جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

طراحی دکوراسیون دفتر وکالت | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی

1341
طراحی دکوراسیون دفتر وکالت | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی

طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,دکور دفاتر اداری,نورپردازی اداری,چیدمان دفاتر اداری,میز و صندلی اداری,پارتیشن بندی دفاتر اداری,دکوراسیون داخلی اداری,طراحی داخلی اداری,چیدمان لابی,مبلمان اداری,اصول دکوراسیون دفاتر اداری,دکوراسیون اتاق انتظار,دکوراسیون مطب

جزئیات طراحی دفتر کار یک وکیل ( یک دفتر وکالت جذاب )

طراحی مناسب دفتر کار یک وکیل ، جزء اصلی ترین موضوعاتی است که وکلا و مراجعه کنندگان آنها در طول روز با آن سر و کار دارند ، بنابراین طراحی آن حائز اهمیت است .
محیط کار یک وکیل ، باید فضای مناسبی برای پذیرش و ملاقات با مراجعه کنندگان را داشته باشد . هرچند که شاید تعریف فضای مناسب ساده به نظر برسد اما رفع کامل نیازهای یک وکیل و مراجعه کنندگان او به دفترش کار آسانی نیست .

توصیف فضای مناسب برای دفتر کار یک وکیل :
یک اتاق مدیریت ، یک اتاق معاذدت اولیه ، یک اتاق مشاوره اختصاصی ، یک اتاق بایگانی و یک محیط انتظار بخش های مورد نیاز و ایده آل یک دفتر وکالت هستند .

  1. احساس باز بودن فضا : وسعت مکان و باز بودن فضا باید در دفتر یک وکیل مهیا باشد . هر چند ممکن است یک فضا به قدر کافی برای حس بزرگ بودن جا نداشته باشد ، اما در دفتری که یک وکیل داخل آن مشغول به کار است باید از طراحی و متریال های مناسبی استفاده کردکه به هیچ وجه فضا محدود به نظر نرسد و این موضوع نیاز به معماری مناسب و خاص دارد . تا به حال به فضاهایی پا گذاشته اید که احساس تنکی نفس و خفگی بکنید ، لزوما این موضوع با متراژ فضا در ارتباط نیست و بیشتربا طراحی محیط داخلی و مبلمان آن فضا در ارتباط است ، این موضوع یعنی حس بسته بودن برای دفتر یک وکیل یک سم است . البته می شود به جای استفاده از دیواره های ضخیم برای جداسازی فضا ها از دیوارهای شیشه ای عایق صدا استفاده شود تا هم شفافیت و روشنایی فضا حفظ شود و هم اینکه فضا بزرگتر بنظر برسد . البته شیشه هایی که استفاده می شود ، باید حتما عایق صدا باشند ، زیرا در بعضی از موارد ممکن است موضوعات خصوصی در این محل صورت گیرد .
    پلان مبلمان : تقسیم بندی فضا و به طور کلی پلان مبلمان و چیدمان داخلی دفتر یک وکیل می بایست نیازهای روشن و اولیه یک دفتر وکالت را پوشش دهد . این چیدمان باید کاربردی و متناسب با بر آورده شدن تمام نیاز های یک وکیل و افراد شاغل در آن محیط باشد . به عنوان مثال در یک محیط مهندسی ما نیاز به یک آتلیه برای انجام کارها داریم که ممکن است با یک پارتیشن از مابقی فضا تفکیک شده باشد .  اما در یک دفتر وکالت ما نیاز به یک اتاق مشاوره داریم ، و باید با توجه به همین موضوع به جزئیات طرح ، هم در پلان و هم در طراحی داخلی دفتر توجه شود . نتایج بررسی شده نشان میدهد تنها 3/1 از شرکت ها ی حقوقی هستند که محیط کار آنها طراحی اصولی شده است ، و اکثر آنها در برابر نیاز به اصلاحات مقاومت نشان می دهند . اتاقی که وکلا برای مراجعه کننده و مشاوره اختصاص می دهند ، باید به نحوی طراحی شود که یک میز تقریبا بزرگ در آن قرار بگیرد ( به علت نیاز به کاغذهای زیاد برای یادداشت موارد) ، همچنین بهتر است که برای نگهداری پرونده ها از یک فضای جداگانه (خیلی هم نیاز به نور طبیعی ندارد) اما کاملا امن استفاده شود .
  2. .خصوصی بودن : یکی از مشکلاتی که به تازگی بروز کرده ، جایگزینی یک دفتر خصوصی با یک دفتر مشترک برای دو یا چند وکیل است . این در حالی است که دفتر یک وکیل می بایست برای مراجعه کننده احساس خصوصی بودن را داشته باشد چرا که از نظر بعد روانی این موضوع بسیار حائز اهمیت است . هرچند در برخی موارد استفاده از یک دفتر مشترک برای چند وکیل ناگزیر است ، اما لازم است در چیدمان این محل دقت فراوان شود تا احساس نا امنی به مراجعه کنندگان دست ندهد .

  1. نور مناسب : یکی از ارکان مهم معماری داخلی نورپردازی مناسب و حداکثر استفاده از نور طبیعی می باشد . استفاده از نور طبیعی ترکیبی از علم و هنر است . برای نورپردازی در دفتر یک وکیل نیز باید از نور طبیعی و غیر مستقیم استفاده شود . با توجه به حساسیتی که در حرفه وکالت وجود دارد باید در دفتر کار یک وکیل ، نور محیط در حد مطلوب باشد . علاوه بر آن باید از سایه و نور های شدید و خیره کننده پرهیز شود . همچنین باید استفاده از نورطبیعی با توجه به نور محیط قابل تنظیم و کنترل باشد .
  2. رنگ های مناسب یک دفتر وکالت : استفاده از رنگ و بافت های متناسب در طراحی فضای اداری کمک شایانی برای دستیابی به فضای مطلوب کاری به وکلا و مراجعه کننده های آنها می کند . استفاده از رنگ کرم و زرد ، به دلیل خاصیت انرژی بخشی بالا و نماد استواری که دارد می تواند اثر مضاعفی بر روی کار داشته باشد . باید توجه داشت که رنگ زرد یک رنگ شاد بوده و با عقل و تفکر انسان مرتبط است و البته حافظه و قضاوت و توانایی تصمیم گیری را تقویت می کند . هرچند که به صورت کلی توصیه می شود مشتقات رنگ های خاکستری ، بنفش و سبز برای فضا های اداری به صورت ترکیب با رنگ های دیگر خصوصا رنگ های خنثی استفاده شود ، اما اگر از رنگ های خنثی در در و دیوار استفاده می کنیم بهتر است مبلمانی با رنگ زرد و یا مشتقات آن داشته باشیم . ضمنا اگر اتاق مشاوره رو به شمال باشد برای اینکه روشنایی آن قوی تر شود بهتر است از رنگ زرد استفاده شود.

 

دیزاین دفتر کار,دکوراسیون دفتر کار کوچک,عکس دکوراسیون دفتر کار,پلان دفتر کار معماری,طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون دفتر وکالت,دفتر دکوراسیون داخلی در تهران,دكوراسيون اداري,طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار,چیدمان دفتر کار,دکوراسیون دفتر کار اداری,طراحی دفتر مشق,طراحی داخلی دفتر وکالت,دکوراسیون داخلی دفتر اداری,طراحی داخلی دفاتر اداری,طراحی داخلی دفتر اداری ,طراحی داخلی اداری دانلود,طراحي داخلي اداري,طراحی دکوراسیون داخلی اداری,طراحی داخلی ساختمان اداری

 

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *