جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

نورپردازی درست آشپزخانه | طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی منزل,دکوراسیون منزل

483
نورپردازی درست آشپزخانه | طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی منزل,دکوراسیون منزل


نورپردازی آشپزخانه,نورپردازی منزل,اصول نورپردازی آشپزخانه,کابینت آشپزخانه,دکوراسیون آشپزخانه,طراحی داخلی آشپزخانه,طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه,چیدمان آشپزخانه,نور پردازی کابینت آشپزخانه,طراحی کابینت آشپزخانه,سرامیک آشپزخانه,طراحی چیدمان آشپزخانه,آشپزخانه مدرن

نورپردازی آشپزخانه

آشپزخانه محلی برای آماده کردن غذا، خوردن و سرگرمی است. نورپردازی مناسب، آشپزخانه را به مکانی راحت، پاکیزه و دلپذیر تبدیل می کند. حتی اگر تنها برای استفاده از مایکروویو به آشپزخانه سر می زنید باید بتوانید تایمر آن را به راحتی ببینید و این امر مستلزم سیستم نورپردازی مناسب در آشپزخانه است.
نورپردازی با استفاده از یک لامپ مرکزی (که از وسط سقف آشپزخانه آویزان است) معمولا نور خوبی ارائه می کند، اما اگر این تنها نوری است که در آشپزخانه دارید، ناچار خواهید بود همواره در سایه خودتان کار کنید و آشپزی به دردسری واقعی تبدیل می شود. شکل و اندازه آشپزخانه مهم نیست، مهم این است که نور از پشت یا کنار محلی که در آن کار می کنید بتابد، نه از روبه رو.
شما همچنین به سطح بالایی از نور برای انجام کار در ظرفشویی، اجاق خوراک پزی، یخچال و پیشخوان آشپزخانه نیاز دارید. نور آشپزخانه باید مانند نور واقعی روز باشد تا شما بتوانید روند پختن غذا را به راحتی دنبال کنید.
دوشاخه لامپ ها را به پریزی که لوازمی همچون تستر و غذاساز به آن متصل است وصل نکنید. همچنین به خاطر داشته باشید که لامپ ها را در محلی قرار ندهید که درخشش آنها موجب حواس پرتی شود، خصوصا هنگام حمل آب جوش یا کار با ابزارهای برنده.
اگر قصد تغییر دکوراسیون و کابینت آشپزخانه خود دارید، این را به خاطر داشته باشید که بسیاری کابینت های مدرن دارای لامپ های سرخود هستند و شما می توانید بر اساس نوع استفاده خود، قطعات و لامپ های مورد نظر را در درون آنها جاسازی کنید. همچنین در بسیاری از آشپزخانه ها بعضی از کابینت ها با درهای شیشه ای و به صورت ویترین ساخته شده اند تا از آنها برای به نمایش گذاشتن ظروف زیبا و تزئینی استفاده شود. این کابینت ها نیز به نورپردازی داخلی نیاز دارند.

اهمیت نورپردازی آشپزخانه

اهمیت نورپردازی آشپزخانه

ايده‌هايي براي آشپزخانه به سبک مينيمال
وسایلی مانند هود، دارای سیستم روشنایی داخلی یا سرخود هستند، اگر بالای اجاق گاز، هواکش مجهز به چراغ وجود ندارد باید یک چراغ قابل تنظیم در بالای اجاق گاز نصب شود. همچنین بالای سینک ظرفشویی نیز به یک چراغ نیاز تا شب هنگام نور کافی برای شست و شوی ظروف و مواد غذایی را برای ما فراهم کند. ترجیحاً هر یک از این چراغ ها باید دارای کلید کنترل مجزا باشند تا فقط در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرند.
در برخی قفسه ها هم لامپ ها به نحوی تعبیه شده اند که با بازشدن درها، چراغ ها روشن می شود و به این طریق در استفاده از برق هم صرفه جویی به عمل می آید.
برای تأمین نور کافی در سطح روی کابینت ها از آنجا که اغلب این سطوح در زیر کابینت های دیواری قرار دارند به راحتی می توان از چراغ های مهتابی که در زیر کابینت ها نصب می شوند بهره گرفت. به این ترتیب چراغ های نصب شده در زیر کابینت های دیواری بی آنکه دیده شوند یا موجب آزار چشم باشند نور کافی را بر سطح روی کابینت ها می تابانند.

خودتان امتحان کنید

— اگر شما یک لامپ آویز (مانند لوستر) دارید ولی می خواهید نور را بر نقطه دیگری بتابانید، لامپ را به سیم بلندی نصب کنید، سپس قلاب کوچکی را در بالای نقطه مورد نظرتان به سقف وصل کنید و سیم را از آن عبور دهید. این روش بویژه برای بالای میز غذاخوری مناسب است.در واقع اگر آشپزخانه شما محل صرف غذا نیز هست، استفاده از چراغ های سقفی که ارتفاعشان قابل تنظیم است درست در بالای میز غذاخوری ایده خوبی است. این چراغ ها می توانند هنگام صرف غذا روی میز را به خوبی روشن کنند و در مواقعی که از میز استفاده نمی شود فضای کلی آشپزخانه را روشنایی ببخشند.
— تعویض لامپ آویز با دو یا چند وسیله روشنایی جدا از هم نور بیشتری را به طور یکنواخت به اطراف می تاباند.
— یک لامپ ارزان قیمت و یک قلاب سقفی بخرید و آن را در هر جایی که به نور اضافی نیاز دارید وصل کنید.
— چند لامپ فلورسنت (مهتابی) متوسط در پایین اشیایی که روی دیوار نصب کرده اید قرار دهید. این لامپ ها نورخوبی به سطح اشیاء روی دیوار می تابانند. برای این منظور می توانید از لامپ ۸ وات سفید استفاده کنید.
— برای سقف آشپزخانه از رنگ سفید مات استفاده کنید و دیوارها را با رنگ روشن نقاشی کنید. به طور کلی رنگ آشپزخانه را باید از رنگ های روشن انتخاب کنید.
— بالای وسایلی که روی دیوارها نصب شده اند (مانند کابینت) لامپ مهتابی نصب کنید؛ این لامپ ها نور را به سمت بالا می تابانند و روشنایی مناسبی دارند (البته استفاده از این روش فقط برای سقف های سفید مناسب است).
— چند ردیف لامپ با قابلیت جا به جایی روی سقف نصب کنید. این لامپ ها نور را دقیقا به جایی می تابانند که شما می خواهید. از سویی این نوع لامپ ها به دلیل شکل و محل استقرارشان چربی و گرد و خاک به خود نمی گیرند. درمورد قرار دادن آنها در فواصل معین و مساوی هم نگران نباشید. هرچند درصورت انجام این کار ممکن است شبیه لامپ های باند فرودگاه به نظر بیایند اما شما بدون توجه به این موضوع، لامپ ها را در جایی که به نور نیاز دارید متمرکز کنید و توجهی به محل آنها بر روی سقف نداشته باشید.

نورپردازی آشپزخانه,نورپردازی منزل,اصول نورپردازی آشپزخانه,کابینت آشپزخانه,دکوراسیون آشپزخانه,طراحی داخلی آشپزخانه,طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه,چیدمان آشپزخانه,نور پردازی کابینت آشپزخانه,طراحی کابینت آشپزخانه,سرامیک آشپزخانه,طراحی چیدمان آشپزخانه,آشپزخانه مدرن

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *