- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

نمای کامپوزیت | دیوار پوش | کف پوش | پارکت | کناف | لمینت | سقف کاذب چوبی | دیوار کاغذی

968
نمای کامپوزیت |  دیوار پوش | کف پوش | پارکت | کناف | لمینت | سقف کاذب چوبی | دیوار کاغذی


انواع سقف کاذب دستشویی
,انواع سقف کاذب در اصفهان,انواع سقف کاذب داخلی,انواع سقف کاذب در منزل,انواع سقف کاذب طرح دار,انواع سقف کاذب و دیوارپوش,قیمت به روز انواع سقف کاذب,انواع سقف کاذب زیبا,انواع سقف کاذب سرویس,انواع سقف کاذب ساختمان مسکونی,انواع سقف های کاذب ساختمانی,سایت انواع سقف کاذب,انواع سقف کاذب شبکه ای,انواع سقف کاذب شیشه ای,انواع طرحهای سقف کاذب,انواع طرحهاي سقف كاذب,انواع سقف کاذب طلق,طراحی انواع سقف کاذب,انواع طرح سقف کاذب,انواع مدل سقف کاذب عکس

اجرای نمای کامپوزیت

مشخصات کلی ورق کامپوزیت :

ورق کامپوزیت برای اولین بار در سال ۱۹۶۹ توسط کشور آلمان ابداع گردید. استقبال و کاربرد فراوان این محصول در نما بیانگر کیفیت بالا و برآورده نمودن ملزومات مورد نیاز طراحان، مهندسین و کاربران می باشد.

ورق کامپوزیت متشکل از دو لایه ورق آلومینیومی در سطوح پیرامونی و یک لایه پلی اتیلن در وسط می باشد و اتصال این سه لایه از طریق چسب پلیمر صورت می گیرد. لایه خارجی دارای یک پوشش آستر اپوکسی رزین و یک لایه PVDF جهت تثبیت رنگ می باشد. روی سطح محصول نهایی با یک لایه فیلم جهت محافظت پوشش داده می شود.

تکنولوژی ساخت لایه میانی بر اساس نوع کاربری و حساسیت پروژه می تواند تغییر کند، این دسته بندی شامل:

پلی اتیلن – سیاه رنگ
پلی اتیلن بازیافتی – سیاه رنگ
لایه میانی ضد حریق B1 – سفید رنگ
لایه میانی ضد حریق A2 (از جنس هیدروکسید آلومینیوم مربوط به مواد هموژن  یا غیرکامپوزیت) – سفید رنگ
البته در حالت کلی لایه میانی پلی اتیلن ورق کامپوزیت غیر قابل اشتعال است اما بسته به حساسیت و ریسک وجود مواد قابل اشتعال در پیرامون این محصول از لایه میانی ضد حریق A1 یا B2 استفاده می شود.
ضخامت کلی برابر با ۴ میلیمتر می باشد، ضخامت لایه های آلومینیومی معمولاً برابر بوده و در موارد خاص بین ۳۰ تا ۵۰ میکرون تغییر می کند. ابعاد محصول متغیر است اما متداول ترین ابعاد آن ۳۲۰۰ در ۱۲۵۰ میلیمتر  (معادل ۴ متر مربع) می باشد.

موارد کاربرد ورق کامپوزیت :

عمده کاربرد ورق کامپوزیت در نما و دکوراسیون می باشد برخی از فضاهایی که از ورق کامپوزیت در آنها زیاد استفاده می شود در زیر لیست شده اند:
نمای ساختمان ها و برج ها بدون محدودیت کاربری
به عنوان پوشش دکوراتیو داخلی مجتمع های تجاری
استندها و جایگاه های عرضه سوخت خودرو
تابلوهای تبلیغاتی و بیلبوردهای تجاری
پوشش با دوامی برای پایانه های مسافربری، فرودگاه‏ ها و تونل ها
ترمیم و بازسازی نمای ساختمان ها

مزایا و نقاط قوت ورق کامپوزیت :

ورق کامپوزیت جزء مصالح سبک دسته بندی می شود چراکه وزن حدودی هر متر مربع از محصول کامپوزیت تنها ۵ کیلوگرم می باشد این میزان وزن در قیاس با سایر متریال از قبیل سنگ، سیمان و حتی شیشه دارای سیک ترین وزن ممکن است.(۹۰% سبک تر از سنگ گرانیت، ۶۵% سبک تر از سیمان و ۵۰% سبک تر از شیشه).

این مهم کمک شایانی برای شاخص سبک سازی ساختمان می باشد. چراکه کاهش وزن لرزه ای ساختمان به صورت متقابل موجب کاهش نیروی زلزله و بهینه سازی المان های سازه ای ساختمان شده و همچنین فارغ از ریسک زلزله باعث سبک سازی مقاطع سازه ای می گردد.

اسکلت و شاسی کشی مجزای مربوط به نمای کامپوزیت که روی سطح پیرامونی بنا نصب می گردد موجب اثربخشی مطلوبی به عنوان میان قاب ها می گردد.

با اجرای ورق کامپوزیت مبحث ۱۹ مقررات ملی نیز لحاظ خواهد گردید، زیراکه با وجود لایه پلی اتیلن، خاصیت آب بند بودن محصول و همچنین محبوس شدن هوای بین ورق و ساختمان موجب ایجاد یک عایق حرارتی – صوتی مطلوب در پیرامون ساختمان می گردد.
ورق کامپوزیت در صورت اجرای صحیح از دسته مصالح آکوستیک، ضد آب و آب بند به حساب می آید.

از دیگر مزایای این محصول سهولت نگهداری، تعمیر و تعویض ورق کامپوزیت در صورت نیاز به هر دلیل ممکن می باشد، به طور مشخص دیگر متریال چنین قابلیتی ندارند.
در دسترس و موجود بودن ورق های کامپوزیت بدون محدودیت حجم سفارش، زمان تحویل و یا نیاز به سورت و دسته بندی متریال.
هزینه تمام شده برای نصب و اجرای ورق کامپوزیت در مقایسه با سایر نماها پایین تر است.
با توجه به آماده بودن ورق های کامپوزیت و ماهیت سریع عملیات نصب زمان اجرای ورق کامپوزیت کوتاه تر از دیگر محصولات موجود در بازار می باشد.
رنگ و کیفیت ورق کامپوزیت در برابر شرایط اقلیمی و جوی مختلف به هیچ عنوان تغییر نمی کند و به طور کلی پایایی و پایداری محصول در مقابل خوردگی و تغییر رنگ بسیار بالا می باشد.
هموار و یکنواختی رنگ در کار تمام شده.

منعطف بودن، شکل پذیری و تنوع رنگ، با توجه به سبک بودن وزن ورق کامپوزیت عملیات تسطیح، نورد و شکل دهی با زوایای مختلف به سادگی توسط ابزارهای رایج قابل انجام است. این ویژگی کمک شایانی به طراحان برای ایجاد طرح های خاص نموده است.
مقاومت در برابر حریق.
ورق کامپوزیت نیاز به شستشو ندارد ، در واقع در رنگ ورق کامپوزیت نوعی رزین خاص به کار برده شده که از ایجاد الکتریسیته ساکن و جذب گرد و غبار به ورق جلوگیری می کند.

محدودیت های ورق کامپوزیت :

شاید محدودیتی که بتوان در قبال این محصول به آن اشاره کرد استفاده از محصولات کامپوزیت با کیفیت پایین و همچنین عدم اجرای صحیح و رعایت استانداردهای مرتبط با ورق کامپوزیت باشد.

نحوه نصب و پیاده سازی ورق کامپوزیت :
روش اجرای نصب ورق کامپوزیت به سه دسته کلی تقسیم می شود:

نصب ورق کامپوزیت به روش متحرک یا ریلی (Hang): در این روش ورق های کامپوزیت بعد از برش و مونتاژ به شکل چکمه ای شیار خورده و سپس بر روی ریل های آلومینیومی قابل رگلاژ نصب می شوند بدین ترتیب امکان جابجایی هر پنل به صورت جداگانه وجود خواهد داشت.
نصب ورق کامپوزیت به روش ثابت (Fix): در این روش ورق ها به صورت ثابت با اتصالات پیچ، پرچ و نبشی به سازه فلزی متصل می‏ شوند، این روش خود شامل دو دیتیل می شود:
I.    دیتیل اجرایی درپوش لاستیکی
II.    دیتیل اجرایی پیچ کردن دو ورق به صورت لبه برگشت به یکدیگر
نصب ورق کامپوزیت با پروفیل H که خود شامل دو دیتیل می شود:
I.    دیتیل اجرایی با پروفیل H معمولی
II.    دیتیل اجرایی با پروفیل ورق گیر رو کوب دار

نگهداری و تعمیرات ورق کامپوزیت :

همانطور که در بخش مزایا و نقاط قوت ورق کامپوزیت نیز توضیح داده شد با توجه به ماهیت متریال این محصول نیازی به شستشوی آن نیست حتی در محل هایی که میزان آلودگی بسیار بالا است نیز شستشوی ورق به راحتی توسط مواد شوینده و پاک کننده معمولی قابل انجام است.

همچنین پایایی و پایداری بالای ورق کامپوزیت ثبات رنگ را در تمام شرایط اقلیمی و جوی تضمین می نماید. در صورت نیاز به تعویض ورق کامپوزیت به هر علت دیگری نیز فارغ از اینکه روش و دیتیل اجرای این محصول چگونه باشد این امر قابل انجام است.

اجرای نمای کامپوزیت همانطور که از نام این محصول پیداست، ورق کامپوزیت آلومینیوم یا اجرای نمای کامپوزیت، ماده ای مرکب است که از ۲ لایه آلومینیوم و یک لایه پلاستیک در وسط که از نوع پلی اتیلن می باشد تشکیل شده است که این سه لایه توسط چسب پلیمری به هم متصل شده اند؛ ضخامت ۲ لایه آلومینیوم مساوی و بین ۳۰ تا ۵۰ میکرون بسته به مورد متغیر بوده و ضخامت کل آن ۴ میلیمتر می باشد.

ورق های کامپوزیت (اجرای نمای کامپوزیت) وزن کمی در حدود۶-۵کیلوگرم درهر مترمربع دارند که در مقایسه با دیگر مصالح از قبیل سنگ، شیشه و سیمان دارای پایین ترین وزن ممکن است. با بررسی های به عمل آمده نمای کامپوزیت آلومینیوم حدود ۹۰% سبک تر از سنگ گرانیت، ۶۵ درصد سبک تر از سیمان و۵۰ درصد سبک تر از شیشه می باشند.

این محصول جزء مصالح آب بند محسوب می شود و همچنین خواص آکوستیکی داشته، ضمناً چنانچه به هر دلیلی نیاز به تعویض آنها باشد این کار به راحتی قابل انجام است که دیگر مصالح عموماً در همه موارد فوق ضعفهای فراوانی دارند.

فواید استفاده از ورق کامپوزیت آلومینیوم :

اجرای نمای کامپوزیت

جدا از بحث زیبایی شناسی تنوع در اجرای نمای کامپوزیت و کیفیت متفاوت کامپوزیت آلومینیومی به طور خلاصه از ۲ منظر وجوه تمایز دیگری بین این محصول و سایر مصالح نماسازی وجود دارد.

اولین و مهمترین امتیاز این محصول وزن سبک نمای کامپوزیت و در نتیجه کمک قابل توجه به سبک سازی ساختمان می باشد.

چرا که بر همه اهل دانش و فن ساختمان پوشیده نیست که کاهش وزن لرزه ای ساختمان منجر به کاهش نیروی برش پایه و در نتیجه کاهش نیروی زلزله در محاسبات سازه ای می گردد. به طوری که در نتیجه این امر المانهای سازه ای ساختمان اقتصادی تر و بهینه تر طرح می شود که در واقع این امر جدا از مسئله خطر زلزله باعث سبکتر شدن مقاطع سازه ای می گردد.

همچنین به دلیل نصب یک اسکلت فلزی به ساختمان برای اجرای نمای کامپوزیت نمی توان از تأثیر مطلوب این اسکلت به عنوان میانقاب ها صرف نظر نمود. وجه تمایز دیگر این محصول لحاظ مبحث ۱۹ مقررات ملی است. چرا که به دلیل وجود لایه پلی اتیلن و همچنین آب بند بودن این محصول در کنار وجود هوای محبوس بین ورق وساختمان یک عایق حرارتی – صوتی پیرامونی ساختمان بوجود می آید که تأثیر آن بسیار مطلوب و قابل توجه است.

ویژگی ورق های کامپوزیت درنمای ساختمان:
۱.سبک بودن
۲.سطح هموار و یکنواختی رنگ
۳.شکل پذیری
۴.تنوّع رنگ
۵.مقاومت در برابر آتش سوزی
۶.عملکرد غیریکپارچه در زلزله
۷.امکان آب بندی نما
۸.بی نیازی به شستشو
۹.قابلیت تعویض پانل ها
۱۰.خواص آکوستیک

مشکلات موجود در استفاده از این محصول:
بی تردید بزرگترین مشکل موجود در اجرای نمای کامپوزیت، که به این صنعت نوین لطمه می زند از یک سو ورود محصولات بی کیفیت و از سوی دیگر اجراهای نامناسب برخی افراد غیر متخصص است.

نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت | دیوار پوش | کف پوش | پارکت | کناف | لمینت | سقف کاذب چوبی | دیوار کاغذی

انواع سقف کاذب دستشویی,انواع سقف کاذب در اصفهان,انواع سقف کاذب داخلی,انواع سقف کاذب در منزل,انواع سقف کاذب طرح دار,انواع سقف کاذب و دیوارپوش,قیمت به روز انواع سقف کاذب,انواع سقف کاذب زیبا,انواع سقف کاذب سرویس,انواع سقف کاذب ساختمان مسکونی,انواع سقف های کاذب ساختمانی,سایت انواع سقف کاذب,انواع سقف کاذب شبکه ای,انواع سقف کاذب شیشه ای,انواع طرحهای سقف کاذب,انواع طرحهاي سقف كاذب,انواع سقف کاذب طلق,طراحی انواع سقف کاذب,انواع طرح سقف کاذب,انواع مدل سقف کاذب عکس

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *