جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

نورپردازی در فروشگاه مواد غذایی | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,ویترین مغازه

2475
نورپردازی در فروشگاه مواد غذایی | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,ویترین مغازه

نورپردازی مغازه,دکوراسیون مغازه,نورپردازی ویترین,اصول نورپردازی مغازه,نورپردازی صحیح,طراحی دکوراسیون مغازه,طراحی داخلی مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,اهمیت نورپردازی,تاثیرات نورپردازی,اصول نورپردازی,قوانین نورپردازی,طراحی دکوراسیون مغازه,دکور مغازه

به نمایش گذاشتن مودا غذایی، میوه و سبزیجات و ایجاد یک نمای خوشمزه

رنگهای روشنی که برای نمایش محصولات تازه استفاده می شوند احساسات را برانگیخته می کنند. وقتی رنگ نورنزدیک به رنگهای کامل می شود IR و UV کمتری تولید می شود که این نور از مواد غذایی و بسته بندی ها مراقبت می کنند و مواد غذایی تازه تر به نظر میرسد.

به نمایش گذاشتن مودا غذایی، میوه و سبزیجات و ایجاد یک نمای خوشمزه

لامپ های LED

لامپ های LED نصب راحتی دارند. تکنولوژی به روز لامپ های LED باعث می شود انرژی کمتری مصرف شود و همچنین گرمای کمتری تولید شود. به دلیل طول عمر بالا، هزینه ی نگه داری پایین، و حفظ رنگهای طبیعی این لامپ ها  به عنوان بهترین انتخاب برای نمایش و نورپردازی مواد غذایی هستند. از دیگر قابلیت های لامپ های LED ارائه ی طیف های رنگی سفید و RGB را می توان نام برد.

شیر، نان، آب، سیب زمینی، سیب: در یک سوپرمارکت شما خریدهای روزمره خود را انجام می دهید. مشتریان برای تفریح به سوپرمارکت ها نمیروند، آنها لیست خریدشان را تهییه و بچه هایشان را راضی می کنند. درحقیقت سوپرمارکت ها جایی برای سفر نیستند، و نور یک عامل حیاتی در این محیط ها است.

Ralf knorrenschild ، مدیر عامل شرکت zum tobel و یک متخصص در زمینه ی نور همواره در حال مشاوره به طراحان سوپرمارکت ها است و به همین خاطر می داند چه نوع نوری برای یک سوپرمارکت مناسب است. او در یک مصاحبه گفت که چرا همیشه نور بیشتر بهتر نیست و نقش نورهای کم در برخی از مواد خاص چیست.

غذا یک محصول حساس است. این مسئله در نورپردازی چه معنایی دارد؟
به عنوان یک مشتری ما دوست داریم بتوانیم محصولات را به خوبی ببینیم و کیفیت آنها را عرض یابی کنم. به همین خاطر است که محصولات باید به دقت نورپردازی شوند و تا حد امکان از نظر رنگی به رنگ طبیعی خود نزدیک باشند. امروزه در سوپر مارکت ها ۹۰% نورپردازی با لامپ های LED است، که باعث می شود محصولات غذایی مثل گوشت و مرغ و میوه سبزیجات توسط گرمای تولید شده از چراغ ها آسیب نبینند. همچنین اشعه های مضر UV و IR از این لامپ ها حذف شده اند که محصولات تازه باقی می مانند.

رنگ نور چه قدر موثر است؟
به این خاطر که میوه و سبزیجات نور متفاوتی از گوشت یا نان لازم دارند تا دل انگیز به نظر برسند، ما یک تکنولوژی خاص به اسم tunable loob را ارائه می دهیم. با استفاده از tunable loob شما توانایی تنظیم رنگ نور را با توجه به کاربری خود دارید و حتی وقتی یک سوپرمارکت چیدمان مغازه ی خود را تغییر می دهد دیگر نیازی به تغییر و نصب دوباره ی نورپردازی نیست و به راحتی این امکان وجود دارد که نور با توجه به نیازمندی شما از لحاظ رنگ و شدت تنظیم شود.

شما اخیرا” یکی از آرشیتکت های LAB5 درباره یOutlet Interspar در بوداپست مشاوره داده اید. ایده ی نور پردازی شامل چه چیزهایی بود؟

نورپردازی این پروژه به نوعی طراحی شده که با شرایط محلی تطبیق داشته باشد و حتی در برخی از بخش های این پروژه نوری فرای انتظار مشتریان تعبییه شده است.

طراحی نور و طراحی داخلی با محل سوپر مارکت ارتباط نزدیکی دارند. دراین پروژه به، عنوان مثال، از آنجایی که در بوداپست قسمت نوشیدنی ها یکی از مهم ترین بخش های یک مغازه است تمرکز به روی این بود که به قسمت نوشیدنی ها یک حس خاص بدهیم. این مغازه برای این طراحی شد که به مشتریان یک حس خوب و آرامش در طول یک خرید دل انگیز هدیه دهد. یک بخش مغازه با پارتیشن جدا شده و با پرده های چوبی خم تزئین شده است و به دلیل نزدیک بودن نور چراغ های LED به نور طبیعی این نور به صورت مخفی در بین این پرده ها کار شد که یک حس حضور در طبیعت یا حداقل یک حس نزدیک به آن را به مشتریان ارائه میدهد.

اگر نورپردازی به این خوبی طراحی شده، پس من تصور می کنم که شما از مراحل ابتدایی طراحی در جریان کار بوده اید.
هر چه زودتر ما در جریان طراحی قرار بگیریم خیلی بهتر می توانیم به نتیجه برسیم و نورپردازی را در طرح پیاده کنیم، هر چه زودتر بهتر. ما همگی با داستان ورود به یک خانه جدید آشنایی داریم که به محض ورود یک سیم از وسط اتاق پذیرایی آویزان شده است که انتخاب زیادی برای ایجاد نور مورد علاقه ی شما برایتان باقی نمیماند.  بهتر است از قبل تعیین کنید که لامپ ها و چراغ ها کجای خانه باشند.

چه نوع لامپ هایی را استفاده کردید؟
LEDهای نواری بهترین انتخاب برای قفسه های خطی است که از وسط ردیف قفسه ها به صورت خطی نور را به صورت مساوی تقسیم و مشتریان به راحتی چیزی که می خواهند را پیدا کنند; با این نور بر چسب قیمت ها و حتی نوشته های ریز و روی محصولات نیز به خوبی قابل دیدن است. به علاوه در برخی جاها ما هایلات را انتخاب کردیم، مثلا” در فریزرها برای محصولات لبنی و در جلوی قفسه ها جایی که تخفیف ها و علامت های خاص قرار می گیرند.

چراغ های تکی روی علائم تاکید می کنند، همچنین جایی که مشتری ها تصمیم می گیرند به کدام سمت بروند. در حالی که در کافه تریا ما از چراغ های محیطی استفاده کردیم که مشتری ها آرامش داشته باشند و مدتی اینجا استراحت کنند.

بزرگترین اشتباه هنگام نورپردازی غذا چه می تواند باشد؟
باید کمترین تحریف را در رنگ گوشت پخته و نپخته ایجاد کنیم. مشتریان به دنبال کالاهای معتبر هستند به همین خاطر است که هر گونه تحریف رنگی یک اشتباه بزرگ است. به علاوه، نور مستقیم و آزار دهنده باید حذف شود که مشتریان به راحتی راه خود را پیدا کنند. خیلی حس بدی است که در یک سوپرمارکت حس روی استیج بودن به مشتری دست بدهد و جایی را نبیند.

و ناگفته نماند نور نباید باعث آسیب دیدن محصولات شود و باید محصولات را تازه جلوه دهد. به همین خاطر بود که همیشه قصاب ها یک تیکه کالباس به کودکان می دادند تا رنگ محصول همیشه تازه به نظر برسد.

موضوع صرفه جویی در مصرف انرژی راه حلی است برای ذخیره سازی بیشتر و استفاده بهینه از ذخایر انرژی

در فرانسه معمول هست که نور طبیعی با نور غیر طبیعی مخلوط و میزان مصرف انرژی در طول روز کاهش داده شود. با تشکر از تکنولوژی LED ما هم اکنون ۵۰% کمتر انرژی مصرف می کنیم و کیفیت نور بالاتری هم دریافت می کنیم.

نورپردازی در فروشگاه مواد غذایی | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,ویترین مغازه

نورپردازی مغازه,دکوراسیون مغازه,نورپردازی ویترین,اصول نورپردازی مغازه,نورپردازی صحیح,طراحی دکوراسیون مغازه,طراحی داخلی مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,اهمیت نورپردازی,تاثیرات نورپردازی,اصول نورپردازی,قوانین نورپردازی,طراحی دکوراسیون مغازه,دکور مغازه

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *