جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

طراحی دفتر کار | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری,دکور اداری

580
طراحی دفتر کار | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری,دکور اداری

طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,دکور دفاتر اداری,نورپردازی اداری,چیدمان دفاتر اداری,میز و صندلی اداری,پارتیشن بندی دفاتر اداری,دکوراسیون داخلی اداری,طراحی داخلی اداری,چیدمان لابی,مبلمان اداری,اصول دکوراسیون دفاتر اداری,دکوراسیون اتاق انتظار,دکوراسیون مطب

فضاهای اداری

طراحی دفتر کار یکی از دغدغه های مهم مدیران و مالکان شرکت ها است . همیشه این سوال مطرح بوده است که طراحی دفتر کار تا چه حد می تواند در بالا بردن راندمان پرسنل شرکت و ازسوی دیگر در جذب مشتری تاثیر داشته باشد. چرا که رضایت مندی موجب انجام هرچه بهتر وظایف و ارائه خدمات بهتر گردیده ونتایج ارزنده ای را نصیب سازمان می کند. محیط کاری به مثابه منزل دوم کارکنان است وچه بسا کسانی که عمده ساعات شبانه روز خود را در محیط کارشان به سر می برند بنابراین بدیهی است که محیط کار نیز بایستی همچون خانه برآورده حداقلی نیازهای روحی و روانی افراد باشد تا آنها ضمن کسب درآمد ارتقای سطح خدمتی صادقانه وموثر بپردازند. از این رو لوکالفا تصمیم گرفته است تا با همکاری گروه معماری فرم و فضا مطلبی را در رابطه با طراحی یک دفتر کاری برای شما آماده کند.

 

 

 

پروژه مذکور یک واحد مسکونی از ۸ واحد مسکونی یک ساختمان ۳۰ساله بود که متراژ تقریبی حدود ۱۱۰ متر داشت و به درخواست کارفرما مقررگردید با تغییر کاربری از مسکونی به اداری به دفترکاری جهت بهره برداری یک شرکت بازرگانی در زمینه واردات وصادرات تبدیل شود.

طراحی دکوراسیون اداری

تعداد پرسنل دفتری وفضاهای مورد نیاز مشتمل بر اتاق ریاست ، قسمت اداری ،قسمت های مالی وحسابداری ، قسمت اتنظار ، آبدار خانه و اتاق غذا خوری بود.

طراحی دکوراسیون اداری

 

باتوجه به سبک خاص کارفرما ولوکس گرایی ذاتی ایشان و همچنین وجود پرسنل جوان، گروه معماری فرم و فضا را بر آن داشت که تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن را به عنوان زمینه و مضنون اصلی کار در نظر بگیرند ودر عین حال جهت ایجاد محیط گرم، دلنشین و با اصالت علاوه بر استفاده از متریال های نوین از مصالح سنتی نظیر چوب وسنگ آنتیک هم استفاده نمایند.

طراحی دکوراسیون اداری

اصولی که در طراحی کلی فضا توسط گروه در نظر گرفته شد شامل خطوط منحنی، صاف و شکسته به گونه ای هنرمندانه وهوشمندانه درکنار هم بود که یک تضاد ضمنی در اجزا را به عنوان عنصری واحد و یکپارچه در کلیت کار نمایان ساخت. رعایت این خط کشی کلی در طراحی باعث شکل گیری فضاهایی مجزا با کارکاردی کاملا متفاوت و در عین حال پیوسته با سایر قسمت ها بصورت جزئی و کلی گردید.

طراحی دکوراسیون اداری

طبق نظر طراحان گروه رسمی ترین مبلمان فضای اداری به اتاق مدیریت اختصاص یافت. این فضا می بایستی برای القاء حس ریاست ومدیریت نسبت به فضاهای موجود شکیل تر و رسمی تر می بود و محلی مناسب برای پذیرایی از مهمانان مدیر قرارمی گرفت. میز مدیریت از لحاظ ابعاد اندازه برزگ تر از میزهای دیگر موجود محیط بود تا بیان کننده بالاتر بودن سمت مدیر نسبت به دیگر پرسنل باشد وهمچنین با طراحی قسمت پشت صندلی مدیراین حس کاملا تقویت شد.

طراحی دکوراسیون اداری

درکل اتاق مدیریت با توجه به شخصیت مدیر وعلایق ایشان کاملا کلاسیک و رسمی طراحی شد و با ورود هرتازه واردی به فضا کاملا حس قدرت طلبی مدیر قابل درک خواهد بود. از سوی دیگر در قسمت انتظار برای تلطیف فضا و ازبین بردن بار منفی حس انتظار برای افرادی که در انتظار با مدیر بودند واز طرف دیگر جهت آرامش وایجاد فضای فرح بخش برای پرسنل، گروه معماری فرم و فضا آبنمای سنگی را در آن قسمت طراحی و اجرا کردند که علاوه بر ایجاد حس پویائی صدای جریان آب هم همواره در محیط شنیده می شد.

طراحی دکوراسیون اداری

در کنار آبنما نوع چیدمان واستفاده از سنگ طبیعی درپوشش یکی از دیوارها وهمچنین طرح دکوراتیو سقف ودیوار و بازی نور و سایه با استفاده از سیستم نور پردازی خاصی که در کل کار استفاده شده بود ،گرمای خاصی به محیط بخشیده بود .در واقع استفاده از متریالهای جدید وسنتی در کنار هم ودر هم آمیختن سبک مدرن و کلاسیک و استفاده از عناصر مبله گرد وتزئینات منجر به خلق فضایی با سبک معاصر بود.

طراحی دکوراسیون اداری

برای تفکیک فضای سرویس از محیط کار، گروه تصمیم گرفتند تا یک دیوار محدب بصورت ۳/۲ ارتفاع سقف طراحی کنند که در آن حفره هایی برای سبک تر شدن حجم صلب دیوار در نظر گرفته شده بود در واقع کوتاه بودن دیوار وحفره ها حس محصور شدن را به حداقل می رساند و در عین حال کارکرد دیوار به عنوان جدا کننده را تضعیف می نمود . از طرفی تحدب دیوار از قسمت ورودی کاملا جریان پویا وحیاتی را ایجاد می نمود که مخاطب را ناخداگاه به سمت قسمتی که برای کارمندان تعیین شده بود هدایت می نمود.

طراحی دکوراسیون اداری

در قسمت کارمندی دفتر کار در دوبخش کاملا” مجزا در نظر گرفته شد که یک بخش به امور حسابداری مالی وبخش دیگر به کارهای اداری تخصیص داده شد و همان ترتیب خطوط منحنی برای سقف این فضا ها هم در نظر گرفته شد، به گونه ای که انسجام لازم بین دیوارها وسقف کاملا” حفظ شود وعلی رغم جدا بودن کارکردها یکپارچگی کلی فضا از بین نرود . در نورپردازی کل محیط از برند اوریون اتریش استفاده شد که علاوه بر تامین روشنایی مناسب خود منابع نوری هم کارکرد دکوراتیو داشتند وبه زیبایی فضا جلوه ای دو چندان بخشنده بود.

 

طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,دکور دفاتر اداری,نورپردازی اداری,چیدمان دفاتر اداری,میز و صندلی اداری,پارتیشن بندی دفاتر اداری,دکوراسیون داخلی اداری,طراحی داخلی اداری,چیدمان لابی,مبلمان اداری,اصول دکوراسیون دفاتر اداری,دکوراسیون اتاق انتظار,دکوراسیون مطب

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *