جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

طراحی مرکز خرید و فروشگاه | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,ویترین مغازه

614
طراحی مرکز خرید و فروشگاه | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,ویترین مغازه

طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,دکور مغازه,نورپردازی مغازه,چیدمان مغازه,نحوه چیدمان مغازه,طراحی ویترین مغازه,چیدمان ویترین مغازه,نورپردازی ویترین مغازه,نمای داخلی مغازه,نحوه صحیح چیدمان مغازه,اصول نورپردازی مغازه

مرکز خرید و فروشگاه:

اگر بگوییم که ویترین مغازه شما ارتباط مستقیمی با میزان فروش شما دارد، بی راه نگفته ایم، چرا که ویترین مغازه شما اولین برخورد خریداران با مغازه شما است و باید در همان نگاه اول یک ارتباط قوی بین مخاطبان و مغازه شما برقرار شود، یک طرح و دکوراسیون خوب می تواند مشتری را به سمت مغازه شما جذب نماید و یک طرح غیر استاندارد با رنگ بندی نادرست می تواند عاملی برای دفع مشتری باشد.

طراحی دکوراسیون ویترین یک مغازه اگر به صورت استاندارد و مطابق با اصول حرفه ای طراحی و پیاده سازی شود قطعا در زمانی کوتاه بعد از اجرای پروزه شما شاهد تغییرات اساسی در میزان مراجعت ها به مغازه تان خواهید شد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این بار به سراغ ویترین مغازه ها برویم و نکات مهمی را فکر می کنیم برای داشتن یک ویترین مغازه کارآمد لازم است بدانید را با شما در میان بگذاریم، اگر چه قبلا هم در مطالبی مانند ۱۰ ایده خیره کننده برای طراحی غرفه های نمایشگاهی و طراحی ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر تعدادی از این نکته ها را به شما گفته ایم،

مرکز خرید و فروشگاه:

خوانایی و شفافیت در طراحی ویترین مغازه

همان طور که گفتیم ویترین مغازه ها پل ارتباطی مشتریان ما و مغازه شما است و هر چه این پل ارتباطی خوانا تر، شفاف تر و با مبانی زیبایی شناسانه همخوانی داشته باشد، تاثیر مثبت تری را روی مشتریان شما خواهد گذاشت، بهتر است ویترین مغازه تان پیغامی صاف و شفاف را برساند، داشتن ویترینی زیبا و در عین حال کاربردی کار سختی نیست، به عکس بالا نگاه کنید و ببینید که چگونه طراح این ویترین با استفاده از چند میز چوبی که از سقف آویزان شده است و چیدن جنس های داخل مغازه روی آن ها، به یک ترکیب خوب و کاربردی دست پیدا کند. البته از این نکته هم نباید غافل شد که نور پردازی و ترکیب رنگ ها هم در این ویترین بی تاثیر نبوده اند.

رنگ و نور در طراحی ویترین مغازه

حالا که صحبت از رنگ و نور در طراحی دکوراسیون ویترین مغازه شد، شاید بد نباشد کمی این موضوع را باز تر کنیم. استفاده از رنگ بندی مناسب و دکوراسیونی حرفه ای و نور پردازی مناسب افراد بیشتری را به سمت ویترین مغازه شما جلب می کند.

به این موضوع دقت لازم را داشته باشید که هر چقدر هم که کالای شما لوکس باشد اما اگر رنگ بندی محیط شما و نور دهی آن مناسب نباشد شاید نتواند آن چنان که شما می خواهید جلوه و نمای لازم را به مشتری ارائه کند. در عکس بالا می توانید به راحتی می توانید تاثیر رنگ ها را ببینید.

هنرهای مفهومی در طراحی ویترین مغازه

استفاده از هنرهای مفهومی هم می توان به متفاوت شدن طراحی ویترین مغازه شما کمک کند. اگر متوجه نشدید به عکس بالا دقیق تر نگاه کنید، ویترینی که در عکس بالا می بینید متعلق به یک مغازه عطر فروشی است که برای طراحی ویترین این مغازه از مفهوم بوی خوش عطرها استفاده شده است، همین کار باعث می شود تا مخاطبان و مشتریان بیشتری به سمت این مغازه جذب شوند، طراحی کردن چنین ویترینی اصلا سخت نیست، فقط باید برای ارائه مفهوم آن چه که در مغازه دارید راه جدید تری را برگزینید.

تفاوت طراحی ویترین مغازه و طراحی دکوراسیون داخلی منزل 

در طراحی داخلی آن هم برای یک مغازه شاید ریزه کاری هایی که برای طراحی دکوراسیون منزل داشتیم را نداشته باشیم اما خوب قطعا مسائل دیگری سر و کار داریم.

باید بدانید که در یک محیط تجاری مانند مغازه به دلیل طیف مراجعه کنند گان بسیار وسیع است و ممکن است از هر سلیقه و هر طبقه اجتماعی به آنجا مراجعه شود پس باید در نوع طرحی که استفاده می شود دقت لازم را به عمل اورد تا در نهایت موجب رضایت عمومی مراجعه کنندگان قرار گیرد. در یک منزل چون قرار است فقط طرح به تایید صاحب و مالک ملک برسد کار زیاد دشوار نیست اما اینجاست که یک طراح حرفه ای باید خودش را به کارفرمایش ثابت کند و با ارائه طرحی خاص و بی نظیر رضایت خاطر عمومی بازدید کنندگان را به همراه داشته باشد.

عکس بالا به زیبایی هر چه تمام تر این موضوع را نشان داده است. ایده ای که در این عکس مورد استفاده قرار گرفته است، شامل چهره هایی مختلف است که در قاب های به تصویر کشیده شده اند و عینک های مختلفی بر چهره دارند، این کار باعث می شود تا این حس به ببیننده منتقل شود که در این مغازه برای هر سلیقه ای می توان عینکی مناسب پیدا کرد، به نظرتان این ایده جذاب نیست؟

استفاده از جنس های مغازه در ابعاد بزرگ تر برای طراحی ویترین

برای این که مشریان تان بتوانند ارتباط راحت تری را با مغازه شما پیدا کنند می توانید از خود جنس های مغازه در ابعاد بزرگ تر استفاده کنید، درست مثل آن چه که در عکس بالا می بینید.

مغازه ای که در عکس بالا می بینید یک مغازه کاموا فروشی است که ویترین آن به وسیله ماکت هر چیزی که به کاموا و دوخت و دوز مربوط می شده است، طراحی و دکور شده است. ماکت هایی مثل خط کش، قرقره های نخ، خود کاموا ها و صد البته رنگی زیبا برای زمینه کار مکه به دیگر رنگ ها و عناصر تزیینی ویترین مغازه اجازه خود نمایی می دهد.

استفاده از لوازم دکوری منحصر به فرد در طراحی ویترین مغازه

برای این که ویترینی منحصر به فرد و متفاوت داشته باشید باید هم منحصر به فرد فکر کنید و هم منحصر به فرد عمل کنید. عکس بالا یکی از این ایده های فوق العاده را به شما نشان می دهد، استفاده از یک چرخ فلک تزیینی برای نشان دادن کفش ها. این ایده می تواند هر کسی را پشت ویترین مغازه شما میخکوب کند و حتی باعث شود تا آن ها به داخل مغازه هم بیایند به امید دیدن وسایل و لوازم دکوری جذاب تر. پس از استفاده از این لوازم دکوری غافل نشوید.

ویترین مغازه، بهترین پیام رسان شما

ویترین مغازه شما می تواند پیغامی را به مخاطبان شما منتقل کند که برای شان هم مهم است و هم تاثیر گذار. مثلا در عکس بالا فروشندگان یک مغازه  کفش فروشی تصمیم گرفتند با ساختن یک درخت کریسمس با کف های داخل مغازه آمدن سال نو را تبریک بگویند، خیلی هم ساده و تاثیر گذار، با این کار هم ویترین مغازه شان را به زیبایی تزیین کرده اند و هم مشتریانشان را راضی.

با ویترین مغازه ها مشریانتان را کنجکاو کنید

این که حس کنجکاوی مشتریانتان را غلغلک دهید هم می تواند راهی باشد برای طراحی ویترین مغازه تان. این نکته به خوبی در عکس بالا مشخص است.  کتاب هایی که نصفه و نیمه از شیشه یک مغازه کتاب فرشی برن زده است افراد را جذب می کند تا به داخل مغازه بیایند تا ببینند این اثر هنری از داخل چگونه است.

تلفیق دو هنر در طراحی ویترین مغازه

برای طراحی ویترین مغازه ها می توانید دو هنر را با هم ترکیب کنید تا به نتیجه بهتری برسید، مثلا هنر نقاشی و هنر طراحی دکوراسیون را. با دقیق تر نگاه کردن عکس بالا می توانید کاملا متوجه شوید که این کار را چگونه می توانید انجام دهید.

تکرار المان در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه

تکرار یک المان در طراحی ویترین یک مغازه هم می تواند راهگشا باشد به شرطی که این تکرار ازار دهنده نباشد، این تکرار ها می توانند محتوایی متفاوت داشته باشند، مثل عکس بالا که فانوس ها یکسان هستند اما تکرا این فانوس ها به دلیل این که هر کدام شان کفشی متفاوت را درون خود دارند آزار دهنده نیست.

مرکز خرید و فروشگاه:

مرکز خرید و فروشگاه:

طراحی مرکز خرید و فروشگاه | طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,ویترین مغازه

طراحی دکوراسیون مغازه,دکوراسیون داخلی مغازه,دکور مغازه,نورپردازی مغازه,چیدمان مغازه,نحوه چیدمان مغازه,طراحی ویترین مغازه,چیدمان ویترین مغازه,نورپردازی ویترین مغازه,نمای داخلی مغازه,نحوه صحیح چیدمان مغازه,اصول نورپردازی مغازه

 

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *