- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

نمادهای کریسمس ، پشت هر کدوم یک راز جالبه

نازنین داددوست
1039
رای نویسنده
4از1
طراحی دکوراسیون به مناسبت کریسمس | آیین های کریسمسی | نماد های کریسمس

نمادهای کریسمس | پشت هر کدوم یک راز جالبه

با فرا رسیدن سال نوی میلادی و جشن کریسمس، حال و هوای این مراسم نه تنها زندگی هم وطنان مسیحی‌مان بلکه همه مردم را سرشار می کند. برای جشن کریسمس معمولا از عناصر و شاخصه هایی استفاده می شود که علاوه بر آن که باعث زیباتر شدن جشن شما می گردد می تواند به دنبال خود یک مفهومی را به همراه داشته باشد و در واقع به عنوان یک نماد ایفای نقش کند، اما آیا شما از معانی و مفاهیم هر کدام از عناصر جشن کریسمس آگاهی دارید؟ به مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی در این مطلب از وب سایت دکودان تصمیم داریم شما را با نمادهای برخی از عناصر کریسمس آشنا کنیم. پس تا انتهای این مطلب جالب همراه ما باشید.

آیین کریسمس

به طور کلی می توان گفت که جشن سال نوی میلادی یا همان کریسمس در سراسر دنیا در تاریخ 25 دسامبر که معادل 4 یا 5 دی ماه است برگزار می شود. معمولا برای این جشن از وسایلی به عنوان تزئین استفاده می شود که به نوعی تبدیل به آیین های کریسمسی شده اند. از میان این عناصر می توان به درخت کریسمس، آبنبات عصایی، بابا نوئل، شمع و نور، جوراب های هدیه های کریسمس و… اشاره کرد که در ادامه مطلب به شرح هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

درخت کریسمس

قطعا می توان گفت که معروف ترین شاخصه و نماد کریسمس همین درخت است! درخت کریسمسی در واقع یک درخت همیشه سبز مثل صنوبر یا کاج است که در گذشته با سیب، گردو، فندق و یا چیزهایی از این دست تزیین می شده، اما امروزه این تزیینات بسیار متنوع تر و گسترده تر گشته و با انواع نور و توپ های رنگی، ریسه های زرق و برق دار و آبنبات عصا و… صورت می گیرد.

بابا نوئل (سانتا کلاز)

شخصیت سانتا کلاز یا همان بابا نوئل برگرفته از شخصیتی واقعی به نام سنت نیکلاس مربوط به قرن چهارم است. این شخصیت از کودکی خود را وقف مسیحیت کرده بود و به شکل بسیار سخاوتمندانه ای به فقرا کمک می کرد. بعدها در سال 1822 آوازی از کلمان سی. مور نوشته شد که دیداری با سنت نیکلاس نام داشت. در این آواز پیرمردی چاق و خندان همراه با ریش سفید تصویر سازی شده بود که سوار سورتمه شده و با گوزن های بالداری برای بچه ها هدیه های هیجان انگیز می آورد. به این ترتیب شد که شخصیت سانتا کلاز شکل گرفت.

جوراب های هدیه کریسمس

درباره اینکه چرا در سال نوی میلادی با جوراب های هدیه کریسمس مواجه می شویم داستان های بسیاری وجود دارد. یکی از این روایت ها به مرد فقیری بر می گردد که سه دختر زیبا داشت، اما نمی توانست برای آنها شرایطی را فراهم آورد که ازدواج نمایند. تا اینکه سنت نیکلاس از آن شهر عبور کرد و از داستان آنها باخبر شد. از آنجایی که این پیرمرد صدقه قبول نمی کرد سنت نیکلاس تصمیم گرفت که یک شب در تاریکی سه کیسه طلا را به داخل پنجره پیرمرد بیندازد. در این زمان جوراب های شسته شده ای از کنار پنجره آویزان بود تا خشک شود، به همین دلیل نیز طلاها به داخل جوراب می افتد!

آبنبات های عصایی

آبنبات عصایی که از عناصر و شاخصه های کریسمس به حساب می آید نمادی از داستان چوپانی است که ستاره تولد مسیح را می بیند و برای عبادت به سمت محل تولد او می رود. به همین دلیل هم هست که بالای درخت کریسمس معمولا یک ستاره و یا فرشته قرار می دهند.

شمع و نورپردازی

به طور کلی می توان گفت که به احتمال زیاد برای اولین بار در قرون وسطی از شمع برای کریسمس استفاده شده است. وجود این عنصر در جشن سال نوی میلادی نشان می دهد که مسیح نور جهان است. ریسه های نورانی ای که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند نیز به همین نماد هستند، با این تفاوت که دیگر نگران سوختن تزئینات نخواهید بود.

طراحی دکوراسیون به مناسبت کریسمس | آیین های کریسمسی | نماد های کریسمس | تریین کریسمس دکودان

نمادهای کریسمس,جشن کریسمس,درخت کریسمس,آبنبات عصایی,بابا نوئل,شمع و نور,جوراب های هدیه های کریسمس,آیین های کریسمسی,انواع نور و توپ های رنگی,ریسه های زرق و برق دار,آبنبات عصا,ریسه های نورانی,شمع برای کریسمس

طراحی دکوراسیون در اصفهان

طراحی دکوراسیون در تبریز

طراحی دکوراسیون در تهران

طراحی دکوراسیون در شیراز

طراحی دکوراسیون در مشهد

طراحی دکوراسیون در همدان

افزودن دیدگاه جدید
دیدگاه خودتان را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *