جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

با آشپزخانه بدون فاصله با پذیرایی چه کنیم | طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی منزل,دکور

4136
با آشپزخانه بدون فاصله با پذیرایی چه کنیم | طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی منزل,دکور


دکوراسیون آشپزخانه
,طراحی آشپزخانه,کابینت آشپزخانه,طراحی دکوراسیون آشپزخانه,طراحی داخلی آشپزخانه,چیدمان آشپزخانه,دکور آشپزخانه,دکوراسیون داخلی منزل,دکور منزل,طراحی داخلی منزل,نورپردازی منزل,چیدمان منزل,طراحی دکوراسیون منزل,طراحی کابینت آشپزخانه

 مشاوره طراحی دکوراسیون

با آشپزخانه‌هایی که بدون هیچ فاصله‌ای با فضای پذیرایی قرار دارند چه‌کار می‌توان کرد؟

یکی از مشکلات غالب ساکنین خانه‌های مدرن این روزها دکوراسیون آشپزخانه های زیادی مدرن است! شاید در نگاه اول این آشپزخانه‌ها بسیار زیبا و لوکس به نظر بیایند، اما فقط زیبایی که مهم نیست! در این نوع آشپزخانه‌ها هیچ فاصله و حریمی میان فضای آشپزی و سالن پذیرایی وجود ندارد. درواقع انگار که آشپزخانه بخشی از دیوار گوشه سالن است که قرار شده لوازم برقی و پخت‌وپز را در آنجا قرار دهند! یک دکوراسیون شاید زیبا اما کاملاً غیرکاربردی

دکوراسیون آشپزخانه – وقتی هیچ حریمی میان خانه و آشپزخانه نیست.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه _ مشاوره طراحی دکوراسیون

شما با یک کفش با پاشنه‌های دوازده سانتی‌متری ممکن است بتوانید به میهمانی بروید، اما رفتن به پیاده‌روی یا حتی خرید با چنین کفش‌هایی کار بسیار دشواری خواهد بود! البته هستند بانوانی که در این کار هم مهارت دارند، اما انصاف هم چیز خوبی هست! پا و کمرتان حسابی اذیت می‌شود…

قبلاً هم در خصوص آشپزخانه‌های ایرانی نوشته‌ایم. آشپزخانه قلب خانه شماست و باید مکانی راحت و آرام برای انجام فعالیت‌های روزانه بانوی خانه باشد. زندگی ایرانی زندگی گرم و صمیمانه و پر از رفت‌وآمد و حرف‌وحدیث‌های خاص خودش است…

مدل جزیره ای بدون مطبخ یکی از انواع آشپزخانه های ایجاد کننده مشکل در معماری داخلی ایرانی است.

چند بار پیش‌آمده که موقع کشیدن غذا کمی برنج این‌سو و آن‌سو ریخته یا اجزای سالاد اندکی روی میز پخش‌شده است؟ تصور کنید همه میهمانانتان در این صحنه به شما چشم دوخته باشند. حالا دیگر اگر میهمانان غریبه باشند و کمی رودربایستی هم داشته باشید، نور علی نور می‌شود!

راه‌حل هایی برای دکوراسیون آشپزخانه

واقعیت این است که راه‌حل‌ها تا حد زیادی بستگی به این دارد که شما چه مدت قرار است توی این خانه ساکن باشید و اصولاً مالک این خانه هستید (اجازه دارید در خانه ساخت‌وساز کنید) یا مستأجر (و اصلاً صرفه دارد بخواهید برای خانه فرد دیگری هزینه کنید یا خیر)

بهرحال باید یک راه حلی برای این مشکلات وجود داشته باشد! بهترین راه حل کمک گرفتن از یک دکوراتور حرفه ای است.

به‌هرحال برخی از راه‌حل‌هایی که من به عنوان یک دکوراتور می‌توانم به شما پیشنهاد کنم شامل این موارد هستند؛

طراحی دکوراسیون آشپزخانه _ مشاوره طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون آشپزخانه _ مشاوره طراحی دکوراسیون

یک – طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک جزیره‌ای

پیش از هر توضیحی لازم است بگویم آشپزخانه‌های جزیره‌ای در بسیاری از خانه‌ها خودشان یک معضل محسوب می‌شوند! اما به‌هرحال در مقابل این فضای کاملاً یکی شده با پذیرایی، می‌توانند مزیت‌هایی داشته باشند.

الگوی بهینه طراحی آشپزخانه های جزیره ای استفاده از مطبخ است.

مدل میز جزیره‌ای را بهتر است با کمک دکوراتور و در ابعاد مناسب و زیبایی که با تناسبات پذیرایی و آشپزخانه جور دربیاید اجرا کنید، اما چنانچه ساکنان موقت یک ‌خانه هستید و قرار نیست مدل این فضا را تغییر دهید، می‌توانید از یک میز عریض مستطیل شکل به‌عنوان جداکننده این دو فضا استفاده کنید.

جزیره ها فقط می توانند کمی احساس خانه را عوض کنند! اما کاربری های مشکل دار آشپزخانه را به زحمت!

یک فوت کوزه‌گری در این کار این است که؛ اگر میز شما پایه‌های سنگین و پهنی داشته باشد که تا زمین امتداد پیدا کرده است، حس آشپزخانه جزیره‌ای و جدا شدن دو فضای آشپزخانه و پذیرایی را بهتر ایجاد می‌کند، به نسبت میزی که پایه‌های سبک و باریکی دارد.

دو – طراحی اپن

یک راهکار بسیار خوب و نسبتاً کم دردسر طراحی دکوراسیون آشپزخانه یک اپن باریک در بخش‌هایی از مرز این دو فضا (آشپزخانه و پذیرایی) است. چند نکته مهم را در طراحی و قرار دادن این میز اپن مانند بکار بگیرید؛

میز اپن فقط یک احساس جداکنندگی ایجاد می کند! البته اگر کمی بزرگ تر باشد ممکن است عملکردهای دیگری هم داشته باشد…

یک – این میز اپن مانند لازم نیست عرض زیادی داشته باشد و یا کل فاصله و مرز بین آشپزخانه و پذیرایی را در بر بگیرد. همین‌که این تصور ایجاد شود که یک مرز بین دو فضا وجود دارد کافی است.

دو – این میز اپن مانند بایستی کارایی مفیدی هم داشته باشد؛ یعنی بهتر است در مکانی قرار بگیرد که نزدیک به گاز یا میز کار آشپزخانه است که تا حدی بتواند برخی از ریخت‌وپاش‌های معمول آشپزخانه را پنهان کند.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه با میز اپن

سه – به لحاظ استفاده بهینه از فضای آشپزخانه، بهتر است عرض این میز حداقل حدود ۵۰ سانتی‌متر باشد تا بتوان از کابینت‌های درون آن استفاده کرد؛ اما اگر استفاده از چنین عرضی باعث می‌شود عرض آشپزخانه یا پذیرایی شما کم شود، می‌توانید از میزی با عرض‌های کمتر حتی ده پانزده سانتی‌متر استفاده کنید و صرفاً یک سنگ یا چوب با عرض حدود ۴۰ سانتی‌متر روی آن قرار دهید. این سنگ یا چوب ۴۰ سانتی‌متری باعث می‌شود احساس میز اپن مانند ایجاد شود و طبقات پایین را که عرض کمی دارد می‌توانید به سوپری اختصاص دهید.

سه – طراحی دکور ویترین مانند

یک راه‌حل خوب و نسبتاً اقتصادی می‌تواند قرار دادن یک ویترین بلند در این مکان باشد. اگر عرض فضایی که می‌خواهید به‌عنوان مکان جداکننده این دو فضا قرار گیرد کم است، این ویترین می‌تواند به شما کمک کند.

البته ویترین این تصویر، بایستی از سمت چپ حداقل نیم متری امتداد یابد!

بهترین روش اجرای این ویترین، استفاده از یک دکور ویترینی باریک و ثابت است که تا نزدیکی‌های سقف امتداد پیداکرده است و به سقف یا دیوار مجاور اتصال دارد تا مکان محکمی داشته باشد؛ اما چنانچه شما تصمیم دارید برای این دکور هزینه اندکی بپردازید، استفاده از یک دکور کوتاه‌تر که به‌جایی هم متصل نیست، می‌تواند منظور شما را برآورده کند.

اگر مستأجر هستید یا به‌زودی قصد تغییر منزل دارید، گزینه دکور متحرک و باریک شاید بهترین گزینه برای شما محسوب گردد. به‌آسانی می‌توانید آن را به خود به منزل دیگری ببرید و در یک فضای دیگر جای دهید و یا حتی در سایت‌های حراجی به فروش برسانید…

چهار – طراحی دیوار

و راه‌حل تقریباً نهایی، برای جداسازی فضای آشپزخانه از پذیرایی و نشیمن ساخت یک دیوار پارتیشنی و باریک است. این راه‌حل تنها در صورتی کاربرد دارد که شما مالک بنا هستید و یا اجازه تصرف در معماری این خانه را دارا هستید.
با اینکه زحمت و دردسر این راه‌حل شاید از بقیه راه‌ها بیشتر باشد، اما به لحاظ عملکردی طراحی یک دیوار، مخصوصاً اگر چندان هم کوتاه و کم‌عرض یا فانتزی نباشد، راه‌حل بسیار بهتری برای مهار دید و منظر و بوهای نامطبوع به درون خانه خواهد بود.

دکوراسیون آشپزخانه با دیواره های نیمه

نکته مهم این است که منظور ما از دیوار، یک دیوار کامل که تا انتهای آشپزخانه ادامه یافته و به یک درب ختم می‌شود نیست! یک دیوار که بخش‌هایی از فضای آشپزخانه را محصور کرده و می‌تواند به‌عنوان یک دیوار تزئینی در جاهایی با شیشه یا چوب ساخته شده باشد.

دکوراسیون آشپزخانه های بدون جداره

درنهایت به این نکته دقت داشته باشید که هر خانه‌ای نسخه‌ای برای طراحی منحصر به خود دارد و به‌عنوان دکوراتور اکیداً به شما توصیه می‌کنم برای اجرای هر پیشنهادی با یک فرد حرفه‌ای در این خصوص مشورت کنید…

بخش مشاوره اتود می‌تواند برای طراحی و چیدمان جذاب خانه شما، کمک بهینه‌ای محسوب شود.

بهترین شیوه طراحی دکوراسیون آشپزخانه کمک گرفتن از مشاوره های یک دکوراتور حرفه ایست!

طراحی دکوراسیون آشپزخانه _ مشاوره طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون آشپزخانه _ مشاوره طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون آشپزخانه _ مشاوره طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون آشپزخانه _ مشاوره طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون آشپزخانه _ مشاوره طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون آشپزخانه _ مشاوره طراحی دکوراسیون

با آشپزخانه بدون فاصله با پذیرایی چه کنیم | طراحی دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی منزل,دکور

دکوراسیون آشپزخانه,طراحی آشپزخانه,کابینت آشپزخانه,طراحی دکوراسیون آشپزخانه,طراحی داخلی آشپزخانه,چیدمان آشپزخانه,دکور آشپزخانه,دکوراسیون داخلی منزل,دکور منزل,طراحی داخلی منزل,نورپردازی منزل,چیدمان منزل,طراحی دکوراسیون منزل,طراحی کابینت آشپزخانه

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *