جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

تحولات ضروری درطراحی محیط اداری | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,دکور

878
تحولات ضروری درطراحی محیط اداری | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,دکور

طراحی اداری,دکور اداری,دکوراتیو اداری,چیدمان اداری,مبلمان اداری,اصول چیدمان اداری,پارتیشن دفاتر اداری,نورپردازی دفاتر اداری,دکوراسیون اداری,اهمیت نورپردازی,دفتر کار,دکور اتاق رئیس,دکوراسیون اتاق کارمندان,طراحی محیط اداری,نورپردازی لوکس,طراحی فضای داخلی اداری,محیط اداری

تحولات ضروری در طراحی محیط اداری در سال 2016

روند طراحی داخلی محیط کار ، اغلب تغییر و تحولات مستمری را تجربه کرده است و هدف از آن ، ایجاد محیطی برای کارکنان است تا بتوانند کارآمدتر و با تعامل بیشتر به فعالیت بپردازند.
1-طراحی اداری بر اساس داده ها :
نوع چیدمان اداری ، در گذشته بیشتر براساس فرضیات ، توقع مالک ، روندهای موجود و یا پیروی از شرکت های دیگر انجام می گرفت . اما امروزه دیگر نیازی به این کارها نیست . این روزها در راستای هرچه کاربردی تر و مفید تر شدن محیط های کار ، از قابلیت های جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها بسیار استفاده می شود .

هرچند که دلیل افزایش استفاده از این روش ها ساده تر شدن این موضوع نسبت به قبل است اما به هر حال نتیجه، بسیار جالب و کاربردی است .

به عنوان مثال ، استفاده از دستگاه های با قابلیت پوشیده شدن، برای جمع آوری داده های وسیع، از اینکه کارکنان چطور فعالیت می کنند و با هم تعامل برقرار می کنند، بسیار متداول شده است . خروجی این دستگاه ها در طراحی کاربردی تر محیط ها بسیار مفید بوده است و طراحی داخلی محیط اداری ، امروزه به شدت تحت تاثیر این موضوعات قرار دارد .

تحولات ضروری در طراحی محیط اداری در سال 2016
2-مدال سنجش افکار اجتماعی :
شرکت آمریکایی Humanyze ، اخیراً مدال فردی سنجش افکار اجتماعی را طراحی کرده است . این وسیله ترکیبی از سنسورهای مادون قرمز ، شتاب سنج ، بلوتوث و میکروفن می باشد که آنها را قادر می سازد داده های مورد نیاز را جمع آوری کنند . حرکات کارمندان ، برخوردها ، الگوها و وضعیت های گفتگو، همگی در این دستگاه به صورت ناشناس جمع می شوند .مشتریان هم این داده ها را با اطلاعاتی از قبیل فروش ، نرخ سود و ابقاء را ارجاع متقابل می دهند .
تجزیه و تحلیل نتایج به دریافتن اینکه کدام رفتارها و برخوردها به سود شرکت انجامیده است ، کمک می کند .
یکی دیگر ازشرکت هایی که به توسعه طراحی مبتنی بر داده کمک کرده، شرکت Enlighted است . سنسور های این شرکت بر روی تجهیزات نورپردازی محیط کار نصب شده است و اطلاعاتی را در رابطه با حرکت و فعالیت های افراد جمع کرده و به کمپانی اجازه می دهد به درکی از نوع استفاده از محیط برسد . این فناوری های تازه به این معناست که داده ها را میتوان برای ایجاد و طراحی بهینه دفتر کار استفاده کرد؛ که خود این موضوع مشوق روش های مثبت کار و تعاملات بیشتر به نفع شرکت باشد .

3-طراحی اداری آینده پذیر :
با تغییرات مداوم تکنولوژی و تغییرات قابل انتظار در فرهنگ کار ، بسیاری از شرکت ها طراحی دکوراسیون با ساختاری منعطف را ترجیح می دهند . برای خیلی از شرکت ها پیش بینی اینکه در آینده نه چندان دور ، کدام یک از وظایف شغلی وجود خواهند داشت و مفید خواهند بود ، دشوار است . بسیاری از موقعیت های شغلی که امروز در ادارات وجود دارد ، پنج سال پیش اصلاً مطرح نبودند و به همین دلیل کارفرمایان نمی توانند حدس بزنند که بعدتر به چه نیروهای بیشتری نیاز خواهد داشت .
با طراحی انعطاف پذیر و قابل تغییر محیط اداری و هم چنین بکارگیری مبلمان اداری و پارتیشن اداری مناسب ، فناوری های تازه براحتی یکپارچه می شوند . براساس تحقیق YouGov  50% کسب وکارها درباره قابلیت تطبیق خود با پیشرفت های تکنولوژیکی نامطمئن هستند . بنابراین همه شرکت ها نیاز به فضای کافی و مبلمان اداری مناسب دارند تا در مواقع نیاز ازآن بهره گیرند .
فراهم سازی محیط و فضای لازم برای کار ، دومین هزینه هنگفت برای یک کسب و کار بشمار می رود بنابراین استفاده بهینه از فضا ، ضروری است . کمپانی ها تمایل به بزرگ تر و گسترده تر شدن محیط دارند اما در عین حال تمایلی به پرداخت هزینه اضافی برای محیط های غیر قابل استفاده ندارند .


4-طراحی اداری مبتنی بر وظایف :
روند بعدی ، در واقع ترکیبی از دو عامل نیاز به حریم خصوصی بیشتر و طراحی داخلی با هدف تعامل بیشتر است . این ها در کنار هم قابل اجرا نیستند . طراحی مبتنی بر وظیفه ، محیط های جداگانه ای که برای انجام وظیفه ای خاص مناسب است ، فراهم میکند .پلان باز به دنبال افزایش همکاری و تعامل است اما در عین حال اکثر کارکنان به دنبال حریم خصوصی هستند تا بتوانند تمرکز کنند.
از سوی دیگر ، طراحی مبتنی بر وظیفه ، مکان های ساکت را برای تمرکز و جلوگیری از حواس پرتی ایجاد می کند . این روند در سال 2016 بی نظیر است . طبق تحقیقات انجام شده توسط Gensler ، مشخص شده که دو سوم کارکنان عقیده دارند زمانیکه در تعامل با دیگران فعالیت می کنند بسیار کارآمدتر هستند .
تجهیزات اداری که به این روند کمک کند ، در سال 2016 بسیار مورد مصرف هستند . بطور مثال ، بازوهای مانیتوری که به افراد اجازه می دهد تا درعین کار برگردند و صفحه نمایششان را به دیگر همکاران نشان دهند نمونه ای از این تجهیزات است . هم چنین انواع پارتیشن و  میزهای دارای صفحه لمسی یکی دیگر از این نوع لوازم اداری است که به افراد اجازه می دهد تا بر روی پروژه ای خاص همکاری کنند .تحولات ضروری در طراحی محیط اداری در سال 2016
5-طراحی اداری سبز :
در راستای تحقق دستیابی به حداکثر سلامت جسم و روح برای کارکنان ، در سال 2016 استفاده از المان های طبیعی ( بیوفیلیک) در طراحی داخلی محیط اداری بسیار مورد توجه است .

طبق گزارش Human Spaces ، محیط های کاری که از گیاهان و نور طبیعی در خود بهره می برند ، بهره وری را به میزان 6% و خلاقیت را 15% افزایش می دهند . اما هنوز 47% کارکنان در محیط های بدون نور طبیعی کار میکنند و 55% آنها در محیط فعالیت شان هیچ گونه فضای سبزی ندارند .

مطالعاتی که اخیراً انجام شده، نشان می دهد که 95% زمان افراد در محل کار ، درون محیط های بسته و مشغول به کار می گذرد؛ پس آوردن محیط سبز و نور به داخل فضای کار ضروری است.

تحولات ضروری درطراحی محیط اداری | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,دکور

شرکتهای دکوراسیون داخلی,شرکت دکوراسیون داخلی خانه سبز,دکوراسیون شرکت,شرکت دکوراسیون داخلی دارکوب,شركت دكوراسيون داخلي,دکوراسیون شرکت بیمه,شرکت دکوراسیون داخلی بایا,شرکت بازاریابی دکوراسیون,شرکت دکوراسیون بلوط,شرکت دکوراسیون فضای باز,شرکت بزرگ دکوراسیون داخلی,شرکت دکوراسیون پاسارگاد,شرکت دکوراسیون پارسیان,شرکت دکوراسیون داخلی پاسارگاد,شرکت دکوراسیون داخلی پانوآ,دکوراسیون شرکت تجاری,شرکت دکوراسیون داخلی تهران,دکوراتیو,شرکت دکوراسیون داخلی ترکیه,شرکت دکوراسیون داخلی در تهران

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *