جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

پارتیشن بندی دفتر کار | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری

1316
پارتیشن بندی دفتر کار | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری

طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,دکور دفاتر اداری,نورپردازی اداری,چیدمان دفاتر اداری,میز و صندلی اداری,پارتیشن بندی دفاتر اداری,دکوراسیون داخلی اداری,طراحی داخلی اداری,چیدمان لابی,مبلمان اداری,اصول دکوراسیون دفاتر اداری,دکوراسیون اتاق انتظار,دکوراسیون مطب

پارتیشن های آینده چگونه خواهند بود ؟

همه ما بعضی روزها دوست داریم که دفتر کارمان باز و روشن و بزرگ به نظر برسد ولی گاهی هم نیاز داریم تا حریم شخصی و خصوصی بیشتری در دفترمان داشته باشیم . اینجاست که پارتیشن های شیشه ای هوشمند به کارمان می آید و شما می توانید تنها با یک کلیک ، پارتیشن شیشه ای شفاف اتاق کارتان را به پارتیشن مات تبدیل کنید . شاید کمی عجیب و نامآنوس بنظرتان بیاید اما تاثیر و تغییر این نوع پارتیشن های اداری ، شگفت انگیز است.

پرده های قابل تغیر یا پرده های هوشمند ، یکی از آخرین پیشرفت های تکنولوژیکی است که برای تغییر نوع فضای دفاتر کار در چشم به هم زدنی استفاده می شود .

اما سوال اینجاست که ، این پرده ( غشاء) در واقع چیست؟
خب ، حقیقت این است که یک پرده نمایش کریستال مایع ( ال سی دی ) چسبناک مستقیما به شیشه نصب می شود و زمانیکه به واسطه ریموت کنترل ، جریان الکتریکی از میان این لایه ال سی دی عبور می کند ، شکل این پرده به طور کامل تغییر حالت می دهد و مات می شود . کل این سیستم توسط یک ریموت کنترل اداره می شود .

مزایای پارتیشن های شیشه ای هوشمند :

مزیت اصلی این نوع پارتیشن های هوشمند این است که شما می توانید این پرده های هوشمند را به پارتیشن هایی که هم اکنون در دفتر کارتان دارید هم نصب کنید و نیازی نیست که شما شیشه های خاصی را از نو به عنوان پارتیشن اداری در دفتر کارتان نصب و اجرا کنید .

نکته مهم این است که در نزدیکی پارتیشن شیشه ای یک منبع تغذیه الکتریکی قرار داشته باشد تا بتوان جریان الکتریکی لازم برای این فرآیند را فراهم آورد.
این تکنولوژی هوشمند جایگزین مناسبی برای پرده است . از طریق نصب این پارتیشن ( پرده های هوشمند ) در دفتر کارتان می توانید نیاز به حفظ حریم خصوصی در مواقع خاص را برطرف کنید ، در عین اینکه دید به سمت بیرون محیط کار را کاملا کور نکرده اید و ظاهر مدرن و امروزی دفترتان را حفظ کرده اید .

مبلمان اداری

طراحی دکوراسیون دفتر کار

طراحی دکوراسیون اداری
اما تنها فایده این تکنولوژی ، افزایش حریم شخصی نیست . بلکه وقتی قرارهای ملاقات تجاری مهمی دارید ، داشتن این مدل از پارتیشن های شیشه ای هوشمند ، ایده بی نظیری است . عنصر خاصی که در این محصول جلب توجه می کند قابلیت تبدیل آن به پرده نمایش ویدئو پروژکتور است.چرا که مات بودن صفحه ها ، بخصوص زمانیکه بر روی پارتیشن اتاق شما نصب شده باشد ، نیاز به نصب پرده ی نمایش جدا را ازبین می برد .
هم چنین قابلیت ویژه این محصول این است که اگر از بیرون بر روی شیشه های اتاق کارتان نصب شود ، اشعه مادون قرمز را بلوکه کرده و تبادل هوای داخل را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. مثلا در تابستان فضا خنک تر و در زمستان محیط گرم تر می شود.ازاین طریق هزینه های انرژی کاهش می یابد .

البته یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد و استثنایی این محصول ، امکان مات کردن بخشی از پارتیشن است به گونه ای می شود با توجه نوع تردد و دید فضا تنها بخشی از شیشه های پارتیشن را مجهز به سیستم هوشمند کرد تا هم هزینه کمتری داشته باشد و هم جلوی دید را بگیرد .

 

نورپردازی دفاتر اداری | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری

طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,دکور دفاتر اداری,نورپردازی اداری,چیدمان دفاتر اداری,میز و صندلی اداری,پارتیشن بندی دفاتر اداری,دکوراسیون داخلی اداری,طراحی داخلی اداری,چیدمان لابی,مبلمان اداری,اصول دکوراسیون دفاتر اداری,دکوراسیون اتاق انتظار,دکوراسیون مطب

نورپردازی اداری

از آنجایی که دنیای کار و پیشه در زمانه ی ما به طرز فزاینده ای خدمات محور شده است، مردم بیش از پیش در محیط های اداری و رایانه ای کار می کنند. افزون بر ساختمان های اداری، بیشتر ساختمان های غیر مسکونی نیز محدوده ها یا کاربری های اداری مهمی دارند.
به دلیل فراگیر شدن محیط های اداری، شیوه های طراحی نورپردازی اداری خاص این محیط ها طبیعتاً ساده انگارانه و کلیشه ای شده اند. رواج یافتن ساختمان های اداری و دفتری چند مستاجره عامل مهمی برای افزایش اعتماد به شیوه های طراحی نورپردازی اداری به شکل عام و عمومی است، زیرا دلیل آن لزوم توجه به تغییر مداوم مستاجر است. اغلب عناصر طراحی ساختمان های اداری از جمله سیستم های نورپردازی، باید به ساکنان بسیاری و به خصوص آنهایی که مداوم از دفتری به دفتر دیگر نقل مکان می کنند، خدمت نمایند. از این روست که استفاده از موزاییک های آکوستیک سقفی که امکان نصب راحت قاب های فلورسنت توکار و دسترسی به فضای پلنوم سقف به منظور نصب و سرویس تجهیزات برقی و مکانیکی را فراهم می آورد، جهانی شده است. به ندرت این روش بهترین شیوه طراحی نورپردازی اداری حتی برای ساده ترین طراحی های نورپردازی اداری است.
در اکثر محیط های اداری از عمده ترین اهداف اولیه بهره وری و بازدهی است و از شیوه های طراحی نورپردازی انتظار می رود که پشتوانه ای برای تحقق این اهداف باشند. به بیان دقیق تر، وظایف دیداری نورپردازی باید به سهولت و سادگی اجرا شوند. خوشبختانه گرایش رو به رشدی در جهت افزایش رضایت کارکنان در اکثر محیط های کاری پدید آمده است، نورپردازی اداری باید در جهت ایجاد رضایت بصری و روان شناختی محیط مشارکت داشته باشد. کاربرد شیوه های نورپردازی تکراری آثار مثبت کمتری از لحاظ بازدهی و رضایت استفاده کنندگان در اکثر فضاهای کاری دارد. برخی اوقات به دلیل مسائل اقتصادی می توان از شیوه های غیر استاندارد ولی خلاقانه در بسیاری از فضاهای اداری استفاده کرد.

طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری

طراحی داخلی دفتر مرکز خدمات مشتریان برند dInfinite، تایلند

طراحی داخلی مدرن دفتر کار مرکزی شرکت Karma، نیویورک

طراحی داخلی دفتر کاری مدرن برای دیتا سنتر، رنگ به عنوان شخصیت
واقعیات نظری یا دفاتر چند مستاجره، محدودیت های سختی را بر راهبردهای طراحی نورپردازی که بعضاً می توانند موفقیت آمیز باشند اعمال می کنند. واضح است که جابجایی سریع کارکنان و شکل بندی مجدد بعدی فضاهای استیجاری به انعطاف پذیری زیاد و طراحی های سفارشی کمتری نیاز دارد، مگر در فضاهای انتظار، کنفرانس و مدیران بلند پایه که در آنها تصویری که از شرکت ارائه می شود مهم است.
راهبردهای نورپردازی فضاهای اداری که به طور دائمی در تصرف هستند، مانند ساختمان های تجاری خود شرکت و موسسات، باید متفاوت باشند. اگرچه دسترسی به فضای پلنوم مهم است، ولی عناصر دیگری که بر تصمیمات طراحی نورپردازی اثر می گذارند را می توان با انعطاف بیشتری مورد توجه قرار داد.

سیستم های سقف مناسب و قابل دسترس به غیر از موزائیک آکوستیکی سقفی نیز مطمئناً وجود دارند. زیر بندهای دیوار خشک را می توان آزادانه تر به کار برد. هر چند از دیوارکوب ها و نورافشان های دیواری دیگر در ساختمان های چند مستاجره استفاده می شود، ولی شیوه های نورپردازی ثابت و سفارشی دیگر در ساختمان های در تصرف مالک به کار می برند.
اغلب دغدغه های طراحی نورپردازی در محیط های اداری به کارمندان ارتباط دارد، کسانی که معمولاً بسیاری از ساعات هرروز را در آنجا سپری می کنند. در بسیاری از دفاتر حرفه ای و تجاری باید به نیازهای مشتریان، مراجعه کنندگان، همکاران، و فروشندگان عنایت ویژه ای مبذول شود. غالباً دسترسی مراجعه کنندگان به فضاهای پذیرش، اتاق های معارفه و کنفرانس یا دفاتر خصوصی محدود می شود.

در برخی موارد، مراجعه کنندگان سبب به وجود آمدن وظایف دیداری خاصی مانند خواندن و نوشتن در یک اتاق کنفرانس یا باز خوانی نوشته هایی که روی یک میز قرار دارند، می شوند. اغلب مقاصد طراحی فضاهای مربوط به مراجعه کنندگان پدید آوردن ذهنیت مثبتی در آنها درباره ی شرکت است، جایی که انتظار می رود طراحی نورپردازی نیز از آن حمایت کند. مقصود این کار می تواند برجسته کردن سطح دیوارهای بازتابنده یا بافت مند، نمایش آثار هنری یا محصولات شرکت، تجسم بخشیدن به اتاق کنفرانس تشریفاتی یا نمایش ابهت و ظرافت دفتر مدیریت باشد.

 

شرکت دکوراسیون نگین تهران,شرکت دکوراسیون در تبریز,شرکت دکوراسیون داخلی در تبریز,شرکت دکوراسیون چوبینه,شرکت دکوراسیون داخلی چکاد,شرکت دکوراسیون چوبی,شرکت دکوراسیون چکاد,شرکت دکوراسیون چیدمان,شرکت دکوراسیون چوب,شرکت دکوراسیون خانه,شرکت دکوراسیون داخلی منزل,شرکت دکوراسیون دارکوب,شرکت دکوراسیون داخلی طرح نو,شرکت دکوراسیون داخلی مشهد,شرکت دکوراسیون داخلی شیراز,طراحی دکوراسیون شرکت,شرکت های دکوراسیون داخلی,شرکت دکوراسیون داخلی رویان,شرکت دکوراسیون رامسین,شرکت دکوراسیون رویان,شرکت دکوراسیون روستیک

اهمیت نورپردازی اداری | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری

طراحی داخلی مدرن دفتر کار مرکزی شرکت Karma، نیویورک

طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,دکور دفاتر اداری,نورپردازی اداری,چیدمان دفاتر اداری,میز و صندلی اداری,پارتیشن بندی دفاتر اداری,دکوراسیون داخلی اداری,طراحی داخلی اداری,چیدمان لابی,مبلمان اداری,اصول دکوراسیون دفاتر اداری,دکوراسیون اتاق انتظار,دکوراسیون مطب

نورپردازی دفاتر اداری

نورپردازی اداری قواعد و استانداردهایی جدا از محیطهای خصوصی و مسکونی دارد. از آنجایی که عموما بیشتر فعالیتهای اداری در طول روز انجام می گیرد، روشنایی مصنوعی جنبه مکمل برای محیط های کاری و اداری دارد. در ساختمان های اداری که دارای عمق زیاد هستند، اغلب بخشهای مرکزی ساختمان از نور طبیعی مستقیم و کافی برخوردار نیستند. در دفاتر و فضاهای کاری اداری، چراغ ها باید به گونه ای قرار گیرند که نور مستقیم آنها در مخروط دید افرادی که پشت میز کار نشسته اند، قرار نگیرد.

نور غیرمستقیمی که به سقف می تابد، چراغ های مجهز به پره یا شبکه یا در پشت سقفهای کاذب شبکه ای جهت نورپردازی اداری مناسب هستند. نورپردازی یک فضای اداری، گذشته از کاربردهای عملی، ابزار تبلیغ و نمایش موقعیت شرکت به عموم است. در انتخاب نوع چراغ و نحوه نورپردازی ادارای باید به این مسئله توجه شود. روشنایی خوب و مناسب در یک دفتر کار علت کلیدی موفقیت و کارایی کارمندان است.

در گذشته، برای نورپردازی اداری به روشنایی کاغذ بر روی میز(سطح افقی) و نمایان بودن و وضوح این سطح توجه می کردند، ولی خیلی از مسائل دیگر در رابطه با نورپردازی صحیح،در دفاتر مدرن امروزی وارد شده اند، از جمله اینکه سر و کار اکثر کارمندان با رایانه است که نمایشگر آن عمودی و دارای درخشندگی است. با تغییر کاغذ به رایانه در این دفاتر سطح پیشنهادی روشنایی افقی کاهش یافته و در صورت استفاده زیاداز کامپیوتر مقدار ۳۰۰ لوکس و در صورت استفاده متناوب مقدار ۵۰۰ لوکس را پیشنهاد می دهند.

هرگونه نقص و کمبود روشنایی برای یک کارمند اداری می تواند ایجاد ناهماهنگی نموده و در مواقعی که یاز به فعال بودن دارد حس خستگی و نیاز به استراحت را در او افزایش دهد.این امر باعث کاهش کارایی ، هوشیاری و تغییر کیفیت خواب او می شود و در دراز مدت اثرات نامطلوبی را در سلامتی او بگذارد. در مقابل روشنایی کافی در طول روز می تواند ساعت بیولوژیکی را هماهنگ سازد و احساس سلامتی فرد را تامین نماید. روشنایی مناسب در طول روز اثر مثبتی روی هوشیاری، کارایی، سرزندگی ، میزان انرژی و حوصله دارد .

طراحی داخلی دفتر کار شرکت خدمات تکنولوژی در سیاتل

طراحی داخلی دفتر کار سبز

طراحی داخلی دفتر کار به سبک مدرن و صنعتی

طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون مطب پزشک

روشنایی یک دفتر کار باید به گونه ای باشد که هم زیبایی ظاهری مناسبی داشته باشد و هم برای چشم آزاردهنده نبوده و شرایط مناسبی برای انجام کارهای عادی و وظایف روزمره کارکنان فراهم ساخته و شرایط لازم را برای کارایی دیداری فراهم نماید. کارایی بصری عبارت است از توانایی چشم برای انجام کار چشمی خاص با سرعت و دقت کافی، کارایی بصری بستگی به میزان شدت نوروشنایی محیط دارد و کاهش روشنایی موجب کاهش کارایی می شود.نور تامین شده نباید تحت هیچ شرایطی برای افراد داخل محیط خطر آفرین باشد.علاوه بر این موارد، سیستم روشنایی باید در زمان وقوع خاموسی و قطعی برق شرایط امنی برای خروج افراد فراهم کند.

انواع لامپ های کاربردی در نورپردازی اداری: 

انواع لامپ های مناسب برای استفاده در محیطهای اداری بسیار محدود هستند. لامپهای ملتهب علی رغم اینکه شاخص نمود رنگ خوبی داشته و بلافاصله پس از روشن شدن، شار نوری آنها به مقدار ثابت و نسبتا پایدار می رسد، اما بهره بسیار پایین داشته و از آنجا که حرارت بسیار زیادی منتشر می سازند، معمولا در دفاتر کار بصورت گسترده استفاده نمی شوند.از معایب دیگر این نوع لامپها این است که در صورتیکه نزدیک به مواد اشتعالزا نصب شوند احتمال وقوع آتش سوزی وجود دارد. لامپهای تخلیه گازی، از جمله لامپهای فلورسنت بلافاصله پس از روشن شدن، ماکزیمم شار نوری خود را منتشر نمی سازندو کمی زمان باید صرف شود تا مقدار نور این نوع لامپها به حداکثر بازدهی خود برسد.این مسئله برای لامپهای فلورسنت به نسبت لامپهای تخلیه گازی در مدت زمان کمتری رخ می دهد به همین دلیل لامپهای فلورسنت کاربرد بیشتری در مصارف داخلی دارند.

 

شرکتهای دکوراسیون داخلی,شرکت دکوراسیون داخلی خانه سبز,دکوراسیون شرکت,شرکت دکوراسیون داخلی دارکوب,شركت دكوراسيون داخلي,دکوراسیون شرکت بیمه,شرکت دکوراسیون داخلی بایا,شرکت بازاریابی دکوراسیون,شرکت دکوراسیون بلوط,شرکت دکوراسیون فضای باز,شرکت بزرگ دکوراسیون داخلی,شرکت دکوراسیون پاسارگاد,شرکت دکوراسیون پارسیان,شرکت دکوراسیون داخلی پاسارگاد,شرکت دکوراسیون داخلی پانوآ,دکوراسیون شرکت تجاری,شرکت دکوراسیون داخلی تهران,دکوراتیو,شرکت دکوراسیون داخلی ترکیه,شرکت دکوراسیون داخلی در تهران

نورپردازی نمای ساختمان های ادارای | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری

نورپردازی نمای ساختمان های ادارای

طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,دکور دفاتر اداری,نورپردازی اداری,چیدمان دفاتر اداری,میز و صندلی اداری,پارتیشن بندی دفاتر اداری,دکوراسیون داخلی اداری,طراحی داخلی اداری,چیدمان لابی,مبلمان اداری,اصول دکوراسیون دفاتر اداری,دکوراسیون اتاق انتظار,دکوراسیون مطب

اصول اولیه طراحی نورپردازی نمای ساختمان های ادارای و دولتی

مطمئنا در معرفی هویت یک کشور ، علاوه بر ساختمان های تاریخی ، ساختمان های ادارات دولتی و موسسات بزرگ بسیار تاثیرگذار هستند.چناچه می بینید بسیار از بناهای باشکوه تاریخ همچون بنای تخت چمشید ، ساختمان دولتی بوده اند.هنگامی که یک مخاطب خارجی ، خصوصا یک مقام دولتی ،یک خبرنگار و یا یک گردشگر وارد شهرهای ما می شود کمتر پیش می آید که به یکی از ادارات دولتی و یا موسسات مهم مراجعه نکند.بنا های دولتی و موسسات بین المللی نماینده هویت یک کشور هستند ، لذا می بایست معماری و معماری نور خاص ،منحصر به فرد ،مناسب و متناسب داشته باشند.

 نورپردازی نمای ساختمان های ادارای

طراحی نورپردازی ساختمان اداری نیویورک تایمز The New York Times در امریکا برنده جایزه نورپردازی سال

چگونه یک طراحی نورپردازی ایده آل برای یک ساختمان اداری یا موسسه بین المللی داشته باشیم؟

همان طور که گفته شد ،اولین نکته که باید توجه کرد اهمیت و ارزش بین المللی آن ساختمان است.ما حق نداریم در طراحی نورپردازی چنین ساختمان هایی عناصر عظمت ، پایداری ، تاثیرگذاری و شکوه نورپردازی نما را نادیده بگیریم! بسیار کج فکری است اگر در نورپردازی این بنا ها به بهانه کاهش هزینه های جاری به یک نورپردازی بی هدف و بدون برنامه بسنده کنیم ، چرا که این بنا ها آبروی یک ملت هستند و نقص در طراحی نورپردازی آن ها باعث لطمه زدن به هویت بین المللی یک کشور می شود،لذا می بایست بیش تر از همه :

  • بهره گیری از المان های ساختمانی که نماینده شکوه معماری نمای آن ساختمان هستند.
  • استفاده از رنگ هایی که نمایش دهنده پایداری ، عظمت  و شکوه هستند و در تناسب با نوع کاربری و وظایف ساختمان نیز هستند.
  • تا می توانید در طراحی نورپردازی ساختمان های اداری از حرکت های بیهوده برهیزید
  • نیم نگاهی به کاربری ساختمان داشته باشیم و متناسب با آن طراحی کنیم.

در زیر با ذکر نمونه به بررسی موارد فوق می پردازیم:

بهره گیری از المان های ساختمانی که نماینده شکوه معماری نمای ساختمان هستند :

در هر ساختمانی می توان مواردی را پیدا کرد که کمک شما در طراحی بهتر و باشکوه تر نورپردازی نمای آن ساختمان باشند ، مواردی همچون :

  • ستون های بلند

ستون ها معرف ارتفاع هستند و نورپردازی خطوط عموی به افزایش شکوه نما کمک می کند.

 نورپردازی نمای ساختمان های ادارای

استفاده از نورپردازی ستون ها در افزایش شکوه ساختمان اداری (موزه هنرهای زیبا)

  • طاق ها و سردرهای باشکوه

بسیاری از نما های دارای طاق ها و سردرهای باشکوهی هستند ، طراح نورپردازی نیز می تواند از این المان ها در معماری نور خود بهره ببرد.

  • عناصر مدرن در ساختمان های مدرن همچون آسانسورهای شیشه ای، شیشه ها ، اسکلت های آهنی و ….

از این المان ها نیز می توان در طراحی نورپردازی ساختمان های مدرن به خوبی بهره برد.مثلا :

 نورپردازی نمای ساختمان های ادارای

بهره وری از شیشه های یک آسمان خراش در طراحی نورپردازی ساختمان برج یونیکا

 نورپردازی نمای ساختمان های ادارای

بهره وری از عناصر ساختمانی مدرن در نورپردازی،ساخمان برج آبی در اسپانیا (Water Tower)

  • نشان و علامت تجاری (لوگو)

یک علامت یا نشان تجاری که می توان متشکل از حروف برجسته ، المان های حجمی و امثالهم باشیم  نیز اگر به خوبی نورپردازی شود علاوه بر افزودن هویت به بنا می تواند به شکوه بنا بیافزاید.

  • برجستگی های نما

بسیاری از نما ها دارای برجستگی هایی هستند ، همانند گنبد ، برجک ها و مناره ها ، پیش آمدگی بنا ، بادبانی ها ، پرچم ها و ..که می توان آن ها را در جهت افزایش شکوه و عظمت بنا و هویت بخشیدن به آن نورپردازی کرد :

 نورپردازی نمای ساختمان های ادارای

نورپردازی قسمت برجسته ساختمان موسسه Frost Bank

استفاده از رنگ های معرف شکوه و زیبایی ساختمان در طراحی نورپردازی ساحتمان های اداری و موسسات بین المللی :

همان طور که در مباحث روانشانسی رنگ نور نیز گفته شده است ، برخی از رنگ ها باعث افزایش شکوه نورپردازی یک نما می شوند ، به عنوان مثال رنگ سفید گرم اگر با قدرت در نورپردازی نما مورد استفاده قرار گیرد ،ابهتی خاص به ساختمان می دهد.رنگ سفید گرم طیف نور مستقیم خورشید و یک نور گرم است و لذا حس عظمت و قدرت را منتقل می کند.رنگ سفید نیز اگر به خوب مورد استفاده  قرار بگیرد می تواند مفهوم مشابهی را منتقل کند.رنک های گرم نیز می توانند در برخی موارد در ترکیب با رنگ های طیف سفید بیان کننده شکوه و عظمت باشند.

استفاده از رنگ های سرد به خودی خود حس شکوه را منتقل نمی کند ، لیکن در تضاد با رنگ های گرم می توانند آن ها را تقویت کنند.

البته باید توجه کرد که گاهی اوقات بسته به کاربری و رنگ سازمانی ساختمان مورد نظر می بایست ایده ها را تغییر داد.مثلا چنانچه قصد داریم نورپردازی ساختمان مربوط به انجمن شاعران پارسی زبان را به عهده بگیریم، می بایست از طیف نیلی در کنار طیف سفید استفاده کنیم تا مخاطب حسی عرفانی نسبت به بنا پیدا کند.

تا می توانید در طراحی نورپردازی ساختمان های اداری از حرکت های بیهوده برهیزید

سعی کنید دچار تکلف نشوید،سعی نکنید برای مهم نشان دادن ساختمان زیاده روی کنید و هویت ساختمان را تخریب نکنید.با یک طراحی نورپردازی ساده می توان یک بنا را با شکوه کرد ، اما گاهی اوقات یک طراحی نورپردازی پیچیده باعث تخریب شکوه یک بنا می گردد.سعی نکنید صرفا از بهترین تکنولوژی نورپردازی بهره ببرید ، بلکه سعی کنید بهترین تکنیک ها را در کنار هم برای بهترین طرح به کار ببرید.

 قبل از اقدام به طراحی نورپردازی نیم نگاهی به کاربری ساختمان داشته باشیم :

گاهی اوقات ممکن است موارد فوق الذکر برای یک کاربری خاص مناسب نباشند!

مثلا شما قصد دارید یک ساختمان مربوط به کودکان را نورپردازی کنید ، اینجا می بایست به تنوع رنگ و جذابیت بنا بیشتر از ابهت آن اهمیت داد.یا مثلا اگر قصد دارید ساختمان انجمن حمایت از حیوانات را  نورپردازی کنید، باز هم باید طرحی متفاوت در ذهن داشته باشید.

 نورپردازی نمای ساختمان های ادارای

 

طراحی دکوراسیون مطب پزشکی,طرح دکوراسیون مطب,عکس دکوراسیون مطب دندانپزشکی,عکس دکوراسیون مطب,دکوراسیون داخلی مطب پزشک عمومی,دکوراسیون داخلی مطب فیزیوتراپی,دکوراسیون داخلی مطب کودکان,مدل دکوراسیون مطب,دکوراسیون داخلی مطب مامایی,دکوراسیون داخلی مطب مشهد,نمونه دکوراسیون مطب,طراحی و دکوراسیون مطب ,دکوراسیون شرکت مهندسی,دکوراسیون شرکت هواپیمایی,دکوراسیون شرکت کامپیوتری,دکوراسیون شرکتی,دکوراسیون شرکت تبلیغاتی,شرکت دکوراسیون داخلی,شرکت دکوراسیون داخلی تهران,شرکتهای دکوراسیون داخلی در تهران

اهمییت نورپردازی در فضای اداری | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی

طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,دکور دفاتر اداری,نورپردازی اداری,چیدمان دفاتر اداری,میز و صندلی اداری,پارتیشن بندی دفاتر اداری,دکوراسیون داخلی اداری,طراحی داخلی اداری,چیدمان لابی,مبلمان اداری,اصول دکوراسیون دفاتر اداری,دکوراسیون اتاق انتظار,دکوراسیون مطب

اهمییت نور پردازی در فضا های اداری

محیط های اداری

نورپردازی محیط های اداری قواعد ویژه ای دارد و استانداردهایی جدا از محیط های خصوصی و مسکونی می طلبد. از آنجایی که عموماً بیشتر فعالیت های اداری و رفت و آمد ها در در طول روز انجام می گیرد روشنایی مصنوعی جنبه ی مکمل در طراحی نوری دارد. در ساختمانهای اداری که عرض ساختمان زیاد است، اغلب بخشهای مرکزی ساختمان از نور طبیعی مستقیم و کافی برخوردار نیستند؛

در بخشهای مرکزی ساختمان نور مصنوعی اولویت دارد در مکانهای کاری نزدیک به پنجره، چنانچه پنجره رو به جنوب، غرب یا شرق باشد، اجتناب از خیرگی چشم با استفاده از انواع وسائل شکست یا کاهش نور مستقیم اهمیت می یابد. اگر میزهای کار با توجه به نور طبیعی پنجره ها طراحی شوند، نور مصنوعی می تواند در نزدیکی پنجره نیز قرار گیرد تا تفاوت بین جهت تابش نور طبیعی و مصنوعی به حداقل برسد. محلهای تردد، ورود و خروج باید به صورت یکنواخت و کافی روشن شوند. 100 الی 150 لوکس روشنایی برای اینگونه فضاها کافی است. قسمت بیرونی فضای ورودی باید حداقل 50 لوکس روشنایی داشته باشد .

طراحی دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

طراحی داخلی دفتر مرکز خدمات مشتریان برند dInfinite، تایلند

طراحی داخلی مدرن دفتر کار مرکزی شرکت Karma، نیویورک

دکوراسیون اداری

طراحی داخلی دفتر کار مدرن با دکوراسیون چوبی

طراحی دفتر کار شرکت Blackbaud

در دفاتر و فضاهای کاری اداری تأمین 200 تا 300 لوکس روشنایی ضروری است و روی میز کار بهتر است 500 لوکس و در شرایط کار دقیق چشمی تا حدود 700 لوکس روشنایی تأمین شود. چراغها باید به گونه ای قرار گیرند که نور مستقیم آنها در مخروط دید افرادی که پشت میز کار نشسته اند، قرار نگیرد. نور غیر مستقیمی که به سقف می تابد، یا چراغهای مجهز به پرده های هدایت نور یا چنانکه سقف فضاهای وسیع اداری بلند طراحی شود منابع روشنایی کار شده در عمق یا در پشت سقفهای کاذب شبکه ای مناسب (5/3 تا 4 متر) و نور پردازی با مسئله ی کمتری روبه رو می شود.

در سالنهای کنفرانس و گردهمایی تأمین روشنایی برای سطوح عمود برای بهتر دیدن چهره ها به اندازه ی روشن کردن میزها اهمیت دارد. میز کنفرانس می تواند حدود 400 لوکس و سطوح عمودی اطراف میز حدود 200 لوکس روشنایی داشته باشند.

روشنایی سطوح عمودی در محلهایی که بطور مداوم مراجع دارند نیز اهمیت دارد. در این فضاها بهتر است متن و محیط اطراف محل مراجعهء عموم بصورت متنوعی نور پردازی شود. نور پردازی باید به جهت یابی در فضا و تشخیص محلهای تردد و مراجعه ی اصلی کمک کند. محلهای گفتگو، انتظار و استراحت بهتر است به سبک فضاهای مسکونی نور پردازی شوند تا محیطی دوستانه و آرامش بخش بوجود آید .

نور پردازی یک فضای اداری گذشته از کاربردهای علمی ابزار تبلیغ و نمایش چهره ی شرکت به عموم است. در انتخاب نوع چراغ و نحوهء نور پردازی باید به این مسئله توجه شود .

نور پردازی نمی تواند یکسره به مهندس برق محول شود. روشنایی مصنوعی به عنوان مکمل نور طبیعی، نقش مهم و موثری در طرح معماری ودر کیفیت کلی ساختمان دارد. با نور پردازی مناسب می توان زیبایی ساختمان راتا حد قابل توجهی افزایش داد. در هر حال معماری و روشنایی دو مقوله ی غیر قابل تفکیک و در رابطه ی مستقیم باهم هستند .

دکوراسیون مطب پوست,دکوراسیون مطب پزشک عمومی,دکوراسیون مطب پزشکان,دکوراسیون داخلی مطب پزشکی,دکوراسیون داخلی مطبپزشک,دکوراسیون پذیرش مطب,دکوراسیون مطب ,دکوراسیون آشپزخانه و مطبخ,دکوراسیون آشپزخانه با مطبخ,دکوراسیون آشپزخانه مطبخ دار,دکوراسیون مطب دندانپزشکی کودکان,دکوراسیون مطب دندانپزشک,دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی,دکوراسیون داخلی مطب,دكوراسيون داخلي مطب,دکوراسیون داخلی مطب روانشناسی,دکوراسیون مطب زیبایی,دکوراسیون داخلی مطب زنان,شرکت دکوراسیون مطب دندانپزشکی,طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی,طراحی دکوراسیون مطب

نورپردازی مدرن اداری | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری

طراحی دکوراسیون دفتر کار

طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,دکور دفاتر اداری,نورپردازی اداری,چیدمان دفاتر اداری,میز و صندلی اداری,پارتیشن بندی دفاتر اداری,دکوراسیون داخلی اداری,طراحی داخلی اداری,چیدمان لابی,مبلمان اداری,اصول دکوراسیون دفاتر اداری,دکوراسیون اتاق انتظار,دکوراسیون مطب

محیط های اداری

نورپردازی محیط های عمومی قواعد ویژه ای دارد و استانداردهایی جدا از محیط های خصوصی و مسکونی می طلبد. در این بخش به اختصار به قواعدی چند در مورد نورپردازی مکانهای مذکور می پردازیم .

از آنجایی که عموماً بیشتر فعالیت های اداری در در طول روز انجام می گیرد روشنایی مصنوعی جنبه ی مکمل دارد. در ساختمانهای اداری که عرض ساختمان زیاد است، اغلب بخشهای مرکزی ساختمان از نور طبیعی مستقیم و کافی برخوردار نیستند؛ در بخشهای مرکزی ساختمان نور مصنوعی اولویت دارد در مکانهای کاری نزدیک به پنجره، چنانچه پنجره رو به جنوب، غرب یا شرق باشد، اجتناب از خیرگی چشم با استفاده از انواع وسائل شکست یا کاهش نور مستقیم اهمیت می یابد. اگر میزهای کار با توجه به نور طبیعی پنجره ها طراحی شوند، نور مصنوعی می تواند در نزدیکی پنجره نیز قرار گیرد تا تفاوت بین جهت تابش نور طبیعی و مصنوعی به حداقل برسد. محلهای تردد، ورود و خروج باید به صورت یکنواخت و کافی روشن شوند. 100 الی 150 لوکس روشنایی برای اینگونه فضاها کافی است. قسمت بیرونی فضای ورودی باید حداقل 50 لوکس روشنایی داشته باشد .

نمای بیرونی ساختمانهای اداری به لحاظ نور پردازی مهم است. چراغها باید در رابطه با فرم معماری نما طراحی شوند. چنانچه نمای ساختمان در خیابانها و معابر عمومی قرار گیرد، بخش پائینی نما می تواند نور پردازی قویتری در مقایسه با قسمتهای بالایی نما (در مورد ساختمانهای مرتفع اداری) داشته باشد .

در دفاتر و فضاهای کاری اداری تأمین 200 تا 300 لوکس روشنایی ضروری است و روی میز کار بهتر است 500 لوکس و در شرایط کار دقیق چشمی تا حدود 700 لوکس روشنایی تأمین شود. چراغها باید به گونه ای قرار گیرند که نور مستقیم آنها در مخروط دید افرادی که پشت میز کار نشسته اند، قرار نگیرد. نور غیر مستقیمی که به سقف می تابد، یا چراغهای مجهز به پرده های هدایت نور یا چنانکه سقف فضاهای وسیع اداری بلند طراحی شود منابع روشنایی کار شده در عمق یا در پشت سقفهای کاذب شبکه ای مناسب (5/3 تا 4 متر) و نور پردازی با مسئله ی کمتری روبه رو می شود .

طراحی داخلی دفتر کار به سبک مدرن و صنعتی

طراحی دکوراسیون اداری

دکوراسیون دفتر تجاری

اصولی که باید در طراحی دکوراسیون دفاتر اداری رعایت شود

اصولی که باید در طراحی دکوراسیون دفاتر اداری رعایت شود

در سالنهای کنفرانس و گردهمایی تأمین روشنایی برای سطوح عمود برای بهتر دیدن چهره ها به اندازه ی روشن کردن میزها اهمیت دارد. میز کنفرانس می تواند حدود 400 لوکس و سطوح عمودی اطراف میز حدود 200 لوکس روشنایی داشته باشند. روشنایی سطوح عمودی در محلهایی که بطور مداوم مراجع دارند نیز اهمیت دارد. در این فضاها بهتر است متن و محیط اطراف محل مراجعهء عموم بصورت متنوعی نور پردازی شود. نور پردازی باید به جهت یابی در فضا و تشخیص محلهای تردد و مراجعه ی اصلی کمک کند. محلهای گفتگو، انتظار و استراحت بهتر است به سبک فضاهای مسکونی نور پردازی شوند تا محیطی دوستانه و آرامش بخش بوجود آید .

نور پردازی یک فضای اداری گذشته از کاربردهای علمی ابزار تبلیغ و نمایش چهره ی شرکت به عموم است. در انتخاب نوع چراغ و نحوهء نور پردازی باید به این مسئله توجه شود .

نور پردازی نمی تواند یکسره به مهندس برق محول شود. روشنایی مصنوعی به عنوان مکمل نور طبیعی، نقش مهم و موثری در طرح معماری ودر کیفیت کلی ساختمان دارد. با نور پردازی مناسب می توان زیبایی ساختمان راتا حد قابل توجهی افزایش داد. در هر حال معماری و روشنایی دو مقوله ی غیر قابل تفکیک و در رابطه ی مستقیم باهم هستند.

 

دکوراسیون مطب زنان,دکوراسیون مطب اطفال,دکوراسیون مطب کودکان,دکوراسیون مطب پوست و زیبایی,دکوراسیون مطب,دکوراسیون مطب روانشناسی,دکوراسیون مطب مامایی,دکوراسیون مطب دکتر,دکوراسیون مطب روانپزشکی,دکوراسیون مطب پزشکی,دکوراسیون مطب چشم پزشکی,دکوراسیون مطب رادیولوژی,دکوراسیون اتاق انتظار مطب,دکوراسیون مطب دندانپزشکی اطفال,دکوراسیون داخلی مطب اطفال,دکوراسیون سالن انتظار مطب,دکوراسیون داخلی اتاق انتظار مطب,انواع دکوراسیون مطب دندانپزشکی,اصول دکوراسیون مطب,دکوراسیون داخلی مطب

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *