- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

اهمیت دکوراسیون در رستوران و فست فود

نازنین داددوست
550
رای نویسنده
4از1
اهمیت دکوراسیون در رستوران و فست فود | تاثیر دکوراسیون در فست فود | بهترین دکوراسیون رستوران

اهمیت دکوراسیون در رستوران و فست فود,دکوراسیون فست فود,دکوراسیون رستوران,تاثیر دکوراسیون فست فود,بهتیرن دکوراسیون رستوران,تجهیزات رستوران و فست فود,fastfood

 

 

چرا طراحی دکوراسیون داخلی برای فست فود و رستوران اهمیت بالایی دارد؟

شاید شما در حال راه اندازی یک کسب و کار باشید و یا شاید در حال جمع کردن سرمایه اولیه و برآورد آن باشید و یا شایدم به این فکر باشید که چرا طراحی دکوراسیون داخلی برای فست فودها و رستوران ها و… اهمیت فراوانی دارد.

مطالعات نشان داده است که طراحی دکوراسیون داخلی در یک فست فود یا رستوران و … تاثیر مستقیمی بر روی رضایت مشتریان از آن مکان مورد نظر دارد.

 

اگر همه چیز را در یک رستوران یا فست فود شیک انجام داده اید باید اطمینان حاصل کنید که آیا مشتریان شما نیاز های خود را در این مکان می توانند برطرف کنند و به خواسته های خود برسند و یا مسائل دیگر که هر کدام این مسائل خود فلسفه های خاص خود را دارد.

 

البته باید بدانیم در چنین کسب و کاری که مسئله کاملا به شدت رقابتی است شما برای جذب مشتری در وهله اول باید به طور شگفت انگیزی قادر باشید که رضایت مشتری را به هر نحوی جلب کنید تا مشتری خواهان این باشد که بار دیگر نیز به آن مکان بی آید. این جلب توجه و رضایت مشتری هم باید از نظر کیفیت غذا و هم از نظر سرویس دهی و مهم تر از همه از نظر دکوراسیون داخلی که ایجاد کرده اید باشد تا مشتری در آن مکان احساس آرامش و راحتی کند و خواهان بازگشت مجدد به آن مکان گردد.

 

همیشه برای طراحی دکوراسیون فضای داخلی یک رستوران یا فست فود از منظر مشتری به آن مکان نگاه کنید تا بتوانید تشخیص دهید، حسی که آن مکان به شما می دهد به چه صورت است آیا می تواند مطابق میل مشتریان دیگر باشد و نیازهای آنان را برطرف سازد.

 

شما می خواهید خود را از دیگر رقبا جدا کنید و از آنان پیشی بگیرید که این کار زمانی محیا می گردد که شما توجه خاصی به جزئیات محیط اطراف خود داشته باشید و اطلاعات جامعی از آنان کسب کنید تا در پیشبرد شما کمک قابل توجهی بهتان کند. تا با این کار بتوانید مشتریان را مجاب کنید زمان بیشتری را در فست فود یا رستوران شما صرف کنند که همین زمان بیشتر نشستن خودش پول است و در امتداد آن سود را به همراه دارد.

 

 

محیط فست فود و رستوران

چگونه می خواهید زمانی که مشتری در فست فود یا رستوران شما حضور دارد به بهترین نحو به وی دیکته کنید که این مکان از همه لحاظ بهترین است. بهترین مکان برای صرف زمان ، بهترین مکان برای صرف غذا ، بهترین مکان برای خلق و خوی با اجتماع و افراد دیگر و… که همه این ها باید قبل از راه اندازی یک فست فود یا رستوران برنامه ریزی شود تا بتواند از همه لحاظ  و همه جنبه ها تمام موارد را بصورت موشکافانه بررسی و تحلیل نمایید.

 

فضا و مکان فست فود و رستوران

فست فود ها و رستوران های به قسمت ها و فضاهای مختلف که شامل تجربیات مختلفی هستند تقسیم شده است به عنوان مثال کیفیت غذا ، سرو غذا ، چگونگی طراحی داخلی آن ، طرز برخورد با مشتریان و… که همه این موضوعات می تواند در جذب مشتری موثر باشد.
باید سعی شود که مکان و فضای مورد نظر را طوری طراحی کنند که همه چی در دسترس و پیدا کردن نقطه و مکان مورد نظر در فست فود یا رستوران به نحوه در دسترس باشد و فضای ایجاد گردد که مشتری بیشتر احساس آرامش کند نه ایجاد ترس و دلهره و اضطراب هرچه مکان دلنشین تر باشد مشتری خواهان این می گردد که بار دیگر به آن مکان رجوع کند و به احتمال زیاد به دیگران نیز پیشنهاد می دهد مکان مورد نظر را اما اگر خلاف این باشد حتما عکس این موضوع رخ می دهد.

 

روشنایی

برای هر فست فود و رستورانی واجب است این موضوع زیرا باعث ایجاد خلق و خوی درست و همچنین به مشتری این فرصت را می دهد که مواد مصرفی خود به بهترین نحو مشاهده نماید و بیشترین لذت را ببرد و زمان بیشتری را در این مکان صرف کند که صرف زمان بیشتر خود نشان دهنده صرف پول بیشتر و سود بیشتر برای این مشاغل می باشد.

 

رنگ

استفاده از رنگ های مختلف و ترکیبی از رنگ های مختلف به طور چشمگیری می تواند در تغییر خلق و خوی مشتری ایجاد نماید. رنگ ها می تواند بسته به نیاز و سلیقه شما باشد ( آرام ، نشاط بخش ، اغوا کننده ، آرامش بخش ، احساس مجلل و… ) .

این موضوع نیز می تواند تاثیر مستقیمی بر روی مشتری در رابطه با مواد غذایی و نوشیدنی و … بگذارد و البته باید این را هم بازگو کنم که در مقاله قبل هم به این موضوع اشاره کرده بودم که بیشتر فست فودها و رستوران ها تمایل به رنگ قرمز و زرد بیشتر دارند. زیرا طبق تحقیقات به عمل آمده توسط کارشناسان و محققان اینگونه از رنگ ها در تحریک اشتها بسیار موثر می باشد در حالی که رنگ آبی آرام بخش تر می باشد.

 

سر و صدا

میزان سر و صدا یک فست فود یا رستوران می توان با طراحی فضا ، مبلمان ، بافت و مواد مورد استفاده در درون آن کنترل کرد و با توجه به آنچه از فضا و مشتری می خواهد را در نظر می گیریم.

اهمیت دکوراسیون در رستوران و فست فود | دکوراسیون فست فود | دکوراسیون رستوران

اهمیت دکوراسیون در رستوران و فست فود,دکوراسیون فست فود,دکوراسیون رستوران,تاثیر دکوراسیون فست فود,بهتیرن دکوراسیون رستوران,تجهیزات رستوران و فست فود,fastfood,راه اندازی رستوران,راه اندازی فست فود

افزودن دیدگاه جدید
دیدگاه خودتان را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *