جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

اهمیت نورپردازی محیط اداری |طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری

1361
اهمیت نورپردازی محیط اداری |طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری

طراحی اداری,دکور اداری,دکوراتیو اداری,چیدمان اداری,مبلمان اداری,اصول چیدمان اداری,پارتیشن دفاتر اداری,نورپردازی دفاتر اداری,دکوراسیون اداری,اهمیت نورپردازی,دفتر کار,دکور اتاق رئیس,دکوراسیون اتاق کارمندان,طراحی محیط اداری,نورپردازی لوکس,طراحی فضای داخلی اداری,محیط اداری

اهمیت نورپردازی در محیط های کاری

هر صنعتی بی شک به دنبال بهره وری بیشتر است و راه های بسیاری برای دست یابی به این هدف سازمانی وجود دارد و شاید بتوان به جرات اظهار کرد وجود نور مناسب و کافی محیط کار در متمر کز و مولد بودن کارکنان عاملی اساسی است.بسیاری از شرکت ها هزینه های بالایی را متحمل می شوند تا مطمئن شوند که کارکنان شان نور کافی در محیط فعالیت و روی میزکار شان دارند تا بتوانند مسئولیت های محوله شان را بهتر انجام دهند.
اما چگونه نور می تواند بهره وری کارکنان شما را افزایش دهد ؟
امینه حامد در مقاله ای برای (مجله اداره روابط عمومی) در سال 2009 نوشت :”عامل اصلی که بهره وری و مولد بودن کارمندان را تحت تاثیر قرار می دهد نورپردازی مناسب محیط است . استفاده از هر دو نوع منبع نور مصنوعی و طبیعی در هر محیط کاری ضروری می باشد.”
این مقاله در ادامه به بحث در رابطه با شرایط دشواری مانند فشار بر چشم ها ، سردرد و خستگی و تحریک پذیری که عدم نورپردازی مناسب و کافی می تواند ایجاد کند می پردازد.البته ناگفته نماند که نور زیاد هم می تواند ایجاد مشکلاتی کند .درنتیجه ترکیب موزونی از نور های مصنوعی و نور طبیعی می تواند بهره وری مطلوبی برای سازمان شما ایجاد کند.هم چنین طبق مباحث صورت گرفته در این مقاله ، شایان ذکر است که سطح روشنایی محیط عاملی است که بر مردان موثرتر از زنان می باشد.اهمیت نورپردازی در محیط های کاری
چند راهنمایی موثر در رابطه با نورپردازی محیط کار :
1-تنظیم نور روی میزهای کار
اول از همه توصیه ما این است که نور موجود در روی هر میز کار را تنظیم کنید .قبلاً از چراغ های مطالعه بر روی میز های کار استفاده می شد که نور آن به طور مستقیم به سمت کتاب یا اسنادی که فرد در حال کار بر روی آنها بود متمرکز میشد. اگر کارمند شما ضعف بینایی داشته باشد این روش نورپردازی به او کمک می کند تا جزئیات را دقیق تر ببیند .

امروزه چراغ های سقفی مدرن و زیبایی به این منظور طراحی شده اند که در عین ظاهر خارق العاده ، نور بسیار مناسبی را فراهم می اورند و لازم نیست که میز کار را با قرار دادن چراغ های مطالعه قدیمی شلوغ و به هم ریخته کنید.
2-استفاده از نور طبیعی
نور های مصنوعی مثل لامپ های سقفی و دیواری یکی از اجزای جدانشدنی هر محیطی است ، اما وجود نور طبیعی در روز نیز غیر قابل چشم پوشی است. بسیار با اهمیت است که ساختمان های اداری حتما پنجره های بزرگ رو به آفتاب داشته باشند و به نور آفتاب مشرف باشند ؛ چرا که این نور طبیعی برای سلامت و بهداشت روانی افراد ضروری است؛ هرچند ساعات کوتاهی از روز به آن دسترسی داشته باشند.

اگر از کارمندانتان سوال کنید خواهید دید که ساعاتی از روز را که در بالکن یا کنار پنجره رو به آفتاب می گذرانند ، چقدر برای آنها لذت بخش و دلچسب است و انرژی لازم برای ادامه روز کاری را در آنها ایجاد می کند.اهمیت نورپردازی در محیط های کاری

سطح انرژی در بین افرادی که در معرض نور طبیعی قرار می گیرند خیلی بالاتر است. تحقیقات بسیاری که توسط Mirjam Muench در رابطه با این موضوع انجام گرفته نشان می دهد که نور های مصنوعی باعث خواب آلودگی افراد بخصوص در ساعات بعد از ظهر می شود.کمبود کورتیزول که در اثر نبود نور طبیعی در ساعات کاری ایجاد می شود هم می تواند استرس را در افراد بالا ببرد.
3-نورپردازی لوکس را فراموش نکنید!
اما همانطور که گفتیم نور های مصنوعی هم نباید نادیده گرفته شوند . هم چنین یک محیط مدرن اداری ، از لحاظ مطابقت با به روز ترین ژورنال های دکوراسیون محیطهای اداری به این چراغ ها و لامپ های لوکس نیاز دارند تا هم نور کافی را در محیط ایجاد کنند و هم خود را به روز کنند.

شاید بنظر برسد که کارایی و بهره وری کارمندان با نور موجود در محیط هیچ ارتباطی ندارد اما تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که نورپردازی به طرز عجیبی بر عملکرد بهتر و موثر تر کارمندان تاثیر می گذارد.پس از لامپ های سقفی زیبا ، پر نور و لوکس استفاده کنید و نتیجه آن را با چشمان خودتان ببینید.

اهمیت نورپردازی در محیط های کاری

علاوه بر اینها دفاتر کار پلان باز که با میزهای گروهی و پارتیشن های با ارتفاع کوتاه تجهیز شده اند، سهم بیشتری در استفاده ی کارمندان از نور را دارا هستند.

اهمیت نورپردازی محیط اداری |طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری

دکوراسیون مطب پوست و زیبایی,دکوراسیون مطب,دکوراسیون مطب روانشناسی,دکوراسیون مطب مامایی,دکوراسیون مطب دکتر,دکوراسیون مطب روانپزشکی,دکوراسیون مطب پزشکی,دکوراسیون مطب چشم پزشکی,دکوراسیون مطب رادیولوژی,دکوراسیون اتاق انتظار مطب,دکوراسیون مطب دندانپزشکی اطفال , دکوراسیون داخلی مطب اطفال , دکوراسیون سالن انتظار مطب , دکوراسیون داخلی اتاق انتظار مطب ,انواع دکوراسیون مطب دندانپزشکی , اصول دکوراسیون مطب , دکوراسیون داخلی مطب ها , دکوراسیون مطب پوست , دکوراسیون مطب پزشک عمومی , دکوراسیون مطب پزشکان , دکوراسیون داخلی مطب پزشکی ,دکوراسیون داخلی مطب پزشک , دکوراسیون پذیرش مطب,شرکت دکوراسیون داخلی چکاد , شرکت دکوراسیون چوبی , شرکت دکوراسیون چکاد , شرکت دکوراسیون چیدمان – شرکت دکوراسیون چوب – شرکت دکوراسیون خانه – شرکت دکوراسیون داخلی منزل , شرکت دکوراسیون دارکوب , شرکت دکوراسیون داخلی طرح نو ,شرکت دکوراسیون داخلی مشهد,شرکت دکوراسیون داخلی شیراز,طراحی دکوراسیون شرکت

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *