جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

چگونگی طراحی دکوراسیون مطب | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی

1376
چگونگی طراحی دکوراسیون مطب | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی

طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,دکور دفاتر اداری,نورپردازی اداری,چیدمان دفاتر اداری,میز و صندلی اداری,پارتیشن بندی دفاتر اداری,دکوراسیون داخلی اداری,طراحی داخلی اداری,چیدمان لابی,مبلمان اداری,اصول دکوراسیون دفاتر اداری,دکوراسیون اتاق انتظار,دکوراسیون مطب

طراحی مطب پزشک چگونه باید باشد ؟

طراحی دکوراسیون مطب یک پزشک در عین حال که کاری پیچیده و سخت به نظر می آید اما جذابیت خاص خود را دارد ، چرا که شما بعنوان یک طراح دکوراسیون اداری ، باید هم به گرمی و صمیمیت محیط برای القای حس امنیت در مطب و هم چنین شیک بودن فضا و نوع چیدمان برای ارتباط بهتر با بیماران و ایجاد یک تصویر مناسب از پزشکی حرفه ای و معتبر در ذهن بیماران توجه خاصی داشته باشید .
هر طراح دکوراسیونی که تا به حال تجربه اجرای پروژه در اتاق انتظار یک مطب را داشته ، قطعا می داند که اتاق انتظار ، یکی از استرس زا ترین محیط هاست . پس استفاده از لوازم و تجهیزاتی مثل آثار هنری زیبا ، عکس ها ، رنگ های آرامش بخش و مبلمان راحت و پارتیشن اداری جذاب در کاهش این احساس بسیار موثر است . اشیاء جذابی مثل آکواریوم و گیاهان سبز می تواند تا حدودی تسکین دهنده باشد و ذهن بیماران را از بیماری احتمالی شان منحرف کند .

حال اگر شما مسئول طراحی مطب پزشک شده اید ، ما چند راهنمایی فوق العاده برای شما داریم که ممکن است مورد استفاده تان قرار بگیرد :
1 – شناخت مراجعه کنندگان :  قبل از آغاز برنامه ریزی برای نوع چیدمان ، درک روشنی از نوع خدمات پزشکی پیدا کنید . مثلا در مطب یک متخصص اطفال ، باید از اسباب بازی های با دوام ، نقاشی های رنگارنگ ، یک تلویزیون و کارتون های انیمیشن جذاب و وسایلی از این قبیل استفاده شود که با روحیات کودکان نزدیکی دارد .

هم چنین باید بخشی از فضا را با پارتیشن های زیبا ، محفوظ کرد تا مادران بتوانند براحتی در مدت زمان های طولانی انتظار ، از کودکشان مراقبت کنند و حتی اگر مطب برای نوزادان است بخشی برای اینکه مادر بتواند به راحتی نوزادش را شیر دهد بسیار عالی است .
2 – شناساندن هویت و شخصیت انسانی پزشک : یک ایده جالب و به روز برای چیدمان مطب پزشک ، استفاده از آثار هنری آفریده شده به دست پزشک یا سرگرمی ها و سلایق پزشک است . قرابتی که با این ترفند بین بیماران و پزشک بوجود می آید ، منحصر بفرد و بی نظیر است . مثلا اگر پزشک ، در مسابقات قایقرانی شرکت کرده ، از تصاویر این مسابقات ، ماکت های کشتی و … در چیدمان استفاده کنید . یا اگر پزشک به پروش گل و گیاهان مثل ارکیده علاقه مند است ، از عکس ها و تصاویر این گل ها یا ارکیده های طبیعی بهره بگیرید تا بیماران در هنگام انتظار ، از این تصاویر و جلوه ها لذت ببرند .
3 – معرفی جنبه تخصصی پزشک : استفاده از دیپلم ها و گواهی های قاب شده ، جوایز و سایر مدارک شناسایی و تحصیلی ، روشی قدرتمند برای جلب اعتماد و احترام بیماران است . این روش به بیمارن بخصوص زمانیکه اولین مراجعه را به مطب پزشک دارند ، اطمینان می دهد که انتخابی درست و شایسته داشته اند و می توانند این پزشک را بعنوان فردی قابل ، به سایرین هم معرفی کنند و این موضوع از لحاظ حرفه ای برای پزشکان بسیار بااهمیت می باشد.اینطور نیست ؟

4 – آرامش مراجعه کنندگان : در انتخاب رنگ های مطب پزشک  بسیار محتاطانه عمل کنید و به ارتباط بین رنگ ها و تاثیر انها بر خلق و خوی افراد توجه کنید . از رنگها و طرح هایی استفاده کنید که حس آرامش را در افراد ایجاد نماید . به طور مثال ، تحقیقات انجام گرفته در این زمینه نشان می دهد که رنگ آبی روشن ، بخصوص زمانیکه بعنوان رنگ پایه و اصلی در یک فضا باشد ، حس آرامش را به فرد القا می کند ؛ چرا که فشار خون را کاهش می دهد و هم چنین تعداد تنفس و ضربان قلب را آرام تر می کند .

5 – توجه به جزئیات :  گیاهان بی شک یکی از اجزای زیبا و بی نظیر در چیدمان دکوراسیون اتاق انتظار و مطب است . مطالعات علمی ثابت کرده اند که گیاهان می توانند حس ایمنی و نشاط و زندگی را بوجود بیاورند . سلامت و ظاهر زیبا و سبز و سرزنده گیاهان این پیام را به بیماران می رساند که پزشک شان به همه جزئیات اهمیت می دهد .

6 – آسایش بیشتر : بهداشت و آسودگی را در طراحی دکوراسیون مطب پزشک فراموش نکنید . یک جالباسی برای آویزان کردن لوازم اضافی بیماران ، قرار دادن چند بسته دستمال بهداشتی ، آبسرد کن و دستگاه تهویه مطبوع از جمله لوازم ضروری در مطب است .

هم چنین قرار دادن تعداد زیادی مجلات و کتاب های ارزشمند ، و دادن قدرت انتخاب به بیماران برای انتخاب نوع آن ، به کاهش استرس افراد در هنگام انتظار بسیار موثر می باشد . هم چنین موضوع انتخاب نوع کفپوش های یک مرکز پزشکی هم در درجه اهمیت بالایی قرار دارد . چرا که این محل ، برای رشد انواع قارچ های ناشی از انواع بیماران مستعد است ، بناربراین با دقت انتخاب کنید .

 

 

دکوراسیون مطب زنان,دکوراسیون مطب اطفال,دکوراسیون مطب کودکان,دکوراسیون مطب پوست و زیبایی,دکوراسیون مطب,دکوراسیون مطب روانشناسی,دکوراسیون مطب مامایی,دکوراسیون مطب دکتر,دکوراسیون مطب روانپزشکی,دکوراسیون مطب پزشکی,دکوراسیون مطب چشم پزشکی,دکوراسیون مطب رادیولوژی,دکوراسیون اتاق انتظار مطب,دکوراسیون مطب دندانپزشکی اطفال,دکوراسیون داخلی مطب اطفال,دکوراسیون سالن انتظار مطب,دکوراسیون داخلی اتاق انتظار مطب,انواع دکوراسیون مطب دندانپزشکی,اصول دکوراسیون مطب,دکوراسیون داخلی مطب

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *