جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

اهمیت نورپردازی اداری | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری

807
اهمیت نورپردازی اداری | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی اداری

طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون اداری,دکور دفاتر اداری,نورپردازی اداری,چیدمان دفاتر اداری,میز و صندلی اداری,پارتیشن بندی دفاتر اداری,دکوراسیون داخلی اداری,طراحی داخلی اداری,چیدمان لابی,مبلمان اداری,اصول دکوراسیون دفاتر اداری,دکوراسیون اتاق انتظار,دکوراسیون مطب

نورپردازی دفاتر اداری

نورپردازی اداری قواعد و استانداردهایی جدا از محیطهای خصوصی و مسکونی دارد. از آنجایی که عموما بیشتر فعالیتهای اداری در طول روز انجام می گیرد، روشنایی مصنوعی جنبه مکمل برای محیط های کاری و اداری دارد. در ساختمان های اداری که دارای عمق زیاد هستند، اغلب بخشهای مرکزی ساختمان از نور طبیعی مستقیم و کافی برخوردار نیستند. در دفاتر و فضاهای کاری اداری، چراغ ها باید به گونه ای قرار گیرند که نور مستقیم آنها در مخروط دید افرادی که پشت میز کار نشسته اند، قرار نگیرد.

نور غیرمستقیمی که به سقف می تابد، چراغ های مجهز به پره یا شبکه یا در پشت سقفهای کاذب شبکه ای جهت نورپردازی اداری مناسب هستند. نورپردازی یک فضای اداری، گذشته از کاربردهای عملی، ابزار تبلیغ و نمایش موقعیت شرکت به عموم است. در انتخاب نوع چراغ و نحوه نورپردازی ادارای باید به این مسئله توجه شود. روشنایی خوب و مناسب در یک دفتر کار علت کلیدی موفقیت و کارایی کارمندان است.

در گذشته، برای نورپردازی اداری به روشنایی کاغذ بر روی میز(سطح افقی) و نمایان بودن و وضوح این سطح توجه می کردند، ولی خیلی از مسائل دیگر در رابطه با نورپردازی صحیح،در دفاتر مدرن امروزی وارد شده اند، از جمله اینکه سر و کار اکثر کارمندان با رایانه است که نمایشگر آن عمودی و دارای درخشندگی است. با تغییر کاغذ به رایانه در این دفاتر سطح پیشنهادی روشنایی افقی کاهش یافته و در صورت استفاده زیاداز کامپیوتر مقدار ۳۰۰ لوکس و در صورت استفاده متناوب مقدار ۵۰۰ لوکس را پیشنهاد می دهند.

هرگونه نقص و کمبود روشنایی برای یک کارمند اداری می تواند ایجاد ناهماهنگی نموده و در مواقعی که یاز به فعال بودن دارد حس خستگی و نیاز به استراحت را در او افزایش دهد.این امر باعث کاهش کارایی ، هوشیاری و تغییر کیفیت خواب او می شود و در دراز مدت اثرات نامطلوبی را در سلامتی او بگذارد. در مقابل روشنایی کافی در طول روز می تواند ساعت بیولوژیکی را هماهنگ سازد و احساس سلامتی فرد را تامین نماید. روشنایی مناسب در طول روز اثر مثبتی روی هوشیاری، کارایی، سرزندگی ، میزان انرژی و حوصله دارد .

طراحی داخلی دفتر کار شرکت خدمات تکنولوژی در سیاتل

طراحی داخلی دفتر کار سبز

طراحی داخلی دفتر کار به سبک مدرن و صنعتی

طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون مطب پزشک

روشنایی یک دفتر کار باید به گونه ای باشد که هم زیبایی ظاهری مناسبی داشته باشد و هم برای چشم آزاردهنده نبوده و شرایط مناسبی برای انجام کارهای عادی و وظایف روزمره کارکنان فراهم ساخته و شرایط لازم را برای کارایی دیداری فراهم نماید. کارایی بصری عبارت است از توانایی چشم برای انجام کار چشمی خاص با سرعت و دقت کافی، کارایی بصری بستگی به میزان شدت نوروشنایی محیط دارد و کاهش روشنایی موجب کاهش کارایی می شود.نور تامین شده نباید تحت هیچ شرایطی برای افراد داخل محیط خطر آفرین باشد.علاوه بر این موارد، سیستم روشنایی باید در زمان وقوع خاموسی و قطعی برق شرایط امنی برای خروج افراد فراهم کند.

انواع لامپ های کاربردی در نورپردازی اداری: 

انواع لامپ های مناسب برای استفاده در محیطهای اداری بسیار محدود هستند. لامپهای ملتهب علی رغم اینکه شاخص نمود رنگ خوبی داشته و بلافاصله پس از روشن شدن، شار نوری آنها به مقدار ثابت و نسبتا پایدار می رسد، اما بهره بسیار پایین داشته و از آنجا که حرارت بسیار زیادی منتشر می سازند، معمولا در دفاتر کار بصورت گسترده استفاده نمی شوند.از معایب دیگر این نوع لامپها این است که در صورتیکه نزدیک به مواد اشتعالزا نصب شوند احتمال وقوع آتش سوزی وجود دارد. لامپهای تخلیه گازی، از جمله لامپهای فلورسنت بلافاصله پس از روشن شدن، ماکزیمم شار نوری خود را منتشر نمی سازندو کمی زمان باید صرف شود تا مقدار نور این نوع لامپها به حداکثر بازدهی خود برسد.این مسئله برای لامپهای فلورسنت به نسبت لامپهای تخلیه گازی در مدت زمان کمتری رخ می دهد به همین دلیل لامپهای فلورسنت کاربرد بیشتری در مصارف داخلی دارند.

 

شرکتهای دکوراسیون داخلی,شرکت دکوراسیون داخلی خانه سبز,دکوراسیون شرکت,شرکت دکوراسیون داخلی دارکوب,شركت دكوراسيون داخلي,دکوراسیون شرکت بیمه,شرکت دکوراسیون داخلی بایا,شرکت بازاریابی دکوراسیون,شرکت دکوراسیون بلوط,شرکت دکوراسیون فضای باز,شرکت بزرگ دکوراسیون داخلی,شرکت دکوراسیون پاسارگاد,شرکت دکوراسیون پارسیان,شرکت دکوراسیون داخلی پاسارگاد,شرکت دکوراسیون داخلی پانوآ,دکوراسیون شرکت تجاری,شرکت دکوراسیون داخلی تهران,دکوراتیو,شرکت دکوراسیون داخلی ترکیه,شرکت دکوراسیون داخلی در تهران

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *