- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

نورپردازی رستوران یا فست فود

نازنین داددوست
1345
رای نویسنده
4از1
نورپردازی رستوران یا فست فود | اصول نورپردازی فست فود | نورپردازی رستوران | دکورسیون

نورپردازی رستوران یا فست فود,اصول نورپردازی فست فود,نورپردازی رستوران,دکورسیون فست فود,طراحی داخلی رستوران,دکوراسیون داخلی فست فود,نور پردازی فست فود

 

نورپردازی رستوران یا فست فود

 

 

 

قوانین اساسی در مورد نورپردازی در یک رستوران یا فست فود

تصور کنید که در یک رستوران یا فست فود با شریک زندگی خود یا دیگر افراد مهم حضور دارید که تمام خدمات و کیفیت غذای سرو شده همه و همه چیز مناسب و عالی می باشد جز روشنای و نورپردازی آن فضا که در آنجا حضور دارید، این روشنایی باعث ایجاد ناراحتی می شود و ایده های را که در سر می پروراندید را از بین می برد.

در این گونه فضا ها مواد غذایی هم نیز رنگ اصلی خود را نداشته و تغییر رنگ ایجاد می شود مثلا گوشت خاکستری می شود و سبزیجات مایل به آبی می شوند، این تراژدی به طور کامل توسط روشنایی نامناسب ایجاد می گردد که باید این مبحث به طور کامل رفع شود تا مشکلات اینچنین را بوجود نیاورد.

 

 

طراحی نورپردازی

نورپردازی رستوران یا نورپردازی فست فود باید در خور مشتری باشد، مهم است که مشتری احساس خوبی در مورد مکانی که در آنجا حضور دارد داشته باشد که این امر در صورتی اتفاق می افتد که نور در انجا مناسب باشد.

نورپردازی خوب و مناسب زمانی اتفاق می افتد که نور روز با نور برق با هم تلفیق شود. این ترکیب در داشتن روشنایی دلپذیر و بسیار مهم می باشد.

رنگ چراغ و روشنایی بسیار اهمیت دارد و بر احساسات و عواطف انسانی،خلق و خو و … تاثیر مستقیم می گذارد. باید با احتیاط و فکر مناسب و کافی رنگ مکان مورد نظرتان را انتخاب کنید و یا از یه مکانی که اشتباه رنگ آمیزی شده بتوان به نحوه احسن استفاده کنید.

 

رابطه نورپردازی با غذا خوردن

در هنگام صرف صبحانه به مقدار زیادی نور نیازمند می باشیم. به طوریکه مشتریان بتوانند روزنامه و یا هر چیز دیگری را در هنگام صرف قهوه ، چای و صبحانه خود به راحتی مطالعه نمایند.

در هنگام صرف ناهار نیز اگر در یک رستوران یا فست فود حضور داشته باشید یک نور متوسط نیز می تواند به ما کمک کند و برای ایجاد یک گردش مالی از سریع  و ایجاد حس سراسیمگی در مشتری و دریافت و سرو غذا بیشتر از رنگ های بخصوصی استفاده می نمایند تا مشتریان در زمان کمتری آنجا توقف داشته باشند.

در هنگام صرف شام نیز به یک نور با شدت کم نیازمند می باشم تا بتوانیم حس صمیمیت و فراغت را در مشتریان بوجود بیاوریم.

 

 

ایجاد روشنایی توسط فضا

یکی از اشتباهات صاحبان اینگونه از مشاغل که بدون هم فکری و مشاوره دست به نورپردازی مکان مورد نظر خود می پردازند و بیشتر به این صورت است که روشنایی را به صورت تثبیت نگاه اجرا می نمایند نه با توجه به قابلیت های خود مکان .

در واقع با کارهای کارشناسی که بر این قضیه انجام شده است موفقیت از روشنایی را در یک فضای خاص با برداشت و احساس مردم برای آن فضایی که برایشان تعیین شده میسنجند و اندازه گیری می کنند.

نورپردازی در واقع با معماری و بقیه قسمت های طراحی داخلی یکپارچه شده است. اقدامات متعدد در جهت نورپردازی بسیار خوب و مفید می باشد زیرا هدف از نوع نور فضا و چگونگی استفاده از آن را به صورت جامع و کامل به ما می دهد.

انتخاب وسایل و انتخاب بهترین اشکال برای فضای موجود در دسترس یکی از گام های نورپردازی می باشد. در رستوران ها یا فست فود ها و یا دیگر اورگان های موجود می توان روشنایی قابل تنظیم استفاده نمود تا بتوان به صورت دستی یا خودکار روشنایی را بسته به زمان ممکنه (روز – غروب – شب) تنظیم نماید.

 

 

نورپردازی رستوران یا فست فود | اصول نورپردازی فست فود | نورپردازی رستوران | دکورسیون

نورپردازی رستوران یا فست فود,اصول نورپردازی فست فود,نورپردازی رستوران,دکورسیون فست فود,طراحی داخلی رستوران,دکوراسیون داخلی فست فود,نور پردازی فست فود,راه اندازی رستوران,راه اندازی فست فود,راه اندازی فست فود ارزان,شرکت اجرای فست فود

افزودن دیدگاه جدید
دیدگاه خودتان را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *