جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

۱۰ نوع متريال براي صفحه کابينت آشپزخانه | طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی منزل,دکور

464
۱۰ نوع متريال براي صفحه کابينت آشپزخانه | طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی منزل,دکور


دکوراسیون آشپزخانه
,طراحی آشپزخانه,کابینت آشپزخانه,طراحی دکوراسیون آشپزخانه,طراحی داخلی آشپزخانه,چیدمان آشپزخانه,دکور آشپزخانه,دکوراسیون داخلی منزل,دکور منزل,طراحی داخلی منزل,نورپردازی منزل,چیدمان منزل,طراحی دکوراسیون منزل,طراحی کابینت آشپزخانه

۱۰ نوع متريال براي صفحه کابينت آشپزخانه

براي آشنايي با جديدترين انواع صفحه کابينت ، مزايا، معايب و سازگاري آن‌ها با محيط زيست با کابينت بانک همراه باشيد.

سطوحي که در آشپزخانه وجود دارد در حس و حالي که فضاي آشپزخانه در ما ايجاد مي‌کند نقش مهمي دارد. کفپوش چوبي، کاشي‌هاي باريک، سنگ طبيعي، هر يک از اين اقلام سبکي خاص به مدل کابينت و دکوراسيون آشپزخانه شما مي‌دهد. زيرا نه تنها در زيبايي، بلکه در کاربرد و راحتي آشپزخانه نيز موثر است.
در ادامه ويژگي‌هاي انواع متريال صفحه کابينت و مزايا و معايب آن را بخوانيد. هرچند ممکن است برخي از آن‌ها بسيار جديد باشد و در کشور ما رايج نباشد، اما آشنايي با آن‌ها و اطلاع از ميزان سازگاري‌شان با محيط زيست سودمند است.

۱٫ صفحه کابينت گرانيت
سطح خارجي گرانيت مي‌تواند صيقلي يا سندبلاست باشد. اگر شما هم از دوستداران محيط زيست هستيد، بايد بدانيد استفاده از اين متريال آسيبي به محيط زيست يا منابع طبيعي نمي‌زند.

مزايا: هريک از قطعات گرانيت که براي صفحه روي کابينت استفاده مي‌شودطراحي منحصر به‌فرد دارد. دوام اين متريال بسيار بالا و در برابر خط و خش مقاوم است. سنگ گرانيت لک نمي‌شود، گرما و رطوبت روي آن تاثيري ندارد. تميز کردن گرانيت نسبتا آسان است. رنگ‌هاي متنوعي دارد.
معايب: گرانيت گران‌قيمت و سنگين است.

10 نوع متريال براي صفحه کابينت آشپزخانه

۲٫ صفحه کابينت بتني
ماده‌ي اوليه‌ي صفحه روي کابينت بتني نوعي ساروج يا ملات ترکيبي متشکل از يک سهم سيمان و ۳ سهم ماسه است. براي اين‌که ظاهر آن شبيه به آسفالت پياده‌رو نباشد، مي‌توان هر رنگي را به آن اضافه کرد. صفحه کابينت بتني براي اين‌که در برابر گرما و لکه مقاوم شود نياز به بتونه‌کاري دارد. نتيجه‌ي نهايي صفحه روي کابينت با ظاهري صنعتي است.
مزايا: بتن در برابر حرارت مقاوم است، اگر بتونه‌کاري شود، بسيار بادوام خواهدبود. مي‌توان شکل، مدل لبه‌ي صفحه و بافت آن را مطابق هر سليقه‌اي سفارش دارد. مي‌توان براي افزودن بافت تکه‌هاي شيشه يا سنگ را به صفحه کابينت بتني اضافه کرد. با استفاده از فيلر مي‌توان ظاهري يک‌پارچه به آن داد.
معايب: بتن براي اين‌که در برابر لکه، نفوذ آب، و جلوگيري از رشد باکتري‌ها مقاوم شود، بايد حتما بتونه‌کاري شود. اما حتي با بتونه‌کاري نيز ممکن است رطوبت يا چربي باعث شود خيس و لغزنده به نظر برسد. صفحه کابينت بتني بسته به مدل آن مي‌تواند پرهزينه و گران باشد.

10 نوع متريال براي صفحه کابينت آشپزخانه

۳٫ صفحه کابينت سنگ صابوني
سنگ صابوني نوعي سنگ طبيعي است که از سنگ طلق يا همان تالک استخراج مي‌شود، براي همين کاملا نرم است. اما سنگ صابوني که براي صفحه کابينت استفاده مي‌شود عموما درصد کوارتز بيش‌تري دارد. اين باعث مي‌شود سختي آن بالا برود و براي صفحه روي کابينت مناسب‌تر باشد.
مزايا: رنگ خاکستري طبيعي سنگ صابوني بسيار زيبا است، ظاهري صاف و مات دارد، در برابر خوردگي ناشي از اسيد مقاوم است، مي‌توان آن را سندبلاست کرد. سنگ لاوا سطحي فوق‌العاده براي کار با خمير است.
معايب: بايد در نگهداري صفحه کابينت از جنس سنگ صابوني کوشا باشيد. اين متريال مانند گرانيت در برابر حرارت مقاوم نيست.  سنگ صابوني ضدخش نيست، توصيه مي‌شود مرتب روغن‌کاري و پرداخت شود، هم‌چنين رنگ آن به مرور تيره مي‌شود.

10 نوع متريال براي صفحه کابينت آشپزخانه

۴٫ صفحه کابينت استيل
استيل سطحي صاف و صيقلي و نسبتا مات دارد. استيل ۱۰۰ درصد قابل بازيافت است، از اين رو کاملا با محيط زيست سازگار است و اکثر محصولات استيل از ۶۰ درصد استيل بازيافتي ساخته شده‌اند.
مزايا: دوام و مقاومت صفحه کابينت استيل براي آشپزخانه هاي صنعتي مناسب است. سطح استيل براق و نفوذناپذير، و تميز کردن آن آسان است. مي‌توان آن را در هر اندازه‌اي برش زد و بدون درز روي صفحه کابينت نصب کرد. در برابر حرارت، زنگ و خوردگي مقاوم است.
معايب: صفحه کابينت استيل به آساني خط مي‌افتد و در برابر ضربه مقاوم نيست. اثر انگشت روي آن بسيار به چشم مي‌آيد.

10 نوع متريال براي صفحه کابينت آشپزخانه

۵٫ صفحه کابينت کوارتز
صفحه کابينت کوارتز يکي از متريال هاي ساخته‌ي دست بشر است که با ترکيب ۹۰ درصد پودر کوارتز (يک ماده‌ي معدني سخت) با ۸ تا ۱۰ درصد رزين، پليمر، و رنگدانه درست شده‌است. اين ترکيب نوعي متريال مشابه گرانيت به دست مي‌دهد که سختي بالايي دارد. ظاهر کوارتز به نحوه‌ي ساخت آن بستگي دارد که عموما يا داراي خطوط ظريف است يا سطحي صاف دارد.
مزايا: کوارتز بسيار سخت و بادوام، کمي براق، نفوذناپذير و در برابر خط و خش و لکه مقاوم است. تنوع رنگ اين متريال بسيار زياد است. به آساني مي‌توانيد آن را با يک دستمال نرم، آب و صابون ملايم تميز کنيد.
معايب: کوارتز يک متريال گران‌قيمت است. در برابر حرارت مقاوم نيست. براي سطوح بزرگ نمي‌توان آن را به صورت يک پارچه کار کرد.

10 نوع متريال براي صفحه کابينت آشپزخانه

۶٫ صفحه کابينت سنگ مرمر
سنگ مرمر يکي از انتخاب‌هاي نسبتا ارزان‌قيمت براي صفحه کابينت است که ظاهري کلاسيک دارد. بسته به نوع سنگ مرمر قيمت آن مي‌تواند مناسب‌تر از سنگ گرانيت باشد، و قطعا از کوارتز و استيل ارزان‌تر است.
مزايا: سنگ مرمر يک متريال زيبا و کلاسيک است. اين متريال رنگ‌هاي روشن زيبايي دارد که گرانيت فاقد آن است. سطح صاف و صيقلي سنگ مرمر براي براي کار با خمير عالي است، در برابر حرارت مقاوم است و به راحتي مي‌توانيد آن را تهيه کنيد.
معايب: مرمر به سادگي خط مي‌افتد، لک مي‌شود، در برابر اسيد مقاوم نيست و يک تکه ليمو مي‌تواند در آن خوردگي ايجاد کند.

10 نوع متريال براي صفحه کابينت آشپزخانه

۷٫ صفحه کابينت سنگ لاوا
سنگ لاوا نوعي متريال جديد است که براي صفحه روي کابينت استفاده مي‌شود. اين متريال نوعي سنگ آتشفشاني است که به‌طور دستي از معادن استخراج مي‌شود. سطح خارجي سنگ لاوا مي‌تواند براق يا مات باشد و کاملا صاف است.
مزايا: سنگ لاوا نفوذناپذير است، در برابر لک، خط و خش، ضربه و تغييرات دما بسيار مقاوم است. اين متريال بادوام است و نياز به نگهداري خاصي ندارد. طرح هر قطعه از سنگ لاوا کاملا منحصر به‌فرد است. سنگ لاوا تنوع رنگ بالايي دارد و مي‌توان آن را بدون درز کار کرد.
معايب: بسيار گران است، در حال حاضر فقط در فرانسه توليد مي‌شود. از آن‌جا که اين محصول کاملا جديد است ماندگاري آن هنوز دقيقا مشخص نيست.

10 نوع متريال براي صفحه کابينت آشپزخانه

۸٫ صفحه کابينت ساليد سرفيس
ساليد سرفيس يک متريال مصنوعي براي صفحه کابينت است که اغلب از آکريليک، رزين پلي استر، پودر مرمر و رنگدانه‌هاي ديگر درست مي‌شود. اما تاثير منفي آن روي طبيعت زياد است. ساليد سرفيس عموما از منابع طبيعي تجديدناپذير مانند محصولات پتروشيمي و ATH درست مي‌شود. فرآيند توليد آن نيازمند صرف انرژي بسيار زياد است و محصول نهايي قابل بازيافت نيست.
مزايا:ساليد سرفيس يک متريال نفوذناپذير و ضد لک و ضد قارچ است و جرم نمي‌گيرد. به آساني مي‌توان خط و خش‌هاي آن را رفع کرد. مي‌توان آن را به صورت يک تکه و بدون درز نصب کرد.
معايب: ساليد سرفيس در برابر حرارت، ضربه و خط و خش آسيب‌پذير و نسبتا گران است.

10 نوع متريال براي صفحه کابينت آشپزخانه

۹٫ صفحه کابينت کامپوزيت کاغذي
کامپوزيت کاغذي از کاغذهاي بازيافتي و فيبرهاي ديگر درست مي‌شود که با نوعي رزين پلاستيکي به هم چسبانده مي‌شود. قطر اين متريال از ۰٫۵ سانتيمتر تا ۵ سانتيمتر متفاوت است. کامپوزيت کاغذي از منابع بازيافت‌شده‌ي غيرنفتي (البته به جز رزين) تشکيل شده‌است اما به خاطر ذرات کوچک رزين قابل بازيافت نيست. اما با اين حال مي‌توان آن‌ها را دوباره برش زد و استفاده کرد. اين متريال در کشور ما رايج نيست و استفاده نمي‌شود.
مزايا: کامپوزيت کاغذي متريالي بادوام است، با حرارت به خوبي کنار مي‌آيد، در برابر لک و لب‌پريدگي مقاوم است. قيمت آن نسبتا مناسب و کار با آن آسان است. ساختار کامپوزيت کاغذي نفوذناپذير است و سبک‌تر از سنگ طبيعي است.
معايب: کامپوزيت کاغذي نياز به بتونه‌کاري با روغن‌هاي معدني دارد.

10 نوع متريال براي صفحه کابينت آشپزخانه

 ۱۰٫ صفحه کابينت کاشي سراميکي
کاشي سراميکي از گل رس ساخته و در دماي بسيار بالا پخته مي‌شود، سپس لعاب‌کاري مي‌شود.
مزايا: مي‌توان کاشي را به هر اندازه‌اي برش زد و کار کرد. در برابر حرارت و لک مقاوم است. مي‌توان کاشي‌هاي آسيب‌ديده را به آساني عوض کرد.

معايب: سطحي ناصاف دارد، بندکشي‌هاي آن جرم مي‌گيرد و تميز کردن آن دشوار است. کاشي لب‌پر مي‌شود و ترک برمي‌دارد. اگر با شدت ساييده شود ممکن است سطح خارجي آن براقي خود را از دست بدهد.

10 نوع متريال براي صفحه کابينت آشپزخانه

۱۰ نوع متريال براي صفحه کابينت آشپزخانه | طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی منزل,دکور

دکوراسیون آشپزخانه,طراحی آشپزخانه,کابینت آشپزخانه,طراحی دکوراسیون آشپزخانه,طراحی داخلی آشپزخانه,چیدمان آشپزخانه,دکور آشپزخانه,دکوراسیون داخلی منزل,دکور منزل,طراحی داخلی منزل,نورپردازی منزل,چیدمان منزل,طراحی دکوراسیون منزل,طراحی کابینت آشپزخانه

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *