- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

تعادل شمیایی آب استخر

azam
434
رای نویسنده
5از1
تعادل شمیایی آب استخر | طراحی و ساخت استخر در منزل | طراحی استخر | ساخت استخر

تعادل شیمیایی آب استخر ( تنظیم کلر و Ph استخر )

یکی از مهمترین مراحل نگهداری استخر، تعادل آب است . به طور کلی ، درک تعادل شیمیایی آب استخر نیز می تواند یکی از فرآیندهای گیج کننده در نگهداری استخر باشد ، برخی از صاحبان استخر ممکن است در امر نگهداری آب استخر خود این مهم را نادیده بگیرند.

 

 

طراحی استخر

ساخت استخر

 

 

 

 

اما چرا تعادل شیمیایی آب استخر مهم است؟

ایمنی شناگر ، راحتی شناگر ، جلوگیری از خوردگی

 

 

ایمنی شناگر

اگر از یک استخر استفاده می کنید که با استفاده از  نمک کلر را تولید می کند(استخر کلر زن نمکی) یا اینکه به طور کلی استخر شما با کلر ضد عفونی می شود ، پس باید pH آب استخر شما درتعادل  باشد (در حدود۷٫۴ ) . اگر آب استخر به درستی تعادل نداشته باشد ، کلر نمی تواند عملکرد ایده عال خودش را داشته باشد و میکروب ها و باکتری ها کاملا کشته نخواهد شد.

 

 

 

راحتی شناگر

تعادل آب استخر باید درست باشد تا روی پوست و چشم های شناگر تاثیر نگذارد و شناگر با احساس راحتی کامل بتواند از شنا در استخر لذت ببرد .

 

قلیایی کل به میزان قلیایی در آب اشاره دارد میزان قلیایی بودن و اسیدی بودن آب همواره دست در دست هم پیش می روند به طوری که قلیایی بالا باعث افزایش pH می شود و قلیایی پایین باعث کاهش pH.

 

 

 

جلوگیری از خوردگی

آب استخری که در تعادل شیمیایی نباشد می تواند به لاینر ، نردبان استخر و ریل دستی و سایر تجهیزات استخر مانند پمپ تصفیه استخر آسیب برساند و باعث شروع فرآبند خوردگی در آنها شود.

 

 

 

اما چه مواردی باعث ایجاد تعادل در آب  می شود ؟

قلیایی کل ، وجود تثبیت کننده در آب ، سختی کل آب استخر .

 

 

 

قلیایی کل آب استخر

قلیایی کل به میزان قلیایی در آب اشاره دارد میزان قلیایی بودن و اسیدی بودن آب استخرشنا همواره دست در دست هم پیش می روند به طوری که قلیایی بالا باعث افزایش pH آب استخر می شود و قلیایی پایین باعث کاهش pH آب استخر می شود.

 

 

 

وجود تثبیت کننده در آب

تثبیت کننده به حفظ کلر در آب استخر کمک می کند تثبیت کننده می تواند به بعضی از ترکیبات کلر موجود در آب استخر اضافه شود تا از کاهش اثرات کلر  در مقابل نور خورشید و گرما محافظت کند . هنگامی که سطح تثبیت کننده کلر آب استخر شما کم است ، شما کلر بیشتری مصرف می کنید . هنگامی که بالا است ، ممکن است شما نیاز به رقیق کردن آب استخر شنا خود داشته باشید.

 

 

 

 

سختی کل آب استخر

تمام آب ها حاوی مواد معدنی محلول هستند . آب استخر نیز از این قاعده مستثنی نیست ، آب تبخیر می شود ، مواد معدنی در آن باقی می ماند و متمرکز می شوند . طی این چرخه مواد معدنی بیشتر متمرکز شده و سختی آب افزایش می یابد و باعث ایجاد لکه های سفید بر روی دیواره و کناره های استخر می شود . اگر میزان سختی کل آب استخر شما ۳۰۰۰ ppm یا بیشتر است ، ممکن است نیاز به تخلیه آب استخر و اضافه کردن آب تازه داشته باشیم.

 

 

 

لینک های پیشنهادی ما

 

 

منبع: صدای آب دریا
گردآوری، تحریر و ویراستاری : دکودان

 

 

تعادل شمیایی آب استخر | طراحی و ساخت استخر در منزل | طراحی استخر | ساخت استخر

تعادل شمیایی آب استخر,طراحی و ساخت استخر در منزل,طراحی استخر,تعادل آب استخر,خرید تجهیزات استخر,نگهداری آب استخر,مراحل نگهداری آب استخر,استخر شنا,طراحی و ساخت استخر شنا

طراحی و ساخت استخرهای روکار,طراحی و ساخت استخرهای ورق وینیل,طراحی و ساخت استخرهای بتنی,طراحی و ساخت استخرهای گانیتی,ساخت استخر برای هتل,ساخت استخر برای ویلا,ساخت استخر در هتل,ساخت استخر در آپارتمان,عکس استخر مدرن,عکس استخر جدید,عکس استخر سرپوشیده,عکس استخر ویلا,عکس ساخت استخر در خانه,عکس استخر

افزودن دیدگاه جدید
دیدگاه خودتان را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *