جدید ترین مطالب

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

همه چیز در مورد دکوراسیون اداری | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی

1406
همه چیز در مورد دکوراسیون اداری | طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی اداری,نورپردازی

طراحی اداری,دکور اداری,دکوراتیو اداری,چیدمان اداری,مبلمان اداری,اصول چیدمان اداری,پارتیشن دفاتر اداری,نورپردازی دفاتر اداری,دکوراسیون اداری,اهمیت نورپردازی,دفتر کار,دکور اتاق رئیس,دکوراسیون اتاق کارمندان,طراحی محیط اداری,نورپردازی لوکس,طراحی فضای داخلی اداری,محیط اداری

طراحی دکوراسیون اداری ، از آغاز تا امروز ؟

طراحی داخلی محیط های اداری در دهه های گذشته ، با تغییرات و تحولات فراوانی همراه بوده و همزمان با پیشرفتهای تکنولوژی ، فرهنگ و ارتباطات اداری هم به دنبال هماهنگ کردن خود با این پیشرفت ها بوده است . بروز و ظهور تکنولوژی دیجیتال و محبوبیت هر چه بیشتر آن به تحولات سازنده اخیر محیط های کار بسیار کمک کرده است .
اما اگر بخواهیم دقیق تر بیان کنیم ، طراحی دفاتر کار اداری از اوایل دهه ی 1900 میلادی در حال تجربه ی یک تکامل پایدار بوده است . این تحول چیزی فراتر از جایگزینی ماشین های تحریر و فکس با کامپیوتر ها و ایمیل است . در اینجا ما نگاهی اجمالی می اندازیم به دهه هایی که تغییرات کلیدی فراوانی در طراحی اداری و به ویژه طراحی دفاتر کار ، ایجاد شده است

طراحی دکوراسیون اداری

دهه 1900 میلادی :

فردریک تیلور یک مهندس امریکایی است که بعنوان یکی از بنیانگذاران طراحی داخلی فضای کار ، شناخته می شود . او بی شک از رهبران فکری “جنبش بهره وری ” است که در دوران ترقی ( اواخر دهه 1800 و اوایل 1900 میلادی ) دارای نفوذ و قدرت بوده است . در آن زمان ، طراحی ابتدایی کارخانه ها و دفاتر کار به صورت مستقیم و خطی و به شدت تحت تاثیر صنعت بوده است .
تیلور ، کارگران و کارمندان را در یک محیط وسیع و باز در کنار هم قرار داد تا در تعامل با یکدیگر فعالیت کنند . این دوران را می توان دهه مدیریت علمی شناخت . این تحول ، طراحی را در مسیری قرار داد که ما امروزه بنام طراحی پلان باز می شناسیم . اما بجای افزایش ” بهره وری ” ، چیدمان به سبک تیلوریست ” کارآیی ” را افزایش داد و میزان نارضایتی کارکنان را به طور قابل توجهی کاهش داد . این سبک از طراحی صنعتی از هر دو جنگ جهانی جان سالم به در برد و استوار ماند .

دهه 1950 میلادی :

دهه Bürolandschaft (چشم انداز باز دفتر کار ) آغاز همکاری و مشارکت
تغییرات و تحولات در طراحی دکوراسیون اداری و به ویژه طراحی دفاتر کار ، در طول دهه پنجاه تحت تاثیرانگیزه های سیاسی و ارزش های سوسیالیستی ناشی از نفوذ اروپا در اواسط قرن بیست میلادی بود . سلسله مراتب سازمانی دچار تغییراتی شد و طراحی دموکراتیک که ارتباط و همکاری را هدف اصلی خود قرار داده بود ، مورد توجه قرار گرفت . ( Bürolandschaft ) یک مفهوم آلمانی است که در صدد ایجاد الگوهای چیدمان به نحوی است که میز های کار افراد درکنار هم قرار گیرند و ترکیبی از میز های کار اداری و گیاهان به عنوان پارتیشن و جداکننده استفاده شوند . در حقیقت پلان باز که امروزه در طراحی های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد ، برداشتی آزاد از این نوع چینمان بوده است .

دهه 1970 و 1980 میلادی :

ظهور مکعب هایی برای شخصی سازی
در حالیکه طراحی پلان باز ( open office )در حال رواج یافتن بود ، بسیاری از سازمان ها به این مدل جدید واکنش نشان دادند تا بتوانند سطحی از حریم خصوصی را دوباره بدست آورند . بنابراین اطاقک های زاویه دار در بسیاری از سازمان ها بنا نهاده شد تا در عین برقراری تعامل سازنده با همکاران ، افراد کمی هم فضای شخصی داشته باشند . گستردگی این چیدمان بخصوص در ایالات متحده امریکا بسیار زیاد بود ، اگر چه امروزه از آن بعنوان یک نابهنجاری تاریخی یاد می شود ؛ چرا که در این چیدمان نه فضای باز معنا پیدا می کند و نه حریم خصوصی .

دهه 2000 میلادی :

هزاره جدید ، ایدئولوژی و ایده های تازه ای را به ارمغان آورد . انعطاف پذیری شغلی ؛ کسب و کار ها در این دهه میلادی متوجه شدند که کارمندان فقط به اینکه در تمام ساعت کاری روزانه شان در اتاق های کارشان محبوس باشند خلاصه نمی شوند . هم چنین کارفرمایان سازمان ها به این نکته پی بردند که هرچه بیشتر به روحیه کارکنان توجه کنند ، سطح بهره وری به طور قابل توجهی افزایش می یابد . در نتیجه موج جدید طراحی محیط کار و مبلمان اداری ، مرز بین زندگی اجتماعی و زندگی شغلی را برداشت . ظهور کافی شاپ ها و فناوری های بی سیم در این دهه آزادی عمل بیشتری به طراحان بخشید تا کار و اوقات فراغت را در کنار هم قرار دهند . ظراحی دفاتر شرکت گوگل اوج این نوع از طراحی است و به عنوان یک مثال قابل توجه است .

دهه 2010 میلادی :

امروزه شعار اغلب طراحان دکوراسیون و معماران این است که ” طراحی داخلی فضای کار دیگر منطبق با آنچه کارفرما در ذهن دارد نیست بلکه انطباق بیشتری با نیاز های روحی و شغلی کارمندان او دارد .”تحقیقات نشان می دهد که 88% افرادی که در این قرن زندگی می کنند ، مایل به فعالیت در سازمان هایی هستند که مسئولیت اجتماعی و اخلاقی بیشتری در قبال کارمندان شان می پذیرند . طراحی داخلی اغلب دفاتر و ساز مان ها به گونه ای شده که حس همکاری و تعامل اجتماعی را در افراد ایجاد و آنها را برای انجام بهتر کار تهییج کند .

 

طراحی داخلی دفتر اداری,دکوراسیون اداری مدرن,دکوراسیون ادطراحی داخلی دفتر اداری,دکوراسیون اداری مدرن,دکوراسیون اداری شیک,دکوراسیون اداری, دکوراسیون داخلی ساختمان اداری,دکوراسیون اداری و دفتر کار,طراحی دفتر کار کوچک,دیزاین دفتر کار,دکوراسیون دفتر کار کوچک,عکس دکوراسیون دفتر کار,پلان دفتر کار معماری,طراحی دکوراسیون اداری,دکوراسیون دفتر وکالت,دفتر دکوراسیون داخلی در تهران,دكوراسيون ادارياری شیک,دکوراسیون اداری,دکوراسیون داخلی ساختمان اداری,دکوراسیون اداری و دفتر کار,طراحی دفتر کار کوچک

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *