جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

فنگشویی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه | طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی منزل,دکور

376
فنگشویی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه | طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی منزل,دکور


دکوراسیون آشپزخانه
,طراحی آشپزخانه,کابینت آشپزخانه,طراحی دکوراسیون آشپزخانه,طراحی داخلی آشپزخانه,چیدمان آشپزخانه,دکور آشپزخانه,دکوراسیون داخلی منزل,دکور منزل,طراحی داخلی منزل,نورپردازی منزل,چیدمان منزل,طراحی دکوراسیون منزل,طراحی کابینت آشپزخانه

قانون های اصلی فنگشویی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

فنگ شویی که به معنای آب و باد می باشد یک فلسفه و فن چینی باستانی می باشد که به تشریح چگونگی چیدمان خانه می پردازد به نحوی که انرژی مثبت “چی” ( در فرهنگ چینی نوعی انرژی مثبت است که شانس خوب را به انرژی فیزیکی، روابط عاطفی و رفاه مادی تبدیل می‌کند . در فلسفه چینی عناصر اربعه نداریم بلکه پنج عنصر اصلی داریم که شامل چوب ، آتش ، آّب ، فلز و خاک می باشد. بر خلاف نظریات عناصر اربعه اعتقاد چینیان بر آن بود که این پنج عنصر نشان گر تغییر هستند و هر یک عنصر بعدی را می سازند. در قوانینی که فنگ شویی برای طراحی منزل تدوین می کند سعی بر آن است تا یک چرخه سازنده انرژی بین این عناصر برقرار شود و از ایجاد چرخه های مخرب و منفی جلوگیری گردد. در این مقاله بر آنیم تا گوشه ای از این اصول را برشماریم:

یکی از اصولی که فنگ شویی روی آن تاکید دارد بیرون کردن هرگونه انباشتگی ، بی نظمی و انبوه اشیا غیر ضروری و بدردنخور از محیط زندگی و کارمان می باشد. فضای ذهن و اطراف ما محدود است و جایی برای آشغال ها و آشفتگی وجود ندارد. این قانون فنگ شویی می تواند یادآور سنت دیرینه خانه تکانی ایرانیان نیز باشد.

قانون های اصلی فنگشویی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

البته ممکن است که در نگاه اول به محیط اطراف خود با انباشتگی و بی نظمی خاصی روبه رو نشوید و فضا به نظر منظم و آراسته بیاید. در این صورت پیشنهاد می شود که با دقت بیشتری به محل هایی که اشاره می کنیم نظری بیاندازید:

۱ – به داخل کشو و کمد لباس خود نگاهی بیاندازید. ببینید تا چه اندازه مرتب است؟ آیا در قرار دادن یک نوع لباس خاص در یک کشوی تعیین شده خوب عمل کرده اید ؟

۲ – در صورتی که در فضای منزل انباری دارید نگاهی به داخل آن بیاندازید و وضعیت آن را چک کنید. چقدر انباشتگی و بی نظمی در درون آن مشاهده می کنید؟ چه میزان از وسایل درون آن ، وسایل بدرد نخور و شکسته و … هستند؟

۳ – در صورتی که در قسمت نشیمن خانه میز تلوزیون دارید نگاهی به اطراف دستگاه دی وی دی و کنسول بازی و … بیاندازید. آیا سی دی ها و لوازم جانبی در این قسمت دارای انضباط خاصی هستند و یا گرد و خاک گرفته و نا مرتب اند؟ چه مدتی است که فضای پشت میز را تمیز نکرده اید؟

۴ – در فضای کابینت آشپزخانه اما نگاهی به درون یخچال بیاندازید. چه مقدار خرت و پرت اضافی ، مواد غذایی که دیگر فاسد شده اند ، داروهایی که شاید خیلی وقت پیش درون یخچال قرار داده اید و … در آن دیده می شود.

۵ – به درون کابینت های آشپزخانه نگاهی بیاندازید. مخصوصا آنهایی که در فضای کنج آشپزخانه قرار دارند و یا به هر دلیل دسترسی خیلی خوبی ندارند. احتمال بالایی وجود دارد که به دلیل انباشتگی و بی نظمی و وجود لوازم اضافی و غیر ضروری در این فضاها انرژی منفی زیادی ذخیره شده باشد.

به بررسی این قسمت ها احتمالا با مواردی مواجه خواهید شد که بر خلاف اصول و قوانین فنگ شویی است. دکوراسیون منزل خود را از این موارد انرژی منفی زا بزدایید.

حال به ذکر چند نکته فنگ شویی در طراحی کابینت آشپزخانه می پردازیم:

در صورت قرار گرفتن گاز پشت به درب ورودی باعث می شود که گاز متوجه ورود و خروج افراد نشود و اثر منفی کسانی که به خانه وارد می شوند وارد غذا می شود.به همین دلیل برای جلوگیری از این امر, گاز باید روی جزیره یا روبه روی درب ورودی قرار بگیرد و اشیایی که باعث بازتاب نور می شوند مانند استیل, کتری, آیینه پشت گاز باید روی دیوار قرار بگیرند.این کار باعث می شود که غذا از هر گونه حرکت ورودی یا خروجی افراد باخبر باشد.

همینطور لازم به ذکر است که گاز نباید زیر پنجره قرار بگیرد به دلیل اینکه حرکت باد میتواند اثر مثبت غذا را از بین ببرد.

دکوراسیون آشپزخانه باید به گونه ای طراحی شود که اجاق گاز و یخچال و سینک ظرفشویی در کنار یکدیگر قرار نگیرند بدلیل اینکه برخورد عناصر آب و آتش باعث تولید انرژی منفی می گردد.در صورتی که امکان فاصله داشتن این سه مورد وجود نداشت می توانید با قرار دادن یک عنصر چوب مانند کانتری چوبی یا گیاه بین آنها این فاصله را به وجود آورد.

توجه به اجاق گاز و شیوه مناسب تغذیه و آشپزی بر توانایی کار کردن و کسب درآمد بیشتر اثری مثبت دارد بنابراین گاز و مخصوصا شعله ها ی آن را مرتبا تمیز کنید و برای اینکه جریان حرکت خوش شانسی در زندگیتان مداوم وجود داشته باشد از تمامی شعله های گاز به طور مساوی استفاده کنید.

شیوه و انضباط را در انباری و کابینتها و حتی مطبخ رعایت کنید.لوازم شکسته شده و غذاهایی که استفاده نشده اند و باکس های خالی و هر چیزی که مورد استفاده قرار نمیگیرند را یا ببخشید یا دور بریزید.همینطور وجود سطل زباله در آشپزخانه به طوری که قابل رویت باشد باعث می شود که سلامتی و کامیابی از محیط خانه دور شود .چاقوها و وسایل تیز را حتما داخل کشوها یا دور از دید نگه دارید, نکته بسیار مهمی که در فنگشویی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است این است که ایمنی همیشه باید رعایت شود

این نکته را همیشه بدانید که روحیه آشپز صد در صد به غذا منتقل می شود پس تمام تلاشتان را بکنید که آشپزخانه و در مبنای بزرگتر ( زندگیتان) در جهت آسایش و آسودگی خیال برای آشپزی بهتر بسازید.قانون های اصلی فنگشویی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

جهت افزایش احساس فراوانی و کامیابی چسباندن عکس میوه و سبزیجات به دیوار آشپزخانه بسیار مفید است.وجود آیینه در ناحیه غذاخوری یا اجاق یا ناحیه آماده سازی غذا سلامتی و ثروت را زیاد میکند.اطرافتان را با گلهای تازه با رنگهای شاداب پر کنید یا وسایلی که دارای انرژی مثبت می باشند و همینطور با دکوراسیون منزل همخوانی دارند مثل صدف هایی که در تعطیلات با خانواده جمع کردید تزیین و آرایش کنید و همیشه این نکته را به خاطر بسپارید که اتفاقات بد و احساس منفی کیفیت زندگی شما را لکه دار میکنید.

پر کردن اطرافتان با وسایلی که به شما حس امنیت و آرامش می دهند از قوانین اصلی فنگشویی می باشد.

دکوراسیون آشپزخانه باید به گونه ای طراحی شود که اجاق گاز و یخچال و سینک ظرفشویی در کنار یکدیگر قرار نگیرند

فنگشویی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه | طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی منزل,دکور

دکوراسیون آشپزخانه,طراحی آشپزخانه,کابینت آشپزخانه,طراحی دکوراسیون آشپزخانه,طراحی داخلی آشپزخانه,چیدمان آشپزخانه,دکور آشپزخانه,دکوراسیون داخلی منزل,دکور منزل,طراحی داخلی منزل,نورپردازی منزل,چیدمان منزل,طراحی دکوراسیون منزل,طراحی کابینت آشپزخانه

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *