هنر و خلاقیت ایرانی در دکوراسیون ایرانی

باما برای زیبایی خانه هایتان همراه باشید

- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

سیر تکاملی سازه های پیش ساخته از کانکس تا ویلای پیش ساخته

سپیده امینی
953
رای نویسنده
4از1
سیر تکاملی سازه های پیش ساخته از کانکس تا ویلای پیش ساخته | ویلای پیش ساخته | خانه های پیش ساخته

سیر تکاملی سازه های پیش ساخته از کانکس تا ویلای پیش ساخته

با افزایش استفاده از کانکس ویلایی و خانه های پیش ساخته در باغ شهر های پایتخت و دیگر شهر هایی ییلاقی بر آن شدیم تا مطلبی در این مورد به نگارش در آوریم و در طی آن به برسی سیر تکاملی و نکات مهم برای خرید یک خانه پیش ساخته یا کانکس ویلایی بپردازیم.

 

کانکس اصطلاحی است که در کشور ما به سازه های پیش ساخته اطلاق می شود که این کلمه خود در برگیرنده انواع زیادی از گونه های سازه های پیش ساخته با ابعاد و کاربری های متفاوتی است. نسل های ابتدایی این سازه ها تشکیل شده از کیوسک های تمام فلزی که با نام دکه بیشتر شناخته می شدند و بیشتر وظیفه بلیط فروشی یا نگهبانی را برعهده داشتند.

 

کمی بعد تر جز ئیات بیشتری به آنها افزوده شد که هم زیبایی ظاهری و هم کاربری آن را بهبود بخشید. این توسعه تا آنجا ادامه پیدا کرد که اکنون شاهد نمونه های خیلی بزرگی از آنها با نام کانکس ویلایی هستم که دارای بخش های اصلی و فرعی زیادی با امکانات رفاهیی مانند یک خانه کامل مسکونی هستند.

 

تهیه و خرید این سازه ها علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه دارای مزایای بسیار دیگری نیز بوده که باعث استقبال عموم صاحبان ملک های خصوصی گردیده.ما در ادامه چند نمونه از مزایا و نکاتی که برای خرید این سازه ها باید مدنظر داشت را برسی کرده ایم.

 

ویژگی های کانکس ویلایی

همانگونه که در ابتدا آمد سرعت در ساخت بنا در حدود 10 برابر سریع تر از ساخت به روش سنتی ، کاهش هزینه ها و حدف هزینه های تجهیز کارگاه ساختمانی ، مقاومت بسیار بالا در برابر زلزله بطوری که می توان گفت صد در صد ضد زلزله ، قابلیت جابجایی کامل بنا از محلی به محل دیگر ، عایق بندی مناسب جداره ها برای جلو گیری از اتلاف انرژی و زیبایی طرح و رنگ ظاهری از جمله ویژگی های اصلی کانکس های ویلایی و دلایل اصلی گسترش استفاده از آنها می باشد.

 

نکاتی برای خرید کانکس ویلایی

در ابتدا پیشنهاد می شود اگر قصد تهیه یک ویلای پیش ساخته را دارید از یک مشاور و متخصص در این حوضه کمک بگیرید و اگر امکانش میسر بود درخواستی برای بازدید از ملک و کارشناسی فنی را بدهید تا تمامی جوانب مانند نوع اقلیم منطقه ، زاویه تابش خورشید و جهت وزش باد و بسیاری از نکات دیگر در ابتدا مدنظر قرار گیرد.

 

این امر باعث می گردد سازه ای متناسب با شرایط ملک خود و با بودجه ای مناسب خریداری کنید.بطور مثال نوع اقلیم منطقه در انتخاب عایق مناسب برای جداره های کانکس بسیار مهم است اما در هزینه ها نیز تاثیر گذار بوده ، اگر شما از یک عایق ساده که در کانکس کارگاهی استفاده می شود برای بنای ویلایی پیش ساخته که در منطقه آب و هوایی سرد کوهستانی واقع شده استفاده نمائید بطور قطع با مشکلات زیادی برای گرم نگاه داشتن فضای داخلی آن روبرو خواهید بود.

شرایط حمل و جابجایی کانکس ویلایی

بطور عمومی شما سازه را در کارخانه تولید کننده خریداری کرده و سپس با جرثقیل سازه بارگیری و با ماشین های تریلی به ملک شما منتقل می شود. در محل نیز به وسیله یک جرثقیل دیگر از تریلی تخلیه و در محلی که از قبل برای آن آماده شده تخلیه و نصب می گردد.

 

اما شرایطی نیز وجود دارد که ملک شما واقع در یک مسیر کوهستانی است که امکان تردد ماشین هایی مانند تریلی در آن مسیر میسر نیست و یا به دلیل وجود درختان انبوه و قدمت دار درون باغ ، محدودیت ورود تریلی یا جرثقیل را دارید که امکان خرید کانکس برای شما را غیر ممکن نموده.

 

در چنین شرایطی نیز با سفارش ساخت کانکس در محل به راحتی می توانید ویلای خود را در داخل ملک بنا کنید به این ترتیب که سازه به شکل مصالح اولیه و با ماشین های باری کوچک وارد ملک شده و عملیات ساخت آن در محل انجام می شود. به این ترتیب محدودیت های موجود در حمل را از میان خواهید برداشت.

 

گردآوری و ویرایش : دکودان

 

سیر تکاملی سازه های پیش ساخته از کانکس تا ویلای پیش ساخته | ویلای پیش ساخته | خانه های پیش ساخته

افزودن دیدگاه جدید
دیدگاه خودتان را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question
راهنما
x