- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

معرفی کتاب های خواندنی طراحی دکوراسیون

azam
1537
رای نویسنده
4از1
معرفی کتاب های خواندنی طراحی دکوراسیون | کتاب های طراحی دکوراسیون داخلی | کتاب های طراحی و معماری داخلی

معرفی کتاب های خواندنی طراحی دکوراسیون

معرفی کتاب و کالاهای فرهنگی : یادگیری طراحی دکوراسیون داخلی و حرفه ای شدن در عرصه بازار کار در این رشته نیازمند پیگیری و مطالعه در خصوص اصول ، مبانی و شرایط کار در آن است.

 

تفاوتی ندارد که به صورت تجربی وارد عرصه طراحی شده باشید و یا از طریق تحصیلات آکادمیک، به هر حال برای موفقیت و ماندن در این راه لزوم شناخت منابع نوشتاری مفید و کارآمد، غیر قابل انکار است. پس با دکودان همراه شوید و با چند کتاب با موضوع طراحی دکوراسیون داخلی و عکاسی از آن آشنا شوید.

 

عنوان کتاب : راهنمای کاربردی طراحی داخلی

  • جلد اول : اصول و مبانی ( نور ، رنگ ، منطقه بندی ، سبک شناسی )
  • جلد دوم : دیوارها ، سقف و کف
  • جلد سوم : اثاثیه ، چیدمان و پزداخت نهایی
  • نویسنده:  مری گیلیت
  • مترجم:  ارمیا ذوالریاستین، علی رضا صحراگرد
  • انتشارات : پشوتن

 

 

طراحی خوب، هنر به کار بردن اشیاء به گونه‌ای است که هم کارآیی و زیبایی داشته باشند. ساختار این مجموعه کتاب به گونه ای است که در انتهای آن، اگر کاملا محتوای آن را فهمیده باشید، در طرح‌ریزی هر مدل اتاق، خانه یا آپارتمان اعتماد به نفس خواهید داشت.

 

برای یک طراحی بهینه و کارآمد، شما باید اطلاعات مفید و کافی از همه‌ی جنبه‌های دکوراسیون داشته باشید. این که چگونه به بهترین روش ممکن طراحی کنید، چگونه بهترین انتخاب را میان ده‌ها هزار انتخاب داشته باشید، چگونه به صورت منطقی خرید کنید و از چه استانداردهایی در دکوراسیون و طراحی بهره بگیرید. حتی اگر شما مهندس یا طراح باشید باید از خواسته‌های کاربران، کیفیت خانه‌ی ایده‌آل آن‌ها و طرز زندگی‌شان آگاه شوید.

 

هدف این کتاب سه جلدی، توانا ساختن شما به کل فرآیند طراحی یک اتاق و یا یک خانه، به روشی ساده و منطقی است. در طی این پروسه اطلاعاتی کاربردی و قابل استفاده به شما داده می‌شود. فراتر از همه قرار است این کتاب، در ایده‌سازی سکوی پرتابی باشد که به شما برای طراحی داخلی الهام ببخشد

 

عنوان کتاب : فرآیند حرفه ای شدن در معماری داخلی

  • نویسنده : کریستین پیوتروفسکی
  • مترجم : دکتر مصطفی کیانی
  • انتشارات : دانشگاه هنر تهران

 

 

این کتاب تالیف کریستین پیوتروفسکی ترجمه دکتر مصطفی کیانی از اساتید هیات علمی دانشگاه هنر تهران می باشد که توسط اداره انتشارات این دانشگاه به چاپ رسیده است.

 

تدوین این کتاب بر مبناى تعلیم و آموزش دوستداران طراحى و معمارى داخلى در گستره تخصص حرفه اى و شغلى است. این مطالب ، آموزش طراحى داخلى نمى دهد ولى به خوبى فرآیند وارد شدن به عرصه حرفه اى و زمینه هاى متعدد و مستعد براى کسب تجربه را به دانشجویان معمارى داخلى و معمارى و نیز علاقمندان و کارآمدان این حرفه آموزش مى دهد .

 

مباحث این کتاب در خصوص تاریخچه معمارى داخلى حرفه اى ، ضرورت دوره هاى آموزشى ، فرآیند طراحى و اجراى پروژه ها ، شیوه هاى کاریابى و دریافت کار ، شکل هاى اشتغال در این حرفه ، ایجاد دفتر و شرکت هاى خصوصى ، ارتباطات حرفه اى و لزوم آگاهى از قراردادها ، آئین نامه ها و تشکل هاى حرفه اى و حتى مباحث مربوط به رعایت اصول اخلاق حرفه اى است .

 

بهره گیرى از مطالب این کتاب به دانشجویان ، فارغ التحصیلان ، تازه واردان و دوستداران این حرفه جسارت و جرأت مى دهد و مى آموزد که چگونه توانایى آنها در مسیر صحیح حرفه اى مى تواند شکوفا و به قابلیت هاى خلاقانه تبدیل شود .

 

از ویژگیهاى دیگر این کتاب پرسش و گفتگو با طراحان و معماران داخلى در تخصص هاى مختلف حرفه اى است که سرشار از آموزه هاى تجربى در کلیه سطوح این حرفه زیبا ، جذاب و خلاق است .

 

عنوان کتاب : عکاسی معماری (عکاسی از نمای داخلی و خارجی ساختمان)

  • نویسنده: نورمن مک‌گراث
  • مترجم: هاشم جوادزاده
  • انتشارات : ترانه

 

 

 

موضوع اصلی کتاب عکاسی از فضاهای داخلی و خارجی ساختمان و عکاسی معماری است. این اثر اولین کتابی است که درباره عکاسی معماری به زبان فارسی ترجمه شده‌است. جهان مصنوع معمار حتی بعد از آن که جامه واقعیت به خود می‌پوشد دارای گوشه های بکری است که معادل زوایای پنهان تفکر وی است.

 

عکاس با به تصویر کشیدن ایده‌های معمار، نور، فرم و هندسه فضایی، پروژه وی را در معرض دید کسانی می‌گذارد که ممکن است به درک جهان معماری بودن واسطه عکس نایل نشده‌است. عکس معماری واسطهای است که جهان معمار و ذات اثر وی را به جهان دیگران گره می‌زند

 

بدون خواندن متن نیز کتاب می‌تواند مفید باشد زیرا عکاسان معماری با عکس‌های خود به مشق نظری کتاب کمک کرده‌اند. کتاب یازده فصل دارد که همه با عکس‌ها و توضیحاتی راجع به طرز ویژه عکس‌برداری از آن صحنه همراه است

 

هر کدام از این فصل‌ها راجع به عکس، وسایل عکاسی ، شیوه عکاسی از فضاهای متفاوت و تکنیک‌های ویژه عکاسی توضیح داده‌است. یک فصل از این کتاب به عکاسی از دکوراسیون داخلی فضا اختصاص داه شده است که می تواند با تمرکز به فضای داخلی ساختمان عکاسی از آن محیط را آموزش دهد

 

منبع: چیدانه
گردآوری، تحریر و ویراستاری : دکودان

 

معرفی کتاب های خواندنی طراحی دکوراسیون | کتاب های طراحی دکوراسیون داخلی | کتاب های طراحی و معماری داخلی

معرفی کتاب های خواندنی طراحی دکوراسیون,کتاب های طراحی دکوراسیون,عکاسی معماری داخلی,عکاسی از نمای داخلی و خارجی ساختمان,فرآیند حرفه ای شدن در معماری داخلی,راهنمای کاربردی طراحی داخلی,طراحی دکوراسیون داخلی,کتاب های طراحی دکوراسیون داخلی,کتاب های طراحی و معماری داخلی,تاریخچه ی معماری داخلی,تاریخچه معماری داخلی حرفه ای

افزودن دیدگاه جدید
دیدگاه خودتان را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *