- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

معرفی سبک دکوراسیون ساحلی

نازنین داددوست
570
رای نویسنده
5از1
معرفی سبک دکوراسیون ساحلی | دکوراسیون ساحلی | دکوراسیون داخلی ویلا

معرفی سبک دکوراسیون ساحلی

سبک روح بخش و پرنسیم ساحلی بی‌درنگ شما را به ساحل دریا می‌برد بدون توجه به موقعیت مکانی که اکنون در آن هستید. طراحی داخلی به سبک ساحلی : اگر می‌خواهید به جزئیات توجه کنید، می‌توانید استدلال کنید که سبک ساحلی به اندازه موقعیتش منحصربه فرد است. یک خانه شیروانی، ویلای رو به دریا یا کلبه‌ی جنگلی گرمسیری جنگل‌های شمال را تصور کنید. با این حال در این مقاله ما به آن چه که معمولا طراحی به سبک ساحلی آمریکایی نام گرفته می‌شود می‌پردازیم.

 

این سبکی هست که زمانی که به یک خانه ساحلی فکر می‌کنیم در ذهن اغلب ما نقش می‌بندد.فضایی روشن با حسی از خنکای نسیم با پالت رنگی الهام گرفته شده از صدف ها و ماسه‌های ساحل، دریا و آسمان همگی این ها باعث می‌شوند که حس و حال تابستانه در کل سال در خانه شما جریان داشته باشد.

 

دلیل کارکردن این سبک چیست: سبک ساحلی زمانی در بهترین حالت خودش است که ایجاد کننده حال و هوای خاص باشد نه این که با لوازم دکوری ساحلی زیاد مثل مرجان‌ها و صدف ها آن‌ها را برای ذهن افراد تکرار و تکرار کنید.

 

راز اول طراحی دکوراسیون ساحلی : نور فراوان

نور و روشنایی شاید مهم ترین و در عین حال نادیده گرفته شده ترین عنصر سبک ساحلی باشد. در مورد آن فکر کنید. زمانی آخرین ورود شما به یک خانه ساحلی است که آن را تاریک و محقر دریابید و اگر تا به حال برایتان اتفاق افتاده آیا توجه کرده اید که دوست داشتید چقدر سریع از آن فضا بیرون بیایید؟

به همین دلیل است که سفید رنگ شاخص طراحی داخلی به سبک ساحلی است. این رنگ نور و روشنایی را گسترش داده و پراکنده می کند به جای این که آن را جذب کند.

 

در فضاهایی با طراحی ساحلی خطوط بین فضای بیرون و داخل منزل محو می‌شود یا کلا از میان برداشته می شود. پنجره‌های فراوان، درب های شیشه‌ای و نورگیرهای سقفی باعث می شود تا خانه های ساحلی غرق در نور خورشید شود. بنابراین اگر خانه شما موارد مذکور را کم داشت باید آن ها را اضافه کنید. اگراین کار برای شما میسر نبود حداقل با نصب چراغ ها و لامپ های زیاد روشنایی ساختگی ایجاد کنید.

 

 

پرده‌ های پنجره ها باید به اندازه کافی ساده و بی‌تکلف باشند تا جلوی جریان تابش خورشید را نگیرند. اگر آنقدر خوش شانس هستید که خانه شما نزدیک آب هست، با انتخاب پرده های پرنقش و نگار در واقع منظره دل انگیز آب پشت پنجره های تان را از دست می‌دهید.

چیزی متفاوت: اگرچه طراحی های سبک ساحلی با زرق و برق شناخته شده نیستند اما انتخاب دقیق چند لوازم دکوری براق می‌تواند به انتشار بیشتر نور کمک کند. برای همین سعی کنید آینه‌ای در مقابل یک پنجره یا یک میز با رویه شیشه‌ای در فضای صبحانه خوری آفتابی تان اضافه کنید. فقط اطمینان یابید که زیادی از اشیاء براق و شیشه‌ای استفاده نکنید که ماهیت و حس راحتی و بی‌تکلف بودن سبک ساحلی از دست برود.

 

 

راز دوم سبک ساحلی: پارچه‌های سفت و تمیز

در طراحی به سبک ساحلی، پارچه ها ساده، بی‌تکلف و لطیف و راحت هستند. در مورد ملاحفه های کتانی، فرش های کتانی و پانل‌های پرده ساده یا حریرهای شناور فکر کنید که با وزش نسیم موج برمی‌دارند. با انتخاب رنگ سفید خالص برای پارچه های تان اشتباه نکرده اید اما رنگ های پاستلی(رنگ های متمایل به سفید) یا پارچه های ساده راه راه نیز با این سبک به خوبی همخوانی پیدا می‌کنند.

 

چیزی متفاوت: بازار از پارچه‌هایی با نقش های دریایی صدف و مرجان پر است و بسیاری از آن ها واقعا شیک و دلپذیر هستند. بنابراین به پیش بروید و به علاقه خود پاسخ دهید.

اما آن ها را طوری وارد نکنید که در فضای خانه تان غالب باشند. بلکه از این نقش و نگارها به صورت حداقلی استفاده کنید؛ بدین صورت که در نهایت یک جفت کوسن یا یکی از صندلی‌های تان دارای این نقش ها باشند. در مورد انتخاب کاغذ دیواری هم همین مورد را رعایت کنید.

 

 

راز سوم طراحی به سبک دریایی: رنگ‌های مات و کمرنگ خنثی

به یاد بیاورید که ما ذکر کردیم سفید رنگ مهمی در پالت ساحلی است. زمانی که به درستی انجام شود، اتاق‌های سفید خلوص پاکیزگی و سادگی خود را به رخ می‌کشند. اما اگر راحتی با آن نداشتید یا برای شما یک نواخت به نظر می‌رسید می‌توانید اندکی رنگ به آن اضافه کنید. لایه‌هایی از رنگ های کرم، قهوه ای کمرنگ یا بژ و خاکی ظرافت شن های ساحل را تداعی می‌کنند. هنگامی که می‌خواهید به خانه ساحلی خود رنگ اضافه کنید از رنگ های مات و کمرنگ به جای رنگ های تیره و درشخان استفاده کنید و بیشتر به سمت های لطیف و گچی بروید.

 

 

آبی ملایم و بسیار کمرنگ به عنوان یک رنگ ساحلی نمادین محسوب می‌شود که جوهره اقیانوس و دریا را به ذهن القا می‌کند. این یک انتخاب کلاسیک برای کاشی های حمام و دیوارهای اتاق خواب است اما به عنوان یک رنگ خنثی می‌توان از آن در هر جایی استفاده کرد مخصوصا اگر از یک رنگ با تن های مختلف برای دکوراسیون خود استفاده می کنید.

چیزی متفاوت: آیا این بدان معناست که شما نمی‌توانید رنگ های روشن و درخشان را به دکوراسیون منزل خود وارد کنید؟

 

 

درحالی که ترکیب شدیدی از خرمالویی، فیروزه ای و سبز فسفری ممکن است بیشتر در دکوراسیون سبک کارائیب دیده شود تا سبک ساحلی شرقی، با این حال مطمئنا شما می‌توانید آن ها را وارد کنید البته اگر از بین بردن حس آرامش بخشی ساحلی برای تان اهمیتی نداشته باشد.

 

 

استراتژی دیگر: تن‌ها و طیف‌های متفاوت یک رنگ واحد مثلا رنگ مرجانی را وارد کنید. یا اندکی رنگ های ظریف کلاسیک نظیر رنگ های سورمه ای-سفید که رنگ لباس یونیفرم ملوان های دریایی است را اضافه کنید. نکته کلیدی در این جا ثابت نگهداشتن طرح کلی است، چرا که طرح های رنگی بسیار زیاد در اتاق های متفاوت ماهیت و ویژگی های متفاوتی به یک خانه می‌دهد.

 

 

راز چهارم دکوراسیون به سبک ساحلی: الیاف طبیعی

متریال‌های ارگانیگی چون چمن دریا، کاه و کنف هندی در پوشش فرش ها، مبلمان و لوازم دکوری  با خود ذوق و بافتی طبیعی به فضاهای ساحلی به همراه می‌آورند. چند تیکه طناب که می‌توانید آن را از طریق توپ های شیشه‌ای مکرومه بافی شده، دستگیره‌های کابینت و کشو و حتی دست آویز راه پله ها اضافه کنید با خود جذابیتی نشاط بخش به ارمغان می‌آورد و در عین حال با تم کلی منزل شما هماهنگ است.

 

 

چیزی متفاوت: سطوح ارگانیک را از طریق کنتراست تفکیک کنید. یک میز چوب ترکه‌ای که اطرافش با صندلی های حصیری احاطه شده باشد و هردو با هم روی یک فرش سیزال(کنفی) قرار گرفته باشند افراطی به نظر می‌رسد.

 

 

در عوض در این اتاق ناهارخوری به منظور ساده سازی فضا یک میز صاف و صیقلی در کنار صندلی های کوسن دار بافت قرار داده شده است.

 

 

راز پنجم دکوراسیون ساحلی: چوب های سبک و هواخورده

در حالی که تخته چوب های سخت و محکم عجیب غریب را ممکن است در طراحی فضاهای گرمسیری چیدا کنید اما در سبک ساحلی آمریکایی از نمونه‌های باریک و سبک چوب ها استفاده می شود. در حقیقت چوب‌هایی که در این دکوراسیون استفاده می شوند تکه چوب های کوچکی هستند که در مجاورت هوا و آب پوسیده شده‌اند و اندکی زنگارهای حاصل از تجمع نمک بر روی آن ها مشهود است.

 

 

 

 

برای دیدن شرکت های طراحی ویلاهای ساحلی کلیک کنید.

گردآوری و ویرایش : دکودان

 

معرفی سبک دکوراسیون ساحلی | دکوراسیون ساحلی | دکوراسیون داخلی ویلا

معرفی سبک دکوراسیون ساحلی,دکوراسیون ساحلی,دکوراسیون داخلی ویلا,انواع سبک دکوراسیون,طراحی دکوراسیون ساحلی مدرن,دکوراسیون ساحلی اروپا,دکوراسیون ساحلی استانبول,دکوراسیون ساحلی برزیل,چیدمان ویلای ساحلی,مبلمان مناسب دکوراسیون ساحلی,رنگ مناسب دکوراسیون ساحلی

 

طراحی دکوراسیون در تبریز

احی دکوراسیون در تهران

طراحی دکوراسیون در شیراز

طراحی دکوراسیون در مشهد

طراحی دکوراسیون در همدان

طراحی دکوراسیون در بابل

طراحی دکوراسیون در اصفهان

افزودن دیدگاه جدید
دیدگاه خودتان را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *