جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

نکات نورپردازی آشپزخانه | طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی آشپزخانه,دکوراسیون

568
نکات نورپردازی آشپزخانه | طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی آشپزخانه,دکوراسیون


دکوراسیون آشپزخانه
,طراحی آشپزخانه,کابینت آشپزخانه,طراحی دکوراسیون آشپزخانه,طراحی داخلی آشپزخانه,چیدمان آشپزخانه,دکور آشپزخانه,دکوراسیون داخلی منزل,دکور منزل,طراحی داخلی منزل,نورپردازی منزل,چیدمان منزل,طراحی دکوراسیون منزل,طراحی کابینت آشپزخانه

نکاتی برای نورپردازی آشپزخانه

میخواهیم توجهتان را به نکاتی درباره ی نورپردازی آشپزخانه جلب کنیم. خیره شدن به عکس های مختلف طراحی ها و خانه های متفاوت و زیبا هیچ فایده ای ندارد اگر نتوانید به خوبی ایده های نورپردازی را برای خانه ی خود پیاده کنید. این پست فقط به نورپردازی آشپزخانه مربوط می شود. طراحی ها از خانم سالی استوری (Sally Storey) است که نویسنده ی کتاب Lighting by design هم میباشد. پس کارش را خوب بلد است! خودش میگوید کل خانه اش از ikea است اما نورپردازی عالی به کار جلوه ای خاص داده. البته شاید اغراق کرده که کل خانه اش از ikea ست اما خوب این گفته اش که یک نور پردازی خوب همه چیز را تغییر میدهد، درست است. شما هم حس میکنید که آشپزخانه تان در روز زیبا تر است؟ خوب شاید بعد از خواندن این نکات بتوانید جلوه ی خاصی به آشپزخانه خود در شب هم بدهید.

نورپردازی آشپزخانه

اول از همه باید گفت که خانم استوری مدیر طراحی شرکت John Culen Lighting است پس ممکن است این طراحی ها گران در بیاید. اما باز هم میتوان بعضی از این ایده ها را ارزان تمام کرد.

نورپردازی آشپزخانه

۱ – هنگامی که شما در حال خرد کردن سبزی هستید یا می خواهید به فرزندانتان در حل تکالیفشان در آشپزخانه کمک کنید نیاز به نوری با ملایم و مناسب دارید و همچنین شما نیاز به نور هایی روشن تر و با عمق بیشتر در هنگام میل کردن هر وعده غذایی دارید . اگر بخواهید این انعطاف را داشته باشید که با هر موقعیت ، نور خود را به بهترین شکل ممکن پخش کنید شما می توانید با استفاده از چراغ های دیواری و چراغ های زیر کابینت ها و لوستر هایی که همگی به یک تنظیم کننده نور ( دیمر ) متصل هستند نسبت به هر وضعیت بهترین نور دهی را داشته باشید ..

نورپردازی آشپزخانه

۲ – پختن غذا به مقدار خیلی زیادی دوده ایجاد می کند ، حال برای ما این پرسش مطرح می شود که چه مقدار از این دوده ها مانع تابش کامل نور ها می شوند ؟ جواب این است : خیلی زیاد ! پس باید هر چند وقت یک بار لامپ ها ، لوستر ها و حباب های لوستر ها را تمیز کنیم تا نوردهی را بالا ببریم .

نورپردازی آشپزخانه

۳ – استفاده از لامپ های ال ای دی ( LED ) کوچک زیر کمد ها و کابینت ها نور مناسبی روی اپن ( کانتر ) ایجاد می کنند ، نوری کافی برای انجام خیلی از کار های آشپزخانه و همچنین با ایجاد سایه زیبایی خاصی به آن منطقه می دهد .

۴ – استفاده از چراغ های تو کار ( Downlight ) باعث پخش شدن نور ها به صورت ملایم می شود و حس جالبی به آشپزخانه می دهد . استفاده از لامپ های سقفی ریز به به کابینت ها می تابند ، باعث می شود هم آشپزخانه روشن تر شود و هم کابینت ها زیباتر جلوه داده شوند و از همه مهم تر این است که وقتی در کابینت را باز می کنید ، راحت می توانید درون کابینت را ببینید .

نورپردازی آشپزخانه

۵ – برای جزیره در آشپزخانه ها همیشه یک نور مناسب و مجزا نیاز است و شم میتوانید با استفاده از لوستر هایی که نور را به صورت دایره ای پخش می کنند استفاده کنید تا جذابیت خاصی به محیط بدهید .

۶ – استفاده از چراغ هایی در پایین جزیره یا کابینت ها ( LED Cazalla lights )  باعث می شود براقی خاصی به کف آشپزخانه بدهد و اگر کف تمیز باشد که دیگر معجزه می کند و یک خوبی دیگر که دارد به راحتی مواد غذایی که زمین می ریزد به راحتی پیدا می شوند .

نورپردازی آشپزخانه

۷ – استفاده از لامپ های ردیفی ال ای دی در قفسه ها می تواند خیلی قفسه ها را زیاد کرد ، ولی استفاده بیش از حد لامپ هم میتواند محیط را زشت و شلوغ کند و احساس آرامش را از بین ببرد . ( لامپ های زیاد مخصوص اتوبوس های بین شهری هستند نه آشپزخانه شما ).

۸ – برای سقف های بلند از uplighter ( لامپ هایی که از پایین به سمت بالا نور می اندازند.) بر روی کابینت ها استفاده کنید. چون هم نور کلی آشپزخانه را زیاد میکند هم نیاز به downlight کم تر میشود.

نورپردازی آشپزخانه

۹ – کلید هر نورپردازی خوب ،طراحی و پیدا کردن مکانی خوب برای لامپ ها ونور است. خوب به جایی که میخواهید نور در آنجا بیشتر باشد فکر کنید. بهترین زمان هم برای نصب کردن لامپ ها و نور ها قبل از دکور کلی است نه قبل آن!

۱۰ – در آخر اگر هم شک دارید میتوانید از طراح ها و نورپرداز های ماهر کمک بگیرید. حداقل در این حالت مطمئنید که از اشتباهات گران قیمت و وقت گیر در امانید و در آخر، کار همانطور که فکر میکردید در می آید و آشپرخانه ای خواهید داشت که هم در روز و هم در شب زیباست.

نورپردازی آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه,طراحی آشپزخانه,کابینت آشپزخانه,طراحی دکوراسیون آشپزخانه,طراحی داخلی آشپزخانه,چیدمان آشپزخانه,دکور آشپزخانه,دکوراسیون داخلی منزل,دکور منزل,طراحی داخلی منزل,نورپردازی منزل,چیدمان منزل,طراحی دکوراسیون منزل,طراحی کابینت آشپزخانه

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *