جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

اهمییت نورپردازی در فضای اداری | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی

939
اهمییت نورپردازی در فضای اداری | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی

طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,دکور دفاتر اداری,نورپردازی اداری,چیدمان دفاتر اداری,میز و صندلی اداری,پارتیشن بندی دفاتر اداری,دکوراسیون داخلی اداری,طراحی داخلی اداری,چیدمان لابی,مبلمان اداری,اصول دکوراسیون دفاتر اداری,دکوراسیون اتاق انتظار,دکوراسیون مطب

اهمییت نور پردازی در فضا های اداری

محیط های اداری

نورپردازی محیط های اداری قواعد ویژه ای دارد و استانداردهایی جدا از محیط های خصوصی و مسکونی می طلبد. از آنجایی که عموماً بیشتر فعالیت های اداری و رفت و آمد ها در در طول روز انجام می گیرد روشنایی مصنوعی جنبه ی مکمل در طراحی نوری دارد. در ساختمانهای اداری که عرض ساختمان زیاد است، اغلب بخشهای مرکزی ساختمان از نور طبیعی مستقیم و کافی برخوردار نیستند؛

در بخشهای مرکزی ساختمان نور مصنوعی اولویت دارد در مکانهای کاری نزدیک به پنجره، چنانچه پنجره رو به جنوب، غرب یا شرق باشد، اجتناب از خیرگی چشم با استفاده از انواع وسائل شکست یا کاهش نور مستقیم اهمیت می یابد. اگر میزهای کار با توجه به نور طبیعی پنجره ها طراحی شوند، نور مصنوعی می تواند در نزدیکی پنجره نیز قرار گیرد تا تفاوت بین جهت تابش نور طبیعی و مصنوعی به حداقل برسد. محلهای تردد، ورود و خروج باید به صورت یکنواخت و کافی روشن شوند. 100 الی 150 لوکس روشنایی برای اینگونه فضاها کافی است. قسمت بیرونی فضای ورودی باید حداقل 50 لوکس روشنایی داشته باشد .

طراحی دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

طراحی داخلی دفتر مرکز خدمات مشتریان برند dInfinite، تایلند

طراحی داخلی مدرن دفتر کار مرکزی شرکت Karma، نیویورک

دکوراسیون اداری

طراحی داخلی دفتر کار مدرن با دکوراسیون چوبی

طراحی دفتر کار شرکت Blackbaud

در دفاتر و فضاهای کاری اداری تأمین 200 تا 300 لوکس روشنایی ضروری است و روی میز کار بهتر است 500 لوکس و در شرایط کار دقیق چشمی تا حدود 700 لوکس روشنایی تأمین شود. چراغها باید به گونه ای قرار گیرند که نور مستقیم آنها در مخروط دید افرادی که پشت میز کار نشسته اند، قرار نگیرد. نور غیر مستقیمی که به سقف می تابد، یا چراغهای مجهز به پرده های هدایت نور یا چنانکه سقف فضاهای وسیع اداری بلند طراحی شود منابع روشنایی کار شده در عمق یا در پشت سقفهای کاذب شبکه ای مناسب (5/3 تا 4 متر) و نور پردازی با مسئله ی کمتری روبه رو می شود.

در سالنهای کنفرانس و گردهمایی تأمین روشنایی برای سطوح عمود برای بهتر دیدن چهره ها به اندازه ی روشن کردن میزها اهمیت دارد. میز کنفرانس می تواند حدود 400 لوکس و سطوح عمودی اطراف میز حدود 200 لوکس روشنایی داشته باشند.

روشنایی سطوح عمودی در محلهایی که بطور مداوم مراجع دارند نیز اهمیت دارد. در این فضاها بهتر است متن و محیط اطراف محل مراجعهء عموم بصورت متنوعی نور پردازی شود. نور پردازی باید به جهت یابی در فضا و تشخیص محلهای تردد و مراجعه ی اصلی کمک کند. محلهای گفتگو، انتظار و استراحت بهتر است به سبک فضاهای مسکونی نور پردازی شوند تا محیطی دوستانه و آرامش بخش بوجود آید .

نور پردازی یک فضای اداری گذشته از کاربردهای علمی ابزار تبلیغ و نمایش چهره ی شرکت به عموم است. در انتخاب نوع چراغ و نحوهء نور پردازی باید به این مسئله توجه شود .

نور پردازی نمی تواند یکسره به مهندس برق محول شود. روشنایی مصنوعی به عنوان مکمل نور طبیعی، نقش مهم و موثری در طرح معماری ودر کیفیت کلی ساختمان دارد. با نور پردازی مناسب می توان زیبایی ساختمان راتا حد قابل توجهی افزایش داد. در هر حال معماری و روشنایی دو مقوله ی غیر قابل تفکیک و در رابطه ی مستقیم باهم هستند .

دکوراسیون مطب پوست,دکوراسیون مطب پزشک عمومی,دکوراسیون مطب پزشکان,دکوراسیون داخلی مطب پزشکی,دکوراسیون داخلی مطبپزشک,دکوراسیون پذیرش مطب,دکوراسیون مطب ,دکوراسیون آشپزخانه و مطبخ,دکوراسیون آشپزخانه با مطبخ,دکوراسیون آشپزخانه مطبخ دار,دکوراسیون مطب دندانپزشکی کودکان,دکوراسیون مطب دندانپزشک,دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی,دکوراسیون داخلی مطب,دكوراسيون داخلي مطب,دکوراسیون داخلی مطب روانشناسی,دکوراسیون مطب زیبایی,دکوراسیون داخلی مطب زنان,شرکت دکوراسیون مطب دندانپزشکی,طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی,طراحی دکوراسیون مطب

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *