- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

سبک صنعتی، ساده و ارزان برای داشتن فضایی شیک!

azam
646
رای نویسنده
4از1
سبک صنعتی ، ساده و ارزان برای داشتن فضایی شیک | سبک های طراحی دکوراسیون داخلی

سبک صنعتی، ساده و ارزان برای داشتن فضایی شیک

صنعتی: این سبک چیست؟ تا چندی پیش سبک صنعتی اصلا به عنوان یک سبک شناخته نمی‌شد و تنها بخشی از زندگی روزمره کاری به حساب می‌آمد. ولی این سبک کم‌کم به دلیل عدم وجود تظاهر در آن و جذابیت بصری ناشی از وجود سطوح کاربردی، معماری بدون روکش و استفاده از اشیای یافته شده و بازمصرف شده، توجه‌ها را به خود جلب کرد.

 

این سبک ناگهان تبدیل به گرایشی پرطرفدار شد و هیچ نشانی از افول مقبولیت آن هم دیده نمی‌شود و این روزها چه در فضای داخلی عمارت‌های چند میلیون دلاری و چه در خانه‌های زیرشیروانی بخش‌های شلوغ شهر می‌توان شاهد دکور سبک صنعتی بود.

 

چرا جواب می‌دهد: سبک صنعتی دارای حالتی کاری است که احساسات را درگیر می‌کند و از آنجایی که از مصالح ساده‌ای در آن استفاده می‌شود، می‌تواند تا جای ممکن کم‌هزینه اجرا شود. این سبک با کاهش دادن همه چیز تا اصل و اساس خود، هماهنگی زیبای کاربری و فرم خالص را به نمایش می‌گذارد. این سبک حالتی بی‌تظاهر و ساده دارد و به همین دلیل هم شیک است.

 

آن را دوست خواهید داشت اگربه فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی آلرژی دارید. فروشگاه محبوب شما بازار لوازم دست دوم است. چکمه‌های کار را با لباس‌های قدیمی سِت می‌کنید.

 

راز و رمز سبک صنعتی: اثاثیه کاربردی

اثاثیه در سبک صنعتی کم است و از مصارف بی مصرف خبری نیست. در این اثاثیه خطوط قوی و مشخص وجود دارد و نشانی از زرق و برق در آن‌ها دیده نمی‌شود. وسایل جدید را با وسایل قدیمی ترکیب کنید.

 

سمساری‌ها، بازارهای دست دوم و حراج‌های خانگی را بگردید و از بررسی اثاثیه انداخته شده کنار پیاده‌رو خجالت نکشید.  یکی از نکات اصلی در این سبک استفاده دوباره و جدید است: جعبه‌های چوبی تبدیل به میز می‌شوند، کمدهای فلزی قدیمی برای انبارکردن مورد استفاده قرار می‌گیرند و نردبان‌های کهنه نقش قفسه را پیدا می‌کنند.

 

استراتژی هوشمندانه : با این که ممکن است اثاثیه راحت و نرم در ابتدا ناهماهنگ با این سبک به نظر برسند ولی لازم هم نیست روی چهارپایه‌های فلزی بنشینید و روی زمین سخت بخوابید. ولی اثاثیه باید ساده و بدون تزئینات زاید باشند، هیچ چیزی مثل یک مبل دسته‌دار چاق و چله یا یک نشیمن روکش‌کوب نمی‌تواند فضای صنعتی را از بین ببرد. از اثاثیه مستحکم با بافت طبیعی و رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

 

راز و رمز سبک صنعتی: هنر پیدا کردن

سبک صنعتی مرز میان زباله و گنج را محو کرده و زیبایی نهفته در اشیای روزمره و دورریز را آشکار می‌کند. اشیای خاصی که با فرم‌های جالب و خطوط قوی می‌یابید، از و میزهای ماشین‌تحریر گرفته تا پیچ و مهره‌های بزرگ، می‌توانند بر قدرتی که مشخصه این سبک است اضافه کنند. اگر کمی کهنه باشند، چه بهتر.

 

استراتژی هوشمندانه : واقعا اشتباه کردن در اینجا سخت است. اگر یک شی یا مجموعه‌ای از اشیا توجه شما را جلب کرد، با افتخار نمایشش دهید.

 

 

راز و رمز سبک صنعتی: فضای باز

سبک صنعتی ریشه در ساختمان‌های بزرگ و غار مانند دارد. انبارها، سوله‌ها و کارخانه‌ها. پس طبیعی است که یک نقشه کف باز و آزاد بخش مهمی از چنین سبکی باشد. یک سقف بلند اتاق‌های بزرگ را به هم متصل می‌کند. اتاق‌هایی که هر یک برای چند منظور، مثل آشپزخانه و اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن ، استفاده می‌شوند.

 

استراتژی هوشمندانه: فضای باز بزرگ را با قرار دادن هوشمندانه اثاثیه بشکنید. یک میز و لامپ‌های آویزان دوقلو این آشپزخانه را از نظر بصری از فضای پشتش جدا می‌کنند. همچنین بهتر است توجه ویژه‌ای به هماهنگی و تکرار بصری در همه فضاها داشته باشید تا شکست بصری در فضا به وجود نیاید.

 

 

راز و رمز سبک صنعتی: هنر حاشیه‌ای

 تابلوهای قدیمی کنار جاده، آثار انتزاعی و مجسمه‌های تلفیقی. خطر کردن است که به این سبک جذابیت می‌بخشد. اشیای پیدا شده مثل چرخ‌های گاری یا دستگیره‌های بزرگ شیر آب را می‌توان به دیوار‌ها آویخت و یا روی قفسه‌ها گذاشت تا تصویر گرافیکی قدرتمندی به وجود بیاورند.

 

استراتژی هوشمندانه : هر وقت شک داشتید بدانید که همیشه می‌توانید به سراغ عکس‌های سیاه و سفید بروید. از حاشیه‌های عریض و قاب‌های بسیار ساده استفاده کنید. شبکه‌ای که در این عکس می‌بینید و با استفاده از میله فلزی ساخته شده است به دلیل فضاهای خالی‌اش بسیار جلب توجه می‌کند.

 

 

راز و رمز سبک صنعتی: رنگ‌های سرد

وقتی به رنگ‌های صنعتی فکر می‌کنید احتمالا خاکستری، خاکستری و باز هم خاکستری به ذهنتان می‌آید و شاید کمی هم سفید و سیاه جایی اضافه شود. با وجود این که طیف رنگی در این سبک باید بسته‌تر از دیگر سبک‌ها باشد ولی در پالت رنگی این سبک هم جای حرکت وجود دارد. فقط حواستان باشد که زیاده‌روی نکنید.

 

کار خود را با پس‌زمینه‌ای خنثی شروع کنید که ته‌رنگی سرد هم داشته باشد و بعد می‌توانید کمی لیمویی، نارنجی، ارغوانی یا یک رنگ اشباع دیگر اضافه کنید. همچنین می‌توانید به سمت فضای تیره و گرفته بروید. مثل این دستشویی که در زیر می‌بینید: نیلی، آلویی و سبز تیره.

 

استراتژی هوشمندانه : حتی اگر تصمیم گرفتید از همان رنگ خاکستری استفاده کنید، در درجه آن تنوع داشته باشد. برخی جاها روشن‌تر، برخی تیره‌تر و برخی در میانه‌های طیف. بدین ترتیب فضا از حالت تک‌بعدی خارج می‌شود.

به دلیل تاکید و توجه ویژه به مصالحی همچون سیمان و فلزهای بافت‌دار و شاید حتی کمی زنگ‌زده، سبک صنعتی معمولا خودش دارای بافتی است که رنگ‌های یکدست را می‌شکند. ولی اگر اتاقی به نظر تخت می‌رسید چند شی به آن اضافه کنید تا عمق پیدا کند.

 

 

راز و رمز سبک صنعتی: فلز زیاد

اگر یک ماده باشد که در سبک صنعتی همیشه حضور دارد، فلز است. حلبی، فولاد، آهن و آلومینیوم حس سرد، تمیز و کاربردی ایجاد می‌کنند و بدون این که بیش از حد مجلل به نظر برسند، شیک هستند. هر چیزی را که بتوان کوبید، خم کرد یا جوش داد می‌توان استفاده کرد: مجراهای ساختمان، پلکان، کانتر آشپزخانه ، دیوارهای بین اتاق‌ها.

 

استراتژی هوشمندانه: از فلز های «سرد» (نه برنج و طلا) با روکش مات یا کمی پتینه‌کاری استفاده کنید. سبک صنعتی ربطی به زرق و برق ندارد. زرق و برق را برای جواهراتتان نگه دارید. در کنار همه فلزها از مواد دیگر مثل سنگ و چوب استفاده کنید تا این حالت بوجود نیاید که درون یک کارخانه زندگی می‌کنید .

 

 

راز و رمز سبک صنعتی: معماری قابل دیدن

از نظر معماری یک اتاق صنعتی هیچ چیزی برای تصور کردن باقی نمی‌گذارد. معمولا در چنین اتاقی زیرساخت‌ها کاملا نمایان هستند و حتی مجراهای داخلی هم دیده می‌شوند. دیوارهای ناتمام، پنجره‌های خالی و تیرهای بیرونی، اسکلت ساختمانی که این فضا را ساخته نشان می‌دهند. یک زمختی مناسب.

 

استراتژی هوشمندانه : این زمختی را بپذیرید. بلوک‌های سیمانی یا دیوارهای آجری را با رنگ نپوشانید و لوله‌ها و مجراها را زیر سقف کاذب پنهان نکنید. اگر فضای خصوصی برایتان مسئله است پنجره‌ها را با فیلم یا روکش مات بپوشانید ولی زدن پرده روی پنجره، تند و تیزی جذاب فضا را می‌گیرد.

 

 

راز و رمز سبک صنعتی : کفپوش ساده

رشد و گسترده‌تر شدن سبک صنعتی احتمالا مهمترین دلیل ورود کفپوش‌های سیمانی به جریان اصلی ساختمانی است. این کفپوش‌ها چه صاف و چه پرداخت شده باشند، بهتر از هر جنس دیگری شیکیِ صنعتی را منتقل می‌کنند.

ولی چوب (بخصوص اگر عمرش معلوم باشد)، اپوکسی، کاشی‌های ساده یا حتی کفپوش لاستیکی هم می‌توانند موارد مناسبی باشند. یک آزمون ساده: آیا در یک کارگاه هم می‌توان از این کفپوش استفاده کرد؟ اگر جواب مثبت باشد، آن کف‌پوش برای این فضا مناسب است.

 

استراتژی هوشمندانه: فرش و موکت، زمختی صنعتی را می‌گیرند. اگر انگشتان پایتان یخ می‌کند یا زانوهایتان از راه رفتن روی سطوح سخت درد می‌گیرد به فکر گرمایش کفی یا خرید تشک‌های قابل جابجایی برای قرار دادن در مناطقی که زیاد روی آن‌ها خواهید ایستاد، مثل آشپزخانه، باشد.

 

 

 

منبع: چیدانه
گردآوری ، تحریر و ویراستاری : دکودان

 

سبک صنعتی ، ساده و ارزان برای داشتن فضایی شیک | سبک های طراحی دکوراسیون داخلی

سبک صنعتی ، ساده و ارزان برای داشتن فضایی شیک,طراحی دکوراسیون سبک صنعتی,سبک های طراحی دکوراسیون داخلی,دکوراسیون ارزان,سبک های دکوراسیون,طراحی دکوراسیون به سبک صنعتی,طراحی داخلی صنعتی,کاربرد رنگ های سرد در طراحی دکوراسیون صنعتی,استفاده از فلزات در طراحی دکوراسیون صنعتی,رنگ های خنثی در طراحی دکوراسیون صنعتی

افزودن دیدگاه جدید
دیدگاه خودتان را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *