- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

استخر های شنا بر حسب شیوه تصفیه آب

azam
1648
رای نویسنده
5از1
استخر های شنا بر حسب شیوه تصفیه آب | طراحی استخر | ساخت استخر شنا

استخر های شنا بر حسب شیوه تصفیه آب

به منظور حفظ ایمنی و تامین سلامت شناگران، به کار گیری سیستم های گردش آب مناسب و کار آمد برای تمامی استخرها یک ضرورت به شمار می رود. به طور کلی، استخرها از نظر چگونگی تامین، تعویض و گردش آب در سه گروه زیر دسته بندی می شوند:

 

1-استخرهای راکد

2-استخرهای با جریان آب گذرا

3-استخرهای با سیستم گردش آب مدار بسته

 

 

ساخت استخر ارزان

راه اندازی استخری

 

 

الف) استخرهای راکد

این نوع استخرها که استفاده از آن ها به طور کامل منسوخ شده است، بیشتر مانند یک مخزن آب بدون سیستم گردش آب و فیلتر هستند. در این استخرها، تا هنگامی که کیفیت و خلوص آب در حد قابل قبولی باشد از آب استخر استفاده می شود و پس از کثیف شدن، تمام آب آن با آب تازه تعویض می شود. در حال حاضر این نوع استخرها دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند.

 

 

 

ب) استخر با جریان آب گذرا:

طراحی این نوع استخر زمانی ممکن است که جریان آب کافی از یک رود خانه یا نهری قابل دریافت باشد.اما اگر جریان آب لازم از آب لوله کشی شهر یا چاه تامین شود اسراف زیاد آب را باید در نظر گرفت.اگر آب استخر از یک نهر تامین شود لازم است کیفیت آن از نظر امکان آلودگی به فاضلاب مورد آزمایش قرار گیرد که در صورت مشاهده آلودگی برای جلوگیری از گسترش بیماری باید با استفاده از ماده ضد عفونی کننده آب را میکروب زدایی کرد.

 

 

 

 

در طراحی چنین استخری کمتر از 500 گالن در روز به ازای هر شناگر حجم آّب ضد عفونی نشده خیلی کوچک است.این آلودگی آّب با استفاده از مواد ضد عفونی کننده کاهش میابد،اما باز هم تعیین میزان دقیق ماده ضد عفونی کننده مورد نیاز غیر ممکن میباشد.

 

 

 

پ) استخرهای با سیستم گردش آب مدار بسته:

امروزه به طور کلی این سیستم تصفیه آب در ساخت استخر مورد استفاده قرار میگیرد.این سیستم تا به حال بسیار پیشرفته شده است و پمپ های سیرکولاتر،فیلترها،کلرزنها و دیگر وسایل ضروری آن توسط کارخانجات بسیاری تولید می شود.روش های موثر کنترل جهت پایداری حداکثر شرایط بهداشتی برای حداکثر نفرات شناگر با حداقل هزینه،در این سیستم ابداع شده است.

 

 

 

 

در یک کلام این سیستم اقتصادی ترین و ایمن ترین شیوه تصفیه آب میباشد.در یک استخر با جریان آب در گردش،آب کثیف به طور مرتب با آب تصفیه شده جایگزین می شود به این معنا که تصفیه آب در نتیجه رقیق کردن پیوسته آن است.

 

 

 

لینک های پیشنهادی ما

 

 

منبع: آریان استخر
گردآوری، تحریر و ویراستاری : دکودان

 

 

 

استخر های شنا بر حسب شیوه تصفیه آب | طراحی استخر | ساخت استخر شنا

استخر های شنا بر حسب شیوه تصفیه آب,طراحی استخر,ساخت استخر شنا,سیستم گردش آب استخر,تصفیه استخر,سیستم تصفیه استخر,استخرهای راکد,طراحی استخرها با جریان آب گذرا,طراحی استخرهایی با سیستم گردش آب مدار بسته,استخر شنا

افزودن دیدگاه جدید
دیدگاه خودتان را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *