- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

نکاتی در مورد آشپزخانه رستوران

نازنین داددوست
1203
رای نویسنده
4از1
نکاتی در مورد آشپزخانه رستوران | پرسنل آشپزخانه رستوران | برنامه ریزی در آشپزخانه رستوران

نکاتی در مورد آشپزخانه رستوران,پرسنل آشپزخانه رستوران,برنامه ریزی برای آشپزخانه رستوران,راه اندازی فست فود,راه اندازی رستوران,مدیریت آشپزخانه رستوران

 

تجهیزات رستوران | تجهیزات فست فود | تجهیزات آشپزخانه صنعتی

 

 

نکاتی در مورد آشپزخانه رستوران :

آشپزخانه یک رستوران نقش اصلی و فرماندهی مرکزی همچنین اصلی یک رستوران را بر عهده دارد. در آنجا غذا پخته و تهیه و تنظیم شده با آرایش کامل برای سرو به مشتری ارائه می گردد.

آشپزخانه یک رستوران می تواند بزرگ و جادار باشد یا می تواند کوچک باشد. اندازه یک آشپزخانه آنچنان مهم نمی باشد و در مرحله اول آنچنان اهمیت خاصی ندارد.

اگر یک آشپزخانه با دقت طراحی گردد،کارکنان آشپزخانه به راحتی و بطور مداوم می توانند وعده غذایی صدها نفر را بدون هیچ مشکل خاصی در یک زمان سرو نمایند.

 

 

برنامه ریزی در آشپزخانه رستوران ها :

رستوران های وجود دارند که در آشپزخانه آن ها  ایستگاه های مختلفی وجود دارد. مانند: ایستگاه روغن سرخ کرده ، ایستگاه پیتزا ، ایستگاه سالاد و … پس باید این را در نظر گرفت که رستوران شما ممکن است چند ایستگاه داشته باشد.

 

منو رستوران خود را در نظر بگیرید چون در هنگام برنامه ریزی به شما کمک خواهد کرد. فضا آشپزخانه نکته مهم دیگریست، زیرا فضای موجود در آشپزخانه میزان و تعداد تجهیزات لازم را به نوعی تعیین می کند یزار با در اختیار داشتن فضایی کوچک مجبوریم برنامه های غذایی خود و لیست منو خود را محدود نماییم در این صورت نمی توانیم منوی بزرگ با یک آشپزخانه کوچک در اختیار داشته باشیم. این موضوع بدین معناست که باید قبل از خرید تجهیزات باید برنامه سازمان یافته ای داشته باشیم.

 

هنگامی که در حال انجام یک کسب و کار مانند رستوران هستید، مطمعنا آشپزخانه رستوران شما همیشه مشغول و دچار رفت و آمد فراوانی می گردد. همین موضوع باعث می گردد که آشپزخانه رستوران شما نیاز به نظافت و تمیز کردن پیدا خواهد کرد، که از قبل باید برنامه ای برای آن تدوین گردد که این نظافت روزانه ، هفتگی یا ماهانه به چه صورت انجام گیرد.مثلا نظافت دایستگاه های آمادگی و… که اهمیت ویژه ای برای این موضوع نیز باید قائل شویم.

 

تمیز کردن مرتب با برنامه ریزی درست و مناسب باعث کاهش فساد مواد غذایی و کاهش زباله ها اضافی می گردد که همین موضوع باعث کاهش هزینه اضافی موجود در رستوران می گردد.

 

 

 

پرسنل آشپزخانه رستوران شما :

مهم ترین و اساسی ترین بخش از آشپزخانه هر رستوران پرسنل و افرادی هستند که در آنجا مشغول به فعالیت می باشند. در انتخاب یک فرد مناسب برای این کار و فعالیت در همچین مکان حساسی از یک رستوران بسیار اهمیت دارد و دقت فراوانی باید بر روی این موضوع شود.

انتخاب مناسب آشپز ، سر آشپز ، مدیران لایق و … بسیار اهمیت خاص و ویژه ای دارد و در همه حال با دقت به این موضوع می توان نتیجه مناسبی در آینده نیز گرفت.

 

در این گونه از مشاغل گردش مالی بسیار فراوان است و شما به عنوان صاحب رستوران می توانید به پاس خدمات کارکنان و پرسنل خود به بعضی از افرادی که در کار خود به بهترین نحو انجام مسئولیت می کنند را تشویق و قدردانی به عمل آورید. که همین موضوع باعث ایجاد انگیزه دو چندان در آنان می شود و در ادامه با نیرو و صلابت بیشتری به کار خود نیز ادامه خواهند داد.

 

در اینجا باید به نکاتی دیگر هم اشاره کنیم مانند : در یک رستوران باید سعی شود افرادی که مسئولیت رد آشپزخانه یک رستوران ندارند رفت و آمد کمتری و تا آنجایی که امکان دارد اصلا رفت و آمدی به آن مکان نداشته باشند زیرا ممکن است حوادث و اتفاقات ناگواری رخ دهد که غیر قابل جبران می باشد.

 

پرسنل موجود در آشپزخانه سعی کنند لباس فرم یک دست و تمیزی را بر تن کنند و تا حد ممکن همیشه تمیزی خود و آشپزخانه رستوران را رعایت و نظافت را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

و…

 

 

 

نکاتی در مورد آشپزخانه رستوران | پرسنل آشپزخانه رستوران | برنامه ریزی در آشپزخانه رستوران

نکاتی در مورد آشپزخانه رستوران,پرسنل آشپزخانه رستوران,برنامه ریزی برای آشپزخانه رستوران,راه اندازی فست فود,راه اندازی رستوران,مدیریت آشپزخانه رستوران,نکاتی برای راه اندازی رستوران ایتالیایی,نکاتی درباره راه اندازی آشپزخانه غذای بیرون بر,خرید تجهیزات رستوران و نکات مهم آن,نکات مهم راه اندازی رستوران,نکات مورد توجه زمان خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی,همه چیز در باره برنامه ریزی و تجهیز آشپزخانه رستوران,نکات مهم در طراحی آشپزخانه رستوران,نکاتی درباره آشپزخانه رستوران

افزودن دیدگاه جدید
دیدگاه خودتان را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *