه | طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی آشپزخانه,دکوراسیون

1937
نکات مهم نورپردازی آشپزخانه | طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی آشپزخانه,دکوراسیون


دکوراسیون آشپزخانه
,طراحی آشپزخانه,کابینت آشپزخانه,طراحی دکوراسیون آشپزخانه,طراحی داخلی آشپزخانه,چیدمان آشپزخانه,دکور آشپزخانه,دکوراسیون داخلی منزل,دکور منزل,طراحی داخلی منزل,نورپردازی منزل,چیدمان منزل,طراحی دکوراسیون منزل,طراحی کابینت آشپزخانه

نکاتی کاربردی برای نورپردازی آشپزخانه

 

طرح نورپردازی باید بخشی جدایی ناپذیر از نوسازی و دکوراسیون آشپزخانه باشد. در اینجا دکوملک چند فاکتور اصلی را برای مورد نورپردازی ارائه داده که باید در نظر گرفته شوند. راندل وایتهد (Randall Whitehead)، یک طراح معروف ملی و و نویسنده موضوعات روشنایی مسکونی، می گوید: “نورپردازی اغلب آخرین چیزی است که در طراحی یک آشپزخانه در نظر گرفته شده و اولین چیزی است که از نظر بودجه آن را حذف می کنند.”

اما برای اینکه بهترین ظاهر و عملکرد خود را داشته باشد، آشپزخانه باید به درستی به نور دسترسی داشته باشد؛ و این موضوع چیزی فراتر از تعیین وسایل شیک روشنایی است. طرح خوب با روشنایی در جزئیات معماری و دکوراسیون اتاق ترکیب می شود.

نکاتی کاربردی برای نورپردازی آشپزخانه

اجتناب از اشتباهات فاحش

هنگامی که موقع نورپردازی آشپزخانه می شود، رایج ترین اشتباه تلاش برای روشن کردن تمام اتاق با یک لامپ نصب شده به سقف می باشد. نتیجه منتهی می شود به آنچه که آقای وایتهد به آن “بمب روشنایی زننده” می گوید که از نظر دیداری بر همه چیز در فضا غلبه می کند. نورپردازی در تو رفتگی ها، اگر در یک شبکه عمومی نصب شده باشند، بسیار بهتر است. بسیاری از مردم آن را به اشتباه انجام می دهند، و نهایتا مقدار زیادی نور در برخی از مناطق داشته و در بقیه جاها سایه تشکیل می شود.

نکاتی کاربردی برای نورپردازی آشپزخانه

نکاتی کاربردی برای نورپردازی آشپزخانه

برنامه ریزی برای یک نمای لایه ای در آشپزخانه

هیچ منبع نوری نمی تواند تمام نور لازم برای یک آشپزخانه را فراهم می کند. یک آشپزخانه ی بخوبی نورپردازی شده، لایه بندی شده و با چهار نوع مختلف نور ترکیب می شود. هر آشپزخانه ای که در حال دکور شدن است باید شامل موارد زیر باشد:

  • جعبه کلید روشنایی: این وسیله نور کافی برای انجام وظایف مختلف مثل خرد کردن سبزیجات و خواندن دستور العمل های غذا را فراهم می کند. بهینه ترین حالت قرار گیری این جعبه نور، بین سر فرد و سطح کار می باشد، که باعث می شود نور واقع در زیر کابینت های بالایی، بسیار موثر باشند. اگر دکوراسیون آشپزخانه شامل یک شربت خانه یا آبدارخانه نیز هست، مطمئن شوید که یک جعبه کلید در آنجا قرار دارد.
  • نورپردازی گرداگرد: این امر ایجاد محبتی گرم شده که اتاق را پر می کند؛ سایه ها را ملایم کرده و کمک می کند تا آدم ها احساس استقبال کننده ای در آشپزخانه داشته باشند. اگر کابینت تمام فضا تا سقف را نگرفته اند، این فضای یک نقطه عالی برای نورپردازی محیط است. از چهار نوع نورپردازی، نوع دور تا دور اغلب نادیده گرفته می شود.
  • روشنایی پس زمینه: این نوع نورپردازی، به یک آشپزخانه عمق و ابعاد می دهد. نمونه هایی از نور پس زمینه شامل لامپ های قرار داده شده در داخل کابینت های شیشه ای جلویی برای درخشان کردن ظروف و مجموعه های دیگر تزئینی و روشنایی در تو رفتگی های دیوار و سقف هستند. همچنین لامپ های قابل تنظیم کم ولتاژ برای نمایش دادن و روشن کردن آثار هنری، نمونه هایی از این نوع نورپردازی می باشند.
  • نورپردازی های تزئینی: آقای وایتهد به این نوع از نورپردازی به عنوان جواهرات معماری اشاره می کند. این روش به فضا درخشش می افزاید.

نکاتی کاربردی برای نورپردازی آشپزخانه

نکاتی کاربردی برای نورپردازی آشپزخانه

کم نور کردن چراغ ها

درست مانند هر اتاق دیگر از خانه، توانایی تنظیم سطح نور در آشپزخانه یک مورد ایده آل است. در هنگام پخت و پز و یا تمیز کردن، مقدار مناسبی روشنایی و نور باعث می شود کار آسان تر شود. برای درنگی که در هنگام وعده غذایی و گفتگو بوجود می آید، چراغ های کم نور شده، محیطی عالی را ایجاد می کنند. یک چراغ کم نور در آشپزخانه، مناسب این ترفند نخوهد بود، اطمینان حاصل کنید که طراحی برای هر نوع نورپردازی بطور جداگانه، تنظیم نور خودکار در خود جای داده است: جعبه کلید، گرداگرد، پس زمینه و تزئینی.

نکاتی کاربردی برای نورپردازی آشپزخانه

نکاتی کاربردی برای نورپردازی آشپزخانه

استفاده از یک طراح نورپردازی را در نظر بگیرید

اضافه کردن یک طراح نورپردازی را برای تیم بازسازی خود در نظر بگیرید. یک طراح نور لایه های آشپزخانه و همچنین عناصر دیگر طرح را را مطالعه خواهد کرد، از جمله ارتفاع سقف، نور طبیعی و پرداخت سطوح، تا مقدار نور و محل قرارگیری هر یک که مورد نیاز در فضا هستند، را تعیین و اندازه گیری کند.

اگر بودجه شما اجازه ی به کارگیری یک طراح نور را نمی دهد، می توانید از ایده های سایت دکوملک کمک گرفته و یا کتاب هایی با عنوان نورپردازی مطالعه نمائید.

نکاتی کاربردی برای نورپردازی آشپزخانه

طرح و نقشه برای نورپردازی

یک نکته ی دیگر در مورد نورپردازی آشپزخانه: حتی اگر شما بودجه کافی برای یک سری آویز چراغ در سراسر آشپزخانه خود ندارید، حداقل جایگاه روشنایی را در سه جعبه اتصال (در هنگام بازسازی) قرار دهید. سپس وسایل نورپردازی را می توان در آینده خریداری کرده و به راحتی به آشپزخانه اضافه کنید.

دکوراسیون آشپزخانه,طراحی آشپزخانه,کابینت آشپزخانه,طراحی دکوراسیون آشپزخانه,طراحی داخلی آشپزخانه,چیدمان آشپزخانه,دکور آشپزخانه,دکوراسیون داخلی منزل,دکور منزل,طراحی داخلی منزل,نورپردازی منزل,چیدمان منزل,طراحی دکوراسیون منزل,طراحی کابینت آشپزخانه

 

افزودن دیدگاه جدید

یک پاسخ به “نکات مهم نورپردازی آشپزخانه | طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی آشپزخانه,دکوراسیون”

  1. chibekhoonam.net گفت:

    خسته نباشید ممنون به خاطر این مطالب
    فوق العاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *