جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

نورپردازی خیره کننده سرویس بهداشتی |طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی منزل,دکور منزل

745
نورپردازی خیره کننده سرویس بهداشتی |طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی منزل,دکور منزل

نورپردازی حمام,نورپردازی دستشویی,نورپردازی منزل,دکور منزل,دکوراسیون منزل,طراحی داخلی,طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی منزل,دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی,طراحی دکوراسیون حمام,طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی,چیدمان منزل,چیدمان حمام,چیدمان و دکوراسیون منزل

نورپردازی : حمام معمولا کمتر از نورپردازی نقاط دیگر خانه مورد توجه قرار می‌گیرد با این حال شما این اشتباه را تکرار نکنید. حتی ساده‌ترین شکل نورپردازی هم می‌تواند حمام روزانه شما را تبدیل به تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر و جذاب‌تر کند.

سرویس بهداشتی با نورپردازی خیره کننده

نورپردازی صحیح می‌تواند عنصری تعیین‌کننده در فضای یک دستشویی باشد ولی با این وجود معمولا توجه چندانی به این موضوع نمی‌شود و در نهایت شاید یک چراغ سقفی ضدآب در این فضا مورد استفاده قرار گیرد.نورپردازی باید از همان ابتدای ساخت سرویس بهداشتی در نظر گرفته شود چرا که سیستم‌های لازم برای این کار باید از پیش طراحی شده باشند.

سرویس بهداشتی با نورپردازی خیره کننده

بدین ترتیب است که می‌توان این سیستم‌ها را بصورت ضدآب نصب کرد و شرایطی فراهم آورد که بتوان در صورت نیاز به راحتی آن‌ها را تعمیر کرد. با چیدانه همراه باشید تا نمونه هایی خلاقانه از این نورپردازی ها را به شما نشان دهد و نکات مهمی را در رابطه با نورپردازی حمام  به شما یادآوری کند.

در اینجا شاهد یک نمونه عالی از نورپردازی با نوری پررنگ و قوی و تاثیر آن روی جریان آب هستیم. بخار و آب داخل حمام با استفاده از نورپردازی رنگی جانی تازه به خود می‌گیرند. چهار چراغ استخری LED روی سقف این حمام بخار نصب شده‌اند و نتیجه نهایی، چیزی است که اینجا می‌بینید.

سرویس بهداشتی با نورپردازی خیره کننده

نکته: چراغ‌های LED را می‌توان برای ایجاد هرگونه نور رنگی یا سفید مورد استفاده قرار داد. مهم این است که دقت کنید همه چراغ‌ها به یک سمت نصب شده باشند تا الگو و بازتاب رنگ‌های قرمز، سبز و آبی در این چراغ‌ها یکپارچه باشد.

دوش‌های حمام فراوانی در بازار وجود دارد و بسیاری از آن‌ها دارای چراغ‌هایی داخل خود هستند. تصویری که این دوش‌ها ایجاد می‌کنند بسیار جذاب است. بهتر است از دوش‌های قابل کنترل استفاده کنید چرا که بیشتر دوش‌های چراغ‌دار یا رنگی ثابت دارند یا آبی، سبز و قرمز هستند.

نکته: در جاگذاری و نصب این دوش‌های سقفی دقت کنید. برخی از این چراغ‌ها وزنی بیشتر از ده کیلو دارند.

استفاده از یک اثر هنری که از پشت به آن نور تابانده شده باشد، مثل تابلویی که در این عکس می‌بینیم، راهی عالی برای ایجاد جذابیت در یک حمام است. نورپردازی این تابلو از راه دور کنترل شده و می‌تواند تمام رنگ‌های رنگین‌کمان را به خود بگیرد.اگر متخصص درستی برای نصب دراختیار داشته باشید، هرچیزی امکان‌پذیر است.

سرویس بهداشتی با نورپردازی خیره کننده

مطلب پیشنهادی : ۷ ایده كه به حمامتان حس و حالی تازه می دهد

این حمام بیشتر شبیه به یک اثر هنری است تا یک حمام. دیواره انتهای حمام با نوری که از پشت به آن می‌خورد باعث ایجاد نورپردازی خارق‌العاده‌ای در حمام می‌شود و در عین حال تنها یکی از منابع نوری مورد استفاده در این حمام است.

ایجاد فضایی مشابه با چیزی که در این عکس می‌بینیم نیاز به طراحی ویژه با کمک یک متخصص الکتریک و یک متخصص کاشی‌کاری دارد.نوری که در زیر نیمکت قرار دارد باعث می‌شود تا در تاریکی شب نوری زیبا در دستشویی وجود داشته باشد.

سرویس بهداشتی با نورپردازی خیره کننده

نکته: چراغ‌ها را به کلیدهای مختلف وصل کنید تا بتوانید آن‌ها را به هر ترتیبی که می‌خواهید روشن کنید.

مطلب پیشنهادی : کاشی‌ها را جور دیگر باید دید

نورهایی که در حمام استفاده می‌شوند باید به یک دیمر وصل باشند. من این عکس را در حالتی گرفتم که دیمر روی نور متوسط تنظیم شده بود.

پس از یک روز کاری گرفتن دوش آب گرم در زیر نوری ملایم، لذت‌بخش‌تر از همیشه است.در این حمام یک دوش مرکزی قرار داشت و برای همین از دو چراغ استفاده شد تا حتی وقتی شدت نور کم می‌شود نیز روشنایی کافی در حمام وجود داشته باشد.

نکته:انواع مختلفی از چراغ‌های حمام وجود دارند و هر یک از آن‌ها نیاز به دیمر مناسب با خود دارد. برای مثال چراغ‌های LED ولتاژ پایین معمولا نیاز به دیمرهای الکترونیکی و مخصوص دارند. هزینه نصب چنین دیمرهایی ممکن است بسیار زیاد باشد برای همین حتما قبل از انتخاب و خرید آن‌ها با یک متخصص مشورت کنید.

سرویس بهداشتی با نورپردازی خیره کننده

اگر از درخشش و برق نور خوشتان می‌آید در هنگام انتخاب کاشی‌های حمام چیزی انتخاب کنید که کمی براق باشد. بسیاری از موزاییک‌ها دارای رنگ‌های مختلفی هستند که نور را بسیار زیبا بازتاب می‌دهند. در این عکس موزاییک‌های کوچکی که در دیوار انتهایی به کار رفته‌اند با وجود میزان مناسب نور شروع به درخشش و برق زدن می‌کنند.

نکته:اگر شما یا همسرتان دچار میگرن هستید، می‌توانید از یک سیستم نورپردازی رنگی استفاده کنید. حمامی آرامش‌بخش در زیر نوری به رنگ مناسبی داشته باشد باعث می‌شود درد میگرن راحت‌تر بخوابد و سریع‌تر به آرامش برسید.

محل خروج آب در این حمام دارای سیستم LED خاص خود است. این سیستم در هنگام باز شدن آب دوش فعال می‌شود و وقتی آب به این خروجی می‌ریزد، نور LED روشن می‌شود. طراح این حمام از نورهای LED به شکلی استفاده کرده که در حمام نور بیشتری وجود داشته باشد و فرد بتواند جای خود را در حمام راحت‌تر پیدا کند.اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در بخار حمام نمی‌توانند اطراف خود را به خوبی ببینند، این چراغ‌ها کمک بزرگی برایتان خواهند بود.

مطلب پیشنهادی : سرویس بهداشتی شیک با چند تغییر ساده

شیوه استفاده از نورپردازی برای ایجاد بافت روی دیوار پشتی در این حمام بسیار جالب‌توجه است. نورپردازی به سمت پایین، باعث نمایان شدن بافت خام کاشی‌های طبیعی شده است. در صورتی که می‌خواهید از این شیوه برای استفاده روی دیواری با کاشی‌های معمولی استفاده کنید، مراقب باشید.

این نوع از نورپردازی می‌تواند باعث آشکار شدن ناهمواری‌های میان کاشی‌ها شود و ترکیب‌بندی خوبی که در اختیار دارید را به شکلی زشت به نمایش بگذارد.

نکته:سعی کنید تا جای ممکن چراغ‌ها را دور از دیوار نصب کنید تا ناهمواری‌های کاشی‌ها کمتر برجسته شوند.

مطلب پیشنهادی : کاشی کاری هایی که شما را شگفت زده خواهند کرد!

این وان حمام ویژه که توسط شرکت MTI طراحی شده است، درون خود سیستم نورپردازی فوق‌العاده‌ای دارد. اگر توانستید به جای دو LED از چهار LED درون وان استفاده کنید. نورپردازی شبکه‌ای که در دیوار پشتی دیده می‌شود با استفاده از شاخه‌های فیبر نوری ایجاد شده که درون کاشی‌های سنگی دیوار کار گذاشته شده‌اند.

نکته:چراغ‌های LED خود را از فروشگاهی معتبر بخرید. کنترل رنگ چراغ LED (یعنی چیزی که رنگ چراغ‌ها را عوض می‌کند و در بسیاری از مواقع بصورت کنترل از راه دور است) را در جایی قرار دهید که سر راه نباشد. بسیاری از این کنترل‌ها کمی صدا و گرما تولید می‌کنند، به همین علت هم داشتن محفظه الکتریکی مناسب، یکی از نکات مهم ایمنی است.

سرویس بهداشتی با نورپردازی خیره کننده

نورپردازی خیره کننده سرویس بهداشتی |طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی منزل,دکور منزل

نورپردازی حمام,نورپردازی دستشویی,نورپردازی منزل,دکور منزل,دکوراسیون منزل,طراحی داخلی,طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی منزل,دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی,طراحی دکوراسیون حمام,طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی,چیدمان منزل,چیدمان حمام,چیدمان و دکوراسیون منزل

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *