جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

طراحی و چیدمان اتاق کار | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری

1258
طراحی و چیدمان اتاق کار | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری

طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,دکور دفاتر اداری,نورپردازی اداری,چیدمان دفاتر اداری,میز و صندلی اداری,پارتیشن بندی دفاتر اداری,دکوراسیون داخلی اداری,طراحی داخلی اداری,چیدمان لابی,مبلمان اداری,اصول دکوراسیون دفاتر اداری,دکوراسیون اتاق انتظار,دکوراسیون مطب

اتاق کار دکوراسیون و چیدمان

محیط های اداری و فضای کاری از تجهیزات متفاوتی استفاده میکنند تا بتوانند بخشی از کار روزانه خود را از طریق این وسایل و تجهیزات انجام دهند. برخی از افراد هم بخشی از کار و فعالیت خود را در منزل انجام میدهند و یا اینکه یک اتاقی را در منزل به انجام کارهای اداری خود اختصاص میدهند.

البته کار کردن در منزل متفاوت با کار در محیط کاری است. فضای اداری و کاری هم مثل فضای منزل نیاز به طراحی و دیزاین دارد با توجه به اینکه ساعاتی از روز را در محیط کار به فعالیت میپردازیم بنابراین طراحی زیبا و حرفه ای میتواند در روحیه ی کارمندان تاثیر گذار باشد.

برای دیزاین و طراحی یک محیط اداری باید بیش از همه سعی کنید این محیط را رسمی و در عین حال با خلاقیت و نوآوری طراحی کند. تفاوتی ندارد که این فضا کوچک باشد یا بزرگ باید سعی کنید به گونه ای این فضا را طراحی کنید که در عین مجهز بودن به همه ی امکانات با ورود مشتریان به این فضا انرژی مثبت و احساس خوب ایجاد شود.
وقتی که مشتریان یا دیگر همکاران شما در تجارتهای مختلف وارد فضای کاری شما میشوند در ابتدا طراحی محیط و جذابیت های آن مورد توجه خواهد بود بنابراین باید به دیزاین محیط کاری به اندازه ی دیزاین منزل توجه کنیم. برای طراحی یک فضای خوب کاری حتما استفاده از وسایل گران قیمت لازمه ی زیبایی محیط نخواهد بود بلکه بیش از همه باید طوری فضای کاری را طراحی کنید که هم در کارمندان و هم در مشتریان حس خوبی ایجاد کند. بنابراین چند راهکار ساده و خوب میتواند به طراحی یک محیط کاری کمک کند.

طراحی اتاق کار

ایجاد نور کافی

نور کافی یکی از مهمترین نکاتی است که یک فضای کاری به آن نیاز دارد مخصوصا زمانی که فضای کاری شما پنجره ی کمتری دارد و نور طبیعی کمتری وجود دارد باید سعی کنید که فضا را روشن نگه دارید البته استفاده از نور طبیعی بسیار بهتر خواهد بود تا انجام کارهای و فعالیت های روزانه در فضای کاری با وجود نور کافی آسان تر باشد.
استفاده از میز و صندلی مناسب
اغلب میز و صندلی هایی که در فضای کاری استفاده میشوند مخصوص اداره ها هستند اما خوب است برای مشتریان خود و یا افرادی که به شرکت شما مراجعه میکنند یک بخش ورودی را در نظر بگیرید و از مبل یا صندلی راحتی استفاده کنید تا پذیرایی از مشتریان راحت تر باشد و بیشتر آنها را جذب کند. میز و صندلی را که در فضای کاری استفاده میکنید با دیگر صندلی ها در اتاقها یا قسمت های دیگر از لحاظ رنگ و طراحی هماهنگ کنید تا محیط کاری شما زیبا تر باشد.

طراحی اتاق کار

طراحی اتاق کار

استفاده از رنگها

رنگها نقش مهمی در ایجاد انرژی مثبت در یک فضای کاری دارند سعی کنید ترجیحا از رنگ های ملایم استفاده کنید و رنگهایی که از خود نور تولید میکنند مثل لیمویی، سفید و رنگ های روشن که برای دیوارهای فضا میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند. هر چقدر که بیشتر از رنگهای ملایم استفاده کنید فضای کاری شما بزرگتر جلوه میکند.

طراحی اتاق کار

طراحی اتاق کار

طراحی اتاق کار

طراحی اتاق کار

طراحی اتاق کار

تجهیزات و تکنولوژی

در تمامی فضاهای کاری از لپ تاپ، دستگاه فکس و… استفاده میشود اما خوب است که این تجهیزات را به روز کنید تا استفاده از آنها و کاربرد آنها بیشتر شود و هم اینکه بتوانید بیش تر از قبل از آنها استفاده کنید. خوب است که از جدیدترین وسایل و تجهیزات در محیط کاری خود استفاده کنید تا میزان کیفیت کار شما هم افزایش یابد.

طراحی اتاق کار

طراحی اتاق کار

طراحی اتاق کار

طراحی اتاق کار

قواعد دکوراسیون اداری

در زمینه طراحی فضاهای اداری و تجاری، چیزی که در طراحی مبلمان و تقسیم کننده ها و پارتيشن های اداری و ميزهای اداری نیاز به توجه اساسی دارد، اين است كه باید همیشه در نظر گرفت که تمامی جزئیات بايد در جهت نمایش هرچه بهتر نوع خدمات مجموعه مورد نظر باشد. رعايت کردن اصول و استاندارد های روز چینش و دكوراسيون و مبلمان و پارتيشن اداری استفاده شده در طراحی، با در نظر گرفتن کامل قواعد و باید های زيبايی شناسی و بررسی کامل زمینه ی کاری مجموعه ای که به عنوان مشتری شناخته میشود بدون شک از مهمترین قواعد طراحی دکوراسیون اداریست.

نگاهی کلی به طراحی مبلمان اداری

تحقیقات نشان می دهد که زیبایی موجب آرامش روح و روان انسانها می گردد وهنر طراحی مهمترین نقش را در این راستا ایفا می نماید.طراحی و چیدمان فضا های اداری از جمله عوامل آرامبخش در محیط کار است که نتیجه آن افزایش راندمان و کمبود عملکرد کارکنان می باشد.در سالهای اخیر مدیران سازمانها و ادارات،توجه خاصی به نحوه چیدمان نموده اند،بطوری که امروزه کمتر سازمان یا اداره ای را می یابیم به سبکهای گذشته محیط اطراف خود را جانمایی نمایند.

طراحی اتاق کار

طراحی اتاق کار

طراحی اتاق کار

طراحی اتاق کار
استفاده از تکنیکهای طراحی کمک می نماید تا از فضاهای موجود به بهترین نحو استفاده نمایند.امروزه شرکتهای بسیاری وجود دارند که کار مشاوره و جا نمایی فضاهای داخلی را بعهده دارند.مهندسین طراحی با استفاده از نرم افزارهای روز دنیا سعی می نمایند تصویری از فضاهای آینده برای مشتریان خود ترسیم نمایندودر این راستا برای فضای مورد نظر محیط اداری از محصولاتی چون پارتیشن جدا کننده-فایل و یا کتابخانه استفاده می نمایند
شایان ذکر است هر یک از موارد ذکر شده خود دارای انواع و اقسام مختلف است.که در ابعاد ،اندازه و استاندارد های خاصی تعریف شده اند.
استانداردهای جهانی موجب گردیده که بسیاری از محصولات فوق،دارای ویزگی های خاصی باشد.به عنوان مثال میزهای اداری را می توان به چند گروه تقسیم نمود:
میزهای مدیریتی در خور و شایسته مدیران،که در ابعاد و اندازه های نسبتآً بزرگترو با ارزش تر تولید می گردند.
میزهای در خور و شایسته کارمندان که اندازه این گروه ازمیزها کوچکتر و بسته به نوع کاربری متفاوت می باشند.
گروه سوم میزهای کنفرانس می باشند که متناسب با تعداد و فضای مورد نظر طراحی می گردد.
آنچه که در طراحی یک محیط حائز اهمیت است نحوه قرار گیری میزها می باشد به عنوان مثال میز منشی یا کانتر اطلاعات به گونه ای قرار گیرد که قابل دسترس به اتاق مدیر و بر فضاهای اطراف مسلط باشد،صفحه میز های مذکور باید به گونه ای طراحی گردد که ارباب رجوع مشرف بر سطوح میز نباشد،همچنین پارتیشنهای اداری کمک می نماید تا واحدهای مختلف از یکدیگر تفکیک گردیده و از شلوغی و تراکم در فضاهای یکپارچه جلو گیری کند
بطور کلی می توان گفت مبانی طراحی و چیدمان مبلمان اداری نیازمند پشتوانه علمی بسیار زیادی است تا مدیران جوامع کاری بازدهی بیشتری را از کارمندان خود داشته باشند.

طراحی اتاق کار

طراحی اتاق کار

طراحی اتاق کار

طراحی اتاق کار

طراحی اتاق کار

طراحی اتاق کار

دکوراسیون فضاهای اداری

بهترین راه حل برای داشتن یك روز كاری خوب و سالم ، كار كردن در محلی آرام ، مناسب و استاندارد است و برای دستیابی به چنین محلی نیاز به طراحی اصولی فضاهای آن است. فضاهایی مانند ورودی ها ، پذیرش و انتظار مراجعین ، مسیرهای دسترسی ، دفاتر كارمندان ، اتاق های مدیران ، فضای كنفرانس و در ابعاد بزرگتر سالن های اجتماعات بایستی با تمام استانداردهای طراحی هم خوانی داشته
فضاهای اداری و دفاتركار جزء اصلی ترین فضاهایی هستند كه اشخاص در طول روز با آن سروكار دارند وساعاتی را دراین مكان ها طی می كنند ، بنابراین معماری و طراحی داخلی چنین فضاهایی بسیار حائز اهمیت است .بهترین راه حل برای داشتن یك روز كاری خوب و سالم ، كار كردن در محلی آرام ، مناسب و استاندارد است و برای دستیابی به چنین محلی نیاز به طراحی اصولی فضاهای آن است. فضاهایی مانند ورودی ها ، پذیرش و انتظار مراجعین ، مسیرهای دسترسی ، دفاتر كارمندان ، اتاق های مدیران ، فضای كنفرانس و در ابعاد بزرگتر سالن های اجتماعات بایستی با تمام استانداردهای طراحی هم خوانی داشته و ازلحاظ ارگونومیكی نیز دارای شرایط مناسبی باشند.

طراحی اتاق کار
واژه ی ارگونومی از دو كلمه ی یونانی (ergo ) به معنی كار و ( nomus ) به معنی قانون و قاعده ی طبیعی مشتق شده است و در لغت به معنای قوانین طبیعی كار است . اما در اصطلاح كاربردی عبارت است از علم اصلاح و بهینه سازی محیط ٬ تجهیزات و مشاغل به طوری كه متناسب با محدودیت ها و قابلیت های انسانی بوده و دو هدف كلی یعنی بهداشت و بهره برداری را دنبال می كند. هدف اساسی از این دانش بهبود بخشیدن به نحوه ی زندگی و وسایل و محیط زندگی و كار و انطباق بخشیدن آن ها با خصوصیات روانی و بدنی انسان است . هم چنین از این علم جهت كاهش فشارها و خستگی هایی كه توسط محیط زندگی ایجاد می شود ٬ استفاده می گردد .
ارگونومی علم مطالعه ی انسان ها در حین انجام فعالیت ها ٬ برای درك ارتباط پیچیده میان افراد و جنبه های فیزیكی و روان شناختی محیط ٬ نیازها و روش های فعالیت و كار می باشد .
آنتروپومتری : به سنجش ابعاد فیزیكی بدن و كاربرد داده های ابعادی در اصلاح شرایط فیزیكی می پردازد و ار آن جایی كه یكی از دلایل فشارهای وارده بر اندام ها عدم تطابق ابعاد محل كار با ویژگی های ابعادی بدن كارگر یا كاربر می باشد . داده های آنتروپومتریك را می توان به طور مؤثری در طراحی تجهیزات ٬ ایستگاه های كار ٬ ابزارآلات،مبلمان و محصولات به كار بست . برای محاسبات آنتروپومتریك اغلب از جداولی كه برای این منظور تهیه شده ٬ استفاده می شود . اما باید توجه داشت كه مردم هر منطقه ای اندازه های آنتروپومتریك ویژه ی خود را دارند كه در تعیین اندازه های لازم در محیط زندگی و كار و ابزارآلات لحاظ می گردد. ﻤﺗﺄ سفانه به دلیل نبودن این اندازه ها در كشور ما بر اساس استاندارد های خودمان از داده های آنتروپومتریكی سایر كشورها از جمله آلمان ( به دلیل اشتراكات قومی و نژادی ) استفاده می شود .

طراحی اتاق کار

طراحی اتاق کار
عناصر طراحی داخلی یك فضای اداری به شرح زیر است :
پلان كاربردی و استاندارد ، به طوری كه تمام نیازهای اشخاص شاغل در آن فضا را رفع نماید و متناسب با نوع كاربری باشد . به عنوان مثال نوع طراحی یك دفتر اداری مختص فعالیت های مهندسی با دفتر كار یك وكیل متفاوت است و باید با توجه به نوع فعالیت به جزئیات طرح مورد نظر پرداخته شود .
نورپردازی مناسب و حداكثر استفاده از نورطبیعی یكی از اركان مهم معماری داخلی به شمار می رود . یکی از منابع نور طبیعی ، نور حاصل از خورشید است که منبع انرژی است. استفاده از این منبع نور طبیعی باعث ذخیره سازی قابل توجه انرژی الکتریکی می گردد.استفاده از نور طبیعی ترکیبی از علم و هنر است و نور محیط باید در حد مطلوب باشد و علاوه بر آنکه نباید خیرگی و سایه های مزاحم ایجاد کند، بایستی تولید سرما و یا گرمای نامطلوب نیز نكند که نیاز به انرژی اضافی باشد. همچنین برای استفاده از نور طبیعی باید امکان تنظیم و کنترل نورمحیط وجود داشته باشد تا کارایی افراد را افزایش دهد.
برای تنظیم نور از پنجره های با ابعاد مناسب که در طراحی ساختمانها مورد توجه قرار می گیرد و شیشه های رفلکس مطلوب و پرده های مناسب استفاده می شود و البته استفاده از نور طبیعی برای مراکز تجاری واداری قابلیت بهره برداری بهتر و بهره وری بیشتر دارد.

طراحی اتاق کار

طراحی اتاق کار

دکوراسیون فضاهای اداری

در صورتی كه امكان استفاده از نور طبیعی نباشد ، ناچار به استفاده از نورهای مصنوعی هستیم كه باید در انتخاب لامپ ها ، از نوعی استفاده كرد كه بهترین كیفیت نوری و كم ترین مصرف را دارا باشند و در صورت امكان از دیمرها برای تنظیم نور به جای كلید های معمولی استفاده كرد .طراحی سیستم های هوشمند نورپردازی نیز از روش های معمول در طراحی داخلی ساختمان ها می باشد كه به طور چشمگیری از مصرف انرژی كاسته و بر كیفیت نور در فضا می افزاید .

طراحی اتاق کار
استفاده از رنگ ها و بافت ها ی متناسب با فضای اداری كه معمولا رنگ های سرد با تركیب بسیار كمی از رنگ های گرم است نیز كمك شایانی در جهت دستیابی به فضای مطلوب می كند . استفاده از رنگ زرد و كرم به دلیل خاصیت انرژی بخشی و استواری در فضاهای اداری توصیه می شود . مشتقات رنگی سبز ، بنفش و خاكستری نیز برای فضاهای اداری به صورت تركیب با رنگ های دیگر استفاده می شود . در صورت استفاده از رنگ های خنثی( سفید ، خاكستری ، مشكی ) در دیوارها و سقف ، بهتر است مبلمانی با رنگ های زرد و بافتی ساده به كار رود و تابلوها و قاب هایی با رنگ قرمزیا قهوه ای در دیوارها نصب گردد .

طراحی اتاق کار
كف فضاهای اداری بهتر است از جنس سنگ یا سرامیك باشد . استفاده از كفپوش ها ی دیگر به خصوص پاركت در فضاهای اداری توصیه نمی شود مگر این كه كفپوش های تولید شده جهت استفاده مختص دراین فضاها باشد .
مبلمان استاندارد و چیدمان مناسب آن نیز از اساس كار طراحی ایده ال دفتر كار است . تهیه ی مبلمان خوب و هماهنگ با رنگ و فضای داخلی اتاق ها و قراردادن آن ها به طوری كه مزاحم رفت و آمد و فعالیت افراد نشود و زیبایی به محیط ببخشد .
تهویه و درجه حرارت متعادل برای جلوگیری ازاحساس خواب آلودگی و كسلی در محیط كار بسیار مهم است و تا حد امكان باید تدابیری برای این كاراندیشیده شود.

طراحی اتاق کار

طراحی و چیدمان اتاق کار | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری

طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,دکور دفاتر اداری,نورپردازی اداری,چیدمان دفاتر اداری,میز و صندلی اداری,پارتیشن بندی دفاتر اداری,دکوراسیون داخلی اداری,طراحی داخلی اداری,چیدمان لابی,مبلمان اداری,اصول دکوراسیون دفاتر اداری,دکوراسیون اتاق انتظار,دکوراسیون مطب

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *