جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

نورپردازی دفاتر اداری | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری

782
نورپردازی دفاتر اداری | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری

طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,دکور دفاتر اداری,نورپردازی اداری,چیدمان دفاتر اداری,میز و صندلی اداری,پارتیشن بندی دفاتر اداری,دکوراسیون داخلی اداری,طراحی داخلی اداری,چیدمان لابی,مبلمان اداری,اصول دکوراسیون دفاتر اداری,دکوراسیون اتاق انتظار,دکوراسیون مطب

نورپردازی اداری

از آنجایی که دنیای کار و پیشه در زمانه ی ما به طرز فزاینده ای خدمات محور شده است، مردم بیش از پیش در محیط های اداری و رایانه ای کار می کنند. افزون بر ساختمان های اداری، بیشتر ساختمان های غیر مسکونی نیز محدوده ها یا کاربری های اداری مهمی دارند.
به دلیل فراگیر شدن محیط های اداری، شیوه های طراحی نورپردازی اداری خاص این محیط ها طبیعتاً ساده انگارانه و کلیشه ای شده اند. رواج یافتن ساختمان های اداری و دفتری چند مستاجره عامل مهمی برای افزایش اعتماد به شیوه های طراحی نورپردازی اداری به شکل عام و عمومی است، زیرا دلیل آن لزوم توجه به تغییر مداوم مستاجر است. اغلب عناصر طراحی ساختمان های اداری از جمله سیستم های نورپردازی، باید به ساکنان بسیاری و به خصوص آنهایی که مداوم از دفتری به دفتر دیگر نقل مکان می کنند، خدمت نمایند. از این روست که استفاده از موزاییک های آکوستیک سقفی که امکان نصب راحت قاب های فلورسنت توکار و دسترسی به فضای پلنوم سقف به منظور نصب و سرویس تجهیزات برقی و مکانیکی را فراهم می آورد، جهانی شده است. به ندرت این روش بهترین شیوه طراحی نورپردازی اداری حتی برای ساده ترین طراحی های نورپردازی اداری است.
در اکثر محیط های اداری از عمده ترین اهداف اولیه بهره وری و بازدهی است و از شیوه های طراحی نورپردازی انتظار می رود که پشتوانه ای برای تحقق این اهداف باشند. به بیان دقیق تر، وظایف دیداری نورپردازی باید به سهولت و سادگی اجرا شوند. خوشبختانه گرایش رو به رشدی در جهت افزایش رضایت کارکنان در اکثر محیط های کاری پدید آمده است، نورپردازی اداری باید در جهت ایجاد رضایت بصری و روان شناختی محیط مشارکت داشته باشد. کاربرد شیوه های نورپردازی تکراری آثار مثبت کمتری از لحاظ بازدهی و رضایت استفاده کنندگان در اکثر فضاهای کاری دارد. برخی اوقات به دلیل مسائل اقتصادی می توان از شیوه های غیر استاندارد ولی خلاقانه در بسیاری از فضاهای اداری استفاده کرد.

طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری

طراحی داخلی دفتر مرکز خدمات مشتریان برند dInfinite، تایلند

طراحی داخلی مدرن دفتر کار مرکزی شرکت Karma، نیویورک

طراحی داخلی دفتر کاری مدرن برای دیتا سنتر، رنگ به عنوان شخصیت
واقعیات نظری یا دفاتر چند مستاجره، محدودیت های سختی را بر راهبردهای طراحی نورپردازی که بعضاً می توانند موفقیت آمیز باشند اعمال می کنند. واضح است که جابجایی سریع کارکنان و شکل بندی مجدد بعدی فضاهای استیجاری به انعطاف پذیری زیاد و طراحی های سفارشی کمتری نیاز دارد، مگر در فضاهای انتظار، کنفرانس و مدیران بلند پایه که در آنها تصویری که از شرکت ارائه می شود مهم است.
راهبردهای نورپردازی فضاهای اداری که به طور دائمی در تصرف هستند، مانند ساختمان های تجاری خود شرکت و موسسات، باید متفاوت باشند. اگرچه دسترسی به فضای پلنوم مهم است، ولی عناصر دیگری که بر تصمیمات طراحی نورپردازی اثر می گذارند را می توان با انعطاف بیشتری مورد توجه قرار داد.

سیستم های سقف مناسب و قابل دسترس به غیر از موزائیک آکوستیکی سقفی نیز مطمئناً وجود دارند. زیر بندهای دیوار خشک را می توان آزادانه تر به کار برد. هر چند از دیوارکوب ها و نورافشان های دیواری دیگر در ساختمان های چند مستاجره استفاده می شود، ولی شیوه های نورپردازی ثابت و سفارشی دیگر در ساختمان های در تصرف مالک به کار می برند.
اغلب دغدغه های طراحی نورپردازی در محیط های اداری به کارمندان ارتباط دارد، کسانی که معمولاً بسیاری از ساعات هرروز را در آنجا سپری می کنند. در بسیاری از دفاتر حرفه ای و تجاری باید به نیازهای مشتریان، مراجعه کنندگان، همکاران، و فروشندگان عنایت ویژه ای مبذول شود. غالباً دسترسی مراجعه کنندگان به فضاهای پذیرش، اتاق های معارفه و کنفرانس یا دفاتر خصوصی محدود می شود.

در برخی موارد، مراجعه کنندگان سبب به وجود آمدن وظایف دیداری خاصی مانند خواندن و نوشتن در یک اتاق کنفرانس یا باز خوانی نوشته هایی که روی یک میز قرار دارند، می شوند. اغلب مقاصد طراحی فضاهای مربوط به مراجعه کنندگان پدید آوردن ذهنیت مثبتی در آنها درباره ی شرکت است، جایی که انتظار می رود طراحی نورپردازی نیز از آن حمایت کند. مقصود این کار می تواند برجسته کردن سطح دیوارهای بازتابنده یا بافت مند، نمایش آثار هنری یا محصولات شرکت، تجسم بخشیدن به اتاق کنفرانس تشریفاتی یا نمایش ابهت و ظرافت دفتر مدیریت باشد.

 

شرکت دکوراسیون نگین تهران,شرکت دکوراسیون در تبریز,شرکت دکوراسیون داخلی در تبریز,شرکت دکوراسیون چوبینه,شرکت دکوراسیون داخلی چکاد,شرکت دکوراسیون چوبی,شرکت دکوراسیون چکاد,شرکت دکوراسیون چیدمان,شرکت دکوراسیون چوب,شرکت دکوراسیون خانه,شرکت دکوراسیون داخلی منزل,شرکت دکوراسیون دارکوب,شرکت دکوراسیون داخلی طرح نو,شرکت دکوراسیون داخلی مشهد,شرکت دکوراسیون داخلی شیراز,طراحی دکوراسیون شرکت,شرکت های دکوراسیون داخلی,شرکت دکوراسیون داخلی رویان,شرکت دکوراسیون رامسین,شرکت دکوراسیون رویان,شرکت دکوراسیون روستیک

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *