جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

طراحی دفتر کار کوچک | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری

1149
طراحی دفتر کار کوچک | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری

طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,دکور دفاتر اداری,نورپردازی اداری,چیدمان دفاتر اداری,میز و صندلی اداری,پارتیشن بندی دفاتر اداری,دکوراسیون داخلی اداری,طراحی داخلی اداری,چیدمان لابی,مبلمان اداری,اصول دکوراسیون دفاتر اداری,دکوراسیون اتاق انتظار,دکوراسیون مطب

طراحی دفتر کار 50 متری

این دفتر کار که متعلق به یک شرکت خصوصی بازرگانی است با فضای محدودی نزدیک به 50 متر مربع و با توجه به کاربری خاص اش، به صورتی جذاب و پر انرژی طراحی شده است. فضایی رنگارنگ و شاداب با حداکثر کاربرد اما دکوراتیو، مورد نظر مدیر این دفتر بود که اجرای آن نیازمند ابتکار و خلاقیت بود.

طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری

دو پنجره 180 سانتیمتری، در فضایی یکپارچه یا مساحتی حدود 50 متر مربع، نور طبیعی اتاق را تامین می کنند. به منظور افزایش کاربری این دفتر، باید جداسازی فیزیکی صورت می گرفت تا فضاهای جداگانه ای به عنوان اتاق مدیر و کنفرانس و فضای کافی برای دو کارمند دیگر فراهم شود.

از طرف دیگر به وجود قفسه های متعددی برای قراردادن کتاب ها و لوازم نیاز بود که ضمن کاربردی که دارد به زیبایی محیط نیز کمک می کند. بنا به درخواست مدیر مجموعه، اولویت بر ایجاد فضایی مناسب برای دیدارهای رسمی با مراجعان قرار گرفت، چرا که وظایف مدیر در بخشی از فضای کنفرانس نیز قابل انجام بود. در نتیجه نیمی از فضا به این کاربرد یعنی اتاق کنفرانس اختصاص داده شد. اما با توجه به اینکه در ورودی در مسیر جداسازی قرار داشت، با یک ابتکار دکوراتیو تصمیم گرفته شد جداسازی با انحنا انجام شود. برای تقسیم بندی فضا از پانل های جداکننده MDF استفاده شد که قابل فرم دهی و رنگ آمیزی هستند.

این پانل ها که قابلیت تغییر کاربری دارند، در بخش هایی به شکل قفسه کتاب فرم دهی شدند تا علاوه بر کاربرد، زیبایی بصری محیط را نیز بیشتر کنند، با این نوع جداسازی در هر بخش یک پنجره وجود دارد که نور طبیعی کافی را تامین می کند. اتاق کار نیز فضاهای جداگانه ای برای هر دو کارمند در بر دارد.

طراحی کف، از جداسازی فضا براساس کار تبعیت می کند و هر ناحیه کاری به صورت جداگانه رنگی متفاوت تعریف شده است. کفپوش وینیل قابلیت این ترکیب بندی را به خوبی فراهم می کند، ضمن اینکه نظافت آن نیز به سهولت انجام می شود هر بخش ضمن رعایت هماهنگی، با رنگی جداگانه معین می شود تا فضاهای کاری مختلف از یکدیگر مجزا شوند رنگ لیمویی و آبی ملایم، رنگ های روشنی هستند که استفاده از آنها برای کف به وسعت فضا کمک می کند. تکرار این رنگ ها بر روی سقف نیز به ایجاد یک ریتم رنگی با رنگ های شاد منجر شده است.

دیوارهای این دفتر کار به دو دسته اند:

  1. دیوارهای ثابت که قسمت اعظم آنها به وسیله پنجره ها و قفسه ها و کمدها پوشانده شده اند. این دیوارها به رنگ کرم نقاشی شده اند تا پس زمینه ساده ای برای اجزای رنگی دیگر ایجاد کنند.
  2. دیوارهای متحرک یا پارتیشن ها که بین اتاق کنفرانس و اتاق کارمندان قرار گرفته و از جنس MDF است. به رنگ سبز روشن رنگ آمیزی شده اند که موجب طراوت محیط می شود. البته این رنگ آمیزی با قراردادن گیاهان سبز در جای جای دفتر کار کامل شده است. به منظور ایجاد ریتم در رنگ ها و تعادل فضا، کتابخانه اتاق کار که روبه روی این دیوار قرار گرفته، هم رنگ انتخاب شده و به همین ترتیب کمد اتاق کنفرانس که به رنگ مشکی است، بر روی زمینه ای از همین رنگ قرار داده شده است.

در اتاق کنفرانس میز مخصوص گردهم آیی که هم زمان به عنوان میز مدیریت نیز استفاده می شود، به صورت مورب قرار گرفته تا در عین جذاب تر شدن فضا، حداکثر استفاده از حریم حفظ شده اتاق و نیز حداکثر فضای تردد در اطراف آن در نظر گرفته شود. مانیتور مورد استفاده و همینطور پرده و ویدئو پروژکتور، در زاویه ای قرار گرفته که قابل رویت برای اکثریت افراد حاضر در اتاق است. کمد مشکی رنگ دیوار انتهایی اتاق، در نقطه تعادل با کتابخانه ای که روی دیوار انتهایی روبه روست قرار گرفته، تا در اتاق احساس سنگینی ایجاد نشود. تضاد رنگی سبز و مشکی نیز در دو سمت دفتر کار با کمدها و کتابخانه ها و پس زمینه آنها تکرار شده که هماهنگی زیبایی ایجاد می کند.

نورپردازی این فضا به وسیله چند منبع نوری تامین شده که لایه بندی زیبایی از نور را در هر زمان در اختیار کاربران این فضا قرار می دهد. لامپ های فلوراسنت سقفی که در سقف کاذب نصب شده، نور عمومی کافی برای انجام کارها در طول روز ایجاد می کند که با شکلی دکوراتیو و خلاقانه در درون سقف کاذب نصب شده اند. لامپ های هالوژن کوچکتر که دور سقف کاذب نصب شده اند نیز با تولید نوری مشابه نور طبیعی، فضایی گرم و دلچسب ایجاد می کنند. علاوه بر همه اینها، چراغ های ریلی قابل تنظیم نیز نوری مکمل برای پارتیشن وسط تامین می کنند. پوشش پنجره ها را کرکره های عمودی تشکیل می دهند که نور را فیلتر کرده و خطوط عمودی برای ایجاد حس ایستایی و مدیریت در فضا فراهم می کند.

 

طراحی داخلی دفتر اداری,دکوراسیون اداری مدرن,دکوراسیون ادطراحی داخلی دفتر اداری,دکوراسیون اداری مدرن,دکوراسیون اداری شیک,دکوراسیون اداری, دکوراسیون داخلی ساختمان اداری,دکوراسیون اداری و دفتر کار,طراحی دفتر کار کوچک,دیزاین دفتر کار,دکوراسیون دفتر کار کوچک,عکس دکوراسیون دفتر کار,پلان دفتر کار معماری,طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون دفتر وکالت,دفتر دکوراسیون داخلی در تهران,دكوراسيون ادارياری شیک,دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی ساختمان اداری,دکوراسیون اداری و دفتر کار,طراحی دفتر کار کوچک

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *