جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

سبزترین ساختمان اداری جهان | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری

898
سبزترین ساختمان اداری جهان | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری

طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,دکور دفاتر اداری,نورپردازی اداری,چیدمان دفاتر اداری,میز و صندلی اداری,پارتیشن بندی دفاتر اداری,دکوراسیون داخلی اداری,طراحی داخلی اداری,چیدمان لابی,مبلمان اداری,اصول دکوراسیون دفاتر اداری,دکوراسیون اتاق انتظار,دکوراسیون مطب

با سبزترین ساختمان اداری جهان آشنا شوید

ساختمان اداری اج (Edge) در آمستردام هلند یک محیط اداری معمولی نیست. نور طبیعی در نقاط زیادی از این ساختمان وجود دارد و همه‌ی میزها نزدیک به پنجره قرار گرفته‌اند. یک سالن ورزشی داخل اج وجود دارد که نه تنها برای تناسب اندام در نظر گرفته شده است بلکه از انرژی ماهیچه‌های شما برای تامین انرژی ساختمان استفاده می‌کند.

با سبزترین ساختمان اداری جهان آشنا شوید
سرویس‌های بهداشتی این ساختمان توسط آب باران فلاش می‌شوند و امنیت محیط را یک ربات نگهبان برقرار می‌کند. شرکت هلندی OVG توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن‌های به‌کاررفته در فضای این ساختمان است.

با سبزترین ساختمان اداری جهان آشنا شوید

از آنجا که این ساختمان اداری از انرژی‌های تجدیدپذیر و طبیعی استفاده می‌کند، لقب سبزترین ساختمان جهان را به خود اختصاص داده است. اما آیا این ساختمان به همان اندازه «هوشمند» هم می‌تواند باشد؟ Edge در حال حاضر در اجاره‌ی شرکت مشاوره‌ای دیلویت (Deloitte) و شرکت توسعه دهنده‌ی OVG قرار دارد.

در سقف‌های این ساختمان ۲۸۰۰۰ سنسور تعبیه شده که میزان دمای محیط، روشنایی، حرکت و رطوبت را اندازه‌گیری می‌کنند. سیستم روشنایی Edge توسط کمپانی فیلیپس (Phillips) طراحی شده و از پنل‌های خاص LED استفاده کرده است. ضمن این که میزان مصرف انرژی الکتریسیته توسط این پنل‌ها، بسیار کم است.
کارکنان حاضر در شرکت می‌توانند با هماهنگی یکدیگر توسط اپلیکیشن‌های مخصوص در گوشی‌های همراه خود، دما و میزان روشنایی را تنظیم کنند. چنانچه کارمندی بخواهد دمای قسمت مربوط به خود را تغییر دهد؛ می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن‌ گوشی خود شیر مربوط به لوله‌های بالای سرش را باز کند تا دما را به مقدار مورد نظر برساند. هر شیر می‌تواند، میزان دما را در اطراف ۴ میز تنظیم کند.

وایب وندر می (Wybe Van der Mey ) که مدیر تاسیسات ساختمان است، می‌گوید:

از ابتدای سال افتتاح این ساختمان، تنها تعداد انگشت‌شماری شکایت مربوط به میزان گرمای محیط بوده است.در ساختمان سنتی سر درد شدن اولین دردسر افراد است!
علاوه بر تنظیم دما، کارکنان می‌توانند به وسیله‌ی اپلیکیشن‌ها، اموری مانند رزرو اتاق جلسه و باز کردن قفل‌ها را انجام دهند. از آنجا که در این ساختمان هیچ‌کس میز ثابتی ندارد، با استفاده از اپلیکیشن، محل تخصیص داده شده به خود را پیدا می‌کند.

با سبزترین ساختمان اداری جهان آشنا شوید

وندر در ادامه می‌گوید:
زمانی که Edge در سپتامبر ۲۰۱۴ افتتاح شد، حدود ۲۰ درصد از کارکنان میز کاری خود را توسط اپلیکیشن‌ مشخص می‌کردند. این میزان به سرعت به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد و در نهایت به ۱ درصد رسید.ما امیدوار بودیم که کارکنان، میزهای کاری خود را با اپلیکیشن چک کنند اما آن‌ها این کار را انجام ندادند.
چیدمان هر طبقه در Deloitte مشابه است و فضای نشستن کارمندان غیر قابل رزرو است. به همین دلیل از کارکنان خواسته شده است تا از اپلیکیشن برای تعیین جایگاه خود استفاده کنند.

در مدیریت ایده‌آل امکانات، به افراد فضاهای خالی نشان داده می‌شود. هر چند از لحاظ فنی چنین امکانی شدنی است اما افراد از آن استقبال نمی کنند. در واقع کارکنان می‌خواهند هر روز بر روی صندلی دیروز خود بنشینند و کنار همکاران مورد نظر خود باشند. ضمن این که از اپلیکیشن رزرو اتاق جلسه هم استقبال چندانی نشد و خیلی از افراد از این برنامه استفاده نمی‌کنند.

با سبزترین ساختمان اداری جهان آشنا شوید
در اتاق‌های کنفرانس، استیکر کد QR قرار دارد که به افراد اجازه می‌دهد از طریق تلفن همراه خود شرایط اتاق را کنترل کنند. برای مثال این امکان برای آن‌ها وجود دارد که صفحه نمایش 4K را روشن کنند تا مطلب خود را ارائه دهند، نور اتاق را کم و زیاد کنند، دمای اتاق را تنظیم کنند و حتی پرده‌ی پنجره را بالا و پایین بکشند. با این حال هیچ شکی نیست که این ساختمان با وجود امکانات هوشمند، نسبت به محیط زیست مهربان بوده است.
در دسامبر ۲۰۱۴ این ساختمان موفق شد با توجه به معیارهای «ارزیابی زیست‌محیطی و پایداری ساختمان» (BREEAM) گواهی ممتاز را دریافت کند. در واقع Edge توانسته است با کسب امتیاز ۹۸.۳۶ درصد، بالاترین نمره را در ساختمان‌های تجاری دنیا کسب کند.

این موضوع باعث شده است که وندر می، علاوه بر شغل فعلی به‌عنوان راهنمای تور هم فعالیت کند. او تاکنون میزبان شماری از معماران، توسعه‌دهندگان و رسانه‌های خبری بوده است. هرچند درخواست هیئت‌مدیره‌ی گردشگری آمستردام برای اجازه به بازدید گروهی از گردشگران چینی را رد کرده است.

درواقع، هدف بازدیدکنندگان مشاهده‌ی طیف وسیعی از ویژگی‌ها است که در آن‌ها نوعی رویکرد نوآورانه و استفاده از انرژی خورشیدی لحاظ شده است.

وقتی مشخص شد که پنل‌های خورشیدی برای فراهم کردن ۱۰۰ درصد انرژی ساختمان کافی نیستند، دانشگاه علوم کاربردی آمستردام به همراه دانشگاه VU اقدام به نصب پنل‌های بیشتر در ۴۱۰۰ مترمربع از مساحت سقف کردند.
ضمن این که یک ناودان اریب هم آب باران را برای استفاده در سیفون سرویس‌های بهداشتی جمع آوری می‌کند. از طرفی این ساختمان سبز، کارکنان خود را هم به سبزتر بودن تشویق می‌کند و با فراهم آوردن یک فضای بزرگ، فرصت دوچرخه‌سواری را برای آن‌ها فراهم می‌آورد.

با سبزترین ساختمان اداری جهان آشنا شوید

گرمایش و سرمایش ساختمان اج توسط یک سیستم آبی ذخیره‌سازی انرژی تأمین می‌شود. به‌این‌ترتیب که در تابستان، آب گرم داخل چاه ذخیره می‌شود و برای گرم کردن ساختمان در فصل زمستان استفاده می‌شود و به همین روش آب سرد هم برای خنک‌سازی ساختمان در ماه‌های گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هیچ رادیاتوری در این ساختمان وجود ندارد و تمام حرارت موجود از طریق کابل‌های به‌کاررفته در سقف ایجاد می‌شود.

هر دو شرکت OVG و Deloitte که مستاجرهای این ساختمان هستند، می‌دانند که این یک پروژه‌ی آزمایشی است و همه‌ی تدابیر آن‌ها مثمر ثمر نبوده است. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش رو، کوهی از اطلاعات است که توسط سنسورها تولید می‌شود.

وندر می‌در گفتگو با بی‌بی‌سی گفته است:
در حال حاضر باید یاد بگیریم که چطور این همه داده‌ی خروجی را مدیریت کرده و آن‌ها را بخوانیم.
در این میان دو نوع داده وجود دارند که هم برای تیم کارکنان و هم برای تیم تاسیسات قابل دستیابی هستند. بعضی از این داده‌ها ، اطلاعاتی راجع به تعداد کارکنان حاضر در ساختمان در هر زمان، تعداد بازدیدکنندگان، میزان مصرف انرژی و درجه حرارت محیط می‌دهند.

البته داده‌های سرگرم‌کننده‌تری هم وجود دارند که به شکل نمودار نشان می‌دهند چه نوع قهوه و در چه مقداری در هر زمان مصرف شده است. این نتایج نشان داده است که نوشیدنی‌هایی چون کاپوچینو و لاته از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده‌اند. از این رو Deloitte از شرکت سازنده‌ی دستگاه نوشیدنی خواسته است تا محفظه‌ی بزرگ‌تری را برای شیر در نظر بگیرد.

با سبزترین ساختمان اداری جهان آشنا شوید
ضمن این که هر دستگاه قهوه به اینترنت متصل است و مسئولان تدارکات از راه دور متوجه می‌شوند که قهوه‌ی کدام دستگاه رو به اتمام است و آن را پر می‌کنند. آویز حوله در سرویس‌های بهداشتی هم همین وضعیت را دارد و نیروهای خدماتی از تمام شدن حوله‌های تمیز مطلع خواهند شد. از این رو ساعات کار نیروهای نظافتی هم بسته به گزارش داده‌ها متغیر است.

سبزترین ساختمان اداری جهان | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری

دکوراسیون دفتر اداری,دکوراسیون داخلی دفاتر اداری,عکس دکوراسیون دفاتر اداری,دکوراسیون اداری دفتر وکالت,دکوراسیون دفتر کار اداری,دكوراسيون دفتر اداري,دکوراسیون داخلی دفتر وکالت,دکوراسیون دفتر کار وکالت,عکس دکوراسیون دفتر وکالت,دکوراسیون اداری دفتر وکالت,طراحی دکوراسیون داخلی دفتر وکالت,دکوراسیون دفتر وکالت,طراحی دکوراسیون دفتر وکالت,مدل دکوراسیون دفتر وکالت,دکوراسیون مطب دندانپزشکی,دکوراسیون مطب پزشک,دكوراسيون مطب,دكوراسيون مطب دندانپزشكي,دکوراسیون مطبخ,دکوراسیون مطب فیزیوتراپی

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *