جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

چگونگی یک مغازه ی مشتری پسند | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,نورپردازی

657
چگونگی یک مغازه ی مشتری پسند | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,نورپردازی

طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,دکور مغازه,نورپردازی مغازه,چیدمان مغازه,نحوه چیدمان مغازه,طراحی ویترین مغازه,چیدمان ویترین مغازه,نورپردازی ویترین مغازه,نمای داخلی مغازه,نحوه صحیح چیدمان مغازه,اصول نورپردازی مغازه

چگونه یک مغازه ی مشتری پسند داشته باشیم؟

نکاتی نیز در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه وجود دارد که با بکارگیری آنها میتوان مغازه ای زیبا تر و مشتری بیشتری داشت.برای آشنایی با این نکات این مقاله مفید را تا انتها بخوانید.

چگونه یک مغازه ی مشتری پسند داشته باشیم؟

درست است که در جذب مشتری کیفیت کالا و انصاف فروشنده حرف اول را میزند ، اما ظاهر مغازه و طراحی ویترین و دکوراسیون داخلی آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است به طوریکه با استفاده از یک دکوراسیون جذاب و کارا میتوان مشتری بیشتری داشت و در عرصه ی رقابت در بازار ، گوی سبقت را از سایر فروشندگان ربود.

بعد از طراحی ویترین مغازه که پل ارتباطی مابین فروشگاه و محیط بیرون است، دکوراسیون داخلی مغازه عامل اصلی در جذب مخاطب، برند سازی و القای حس خوب به مشتری می باشد . دکوراسیون داخلی مغازه شامل قفسه بندی, طراحی سقف (سقف کاذب), دکور مغازه, نورپردازی داخلی (نور مخفی، نور نقطه ای، نور عریض و …) , چیدمان, سنگ, سرامیک, کاغذ دیواری, ویترین, نقاشی و … می باشد. سایت فراناز

دکوراسیون داخلی مغازه با توجه به موقعیت مغازه طراحی می شود، این بدین معناست که طراحی دکوراسیون مغازه در مناطق مختلف کاملا متفاوت است ، چرا که دکوراسیون داخلی مغازه می بایست متناسب با نیازهای مشتریان همان منطقه صورت پذیرد، در غیر اینصورت ممکن است خیلی از مشتریان با این که جذب طراحی دکور مغازه می شوند اما جسارت ورود به فروشگاه را نداشته باشند .

برای طراحی دکوراسیون داخلی یک مغازه و یا فروشگاه خوب نکات زیادی در طراحی اهمیت دارد . نکاتی که در جذب بالای مشتری تاثیر به سزایی خواهد داشت.

از اولین نکات حائز اهمیت در این رابطه ، طراحی ورودی برای یک دکوراسیون داخلی مغازه یا فروشگاه به صورت حرفه ای می باشد . ورودی هایی که اصطلاحا دعوت کننده نامیده می شوند مشتری بیشتری را جذب می کنند . ورودی هایی که بزرگ و باز هستند و همچنین نور و رنگ خوبی دارند بیشتر از ورودی هایی که دیدی به داخل ندارند و یا اینکه باریک و تاریک هستند، مشتریان را دعوت به ورود می کنند. توجه داشته باشید که استفاده از رنگهای مرده در ورودی مناسب نیست . حتی اگر دوست نداشته باشید که ورودی را طراحی کنید کافیست که آن را باز نگه دارید و یا اینکه تمام شیشه کنید و داخل فضا را طراحی کنید.

مورد بعدی، طراحی فضا با رنگهای جذب کننده است که اکثرا رنگهای تند هستند . لازم به ذکر است که بسته به سبک  فضا بسیار اهمیت دارد که تیپ رنگی فضا چه باشد . به عنوان مثال در سبک های کلاسیک باید از رنگهای پخته و ملایم استفاده نمود و در سبکهای مدرن از رنگهای تند و شارپ.

علاوه بر موارد ذکر شده ، نکات دیگری نیز در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه وجود دارد که با بکارگیری آنها میتوان مغازه ای زیبا تر و مشتری بیشتری داشت . در ادامه تعدادی از این نکات را به طور خلاصه مطرح می کنیم:

به میزان روشنایی مغازه ی خود اهمیت دهید : روشنایی کل فضا را تامین کنید به صورتی که هیچ جا تاریک نباشد زیرا تاریکی احساس ناامنی ایجاد می کند و باعث می شود که مشتری علاقه ای به بازدید از فضا نداشته باشد . اما کل فضا را به یک اندازه نورپردازی نکنید ، نورپردازی بیشتر تنها برای نقاطی است که کالاها و خدمات مهم تر قرار دارند .

کالاهی ارزشمند را در معرض دید بگذارید : چیدمان دکوراسیون داخلی مغازه را طوری انجام دهید که کالاهای با ارزش تر در معرض دید بیشتری باشند و همچنین نور پردازی بیشتری روی آنها انجام دهید .

مسیر رفت و آمد را مسدود نکنید : مسیر رفت و آمد یکی از مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون است که باعث می شود مشتری به راحتی در فضا گردش داشته باشد . در صورتی که به هر دلیل بخشی از مسیر رفت و آمد را بسته باشید نقطه کور ایجاد کرده اید.

نکته: ورودی هایی که اصطلاحا دعوت کننده نامیده می شوند مشتری بیشتری را جذب می کنند . ورودی هایی که بزرگ و باز هستند و همچنین نور و رنگ خوبی دارند بیشتر از ورودی هایی که دیدی به داخل ندارند و یا اینکه باریک و تاریک هستند، مشتریان را دعوت به ورود می کنند.

فاصله ی مناسب بین ویترینها را رعایت کنید : راهروها را با ویترین زیاد پر نکنید و در صورتی هم که این کار را انجام دادید فاصله بین ویترین ها را طوری در نظر بگیرید که دو سری از مشتریان به راحتی در آن گردش داشته باشند .

بازار شام نسازید : همیشه رعایت نظم مهم است ، فضا را جوری چیدمان کنید که کالاهایی که همگروه هستند در یک بخش چیده شوند .

کالاهای فصلی هم عرضه کنید : حتما بخشی از فضا را به کالاهای فصلی اختصاص بدهید که ثابت نیستند و در هر فصل جابجا می شوند .تعداد استند ها و کالاهایی که در فضا وجود دارند باید به اندازه ای باشد که تمامی فضا یکسان باشند نه اینکه برخی از قسمتها خالی و یا پر باشند .

به آسایش مشتریان کم سن و سال نیز توجه کنید : در صورتی که کالاهای شما مختص کودکان است باید دقت کنید که ارتفاع استندهای چنین محصولاتی از نظر ارتفاع برای کودکان هم مناسب باشد .

اجناس را روی هم بچینید نه در کنار هم : سعی کنید که از ارتفاع استفاده کنید بیشتر از آنکه از عرض استفاده کنید زیرا چشم ارتفاع را بیشتر می بیند .

تضاد رنگ ها جذابیت بیشتری ایجاد میکند : سعی کنید که از هر گونه سبکی که استفاده می کنید حتما از تضاد رنگی تیره و روشن استفاده نمایید و از هرگونه رنگی که در فضا استفاده می کنید این مهم است که فاصله درجه رنگی یا طیف رنگی داشته باشد .

به شکل لبه ی قفسه ها دقت کنید : دقت کنید که از قفسه هایی با لبه های تیز و برنده استفاده نکنید زیرا این مسئله باعث می شود که مشتریان نتوانند رفت و آمد مناسبی داشته باشند و از کالاهای آن بخش خریداری کنند .

وجود گرد وخاک در قفسه ها نامطلوب است : به نحوه دکوراسیون داخلی خود دقت کنید که به نوعی طراحی شود که گرد و خاک زیادی در طبقه ها نشیند و به وسیله در یا پوشش طبقه ها پوشیده شوند .

به نوع و جنس پوشش کف بیشتر توجه کنید : ازکفپوشهای لغزنده برای فضاهایی مانند مغازه و کلا فضاهای عمومی استفاده ننمایید . همچنین بکارگیری کفپوشهایی با رنگ تیره و مات در تمیزتر نشان دادن فضا ، تاثیر زیادی خواهد داشت .

همه ی مغازه ها به یک انباری کوچک نیاز دارند : حتما بخشی را به عنوان انبار طراحی نمایید که این بخش برای نگه داری لوازمی باشد که نمی خواهید در معرض دید قرار گیرد زیرا در صورتی که چنین دپوهایی نداشته باشید فضا دائما به هم ریخته و نامرتب خواهد بود .

محل صندوق و درب خروجی را نزدیک به هم طراحی کنید : صندوق یکی از مهمترین بخشهای فضا است پس دقت کنید که طراحی مناسبی داشته باشد معمولا صندوق در بخشی قرار دارد که کانتر نیز در همان بخش قرار دارد به همین دلیل باید طراحی زیبایی داشته باشد .  از سوی دیگر بهتر است که درب خروجی و صندوق در یک مسیر قرارگیرند و نزدیک به هم باشند .

چگونگی یک مغازه ی مشتری پسند | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,نورپردازی

دکور داخلی فروشگاه مواد غذایی,دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی,دکور فروشگاه مواد غذایی,طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی,طرای فروشگاه مواد غذایی,نورپردازی فروشگاه مواد غذایی,طراحی ویترین فروشگاه مواد غذایی,ویترین فروشگاه مواد غذایی,نورپردازی ویترین فروشگاه مواد غذایی,چیدمان فروشگاه مواد غذایی,چیدمان,نورپردازی,دکوراسیون داخلی,طراحی داخلی,طراحی دکوراسیون داخلی,دکور,3dmax,دکوراسیون مغازه شال و روسری,نورپردازی مغازه شال و روسری

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *