- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

روش های گندزدایی استخر

azam
614
رای نویسنده
4از1
روش های گندزدایی استخر |طراحی استخر | تصفیه آب استخر | راه اندازی استخر | ساخت استخر در ویلا

روش های گندزدایی استخر

برای سلامتی شناگران ، پیدا کردن یک ضد عفونی کننده آب استخر بسیار مهم است ، آب در استخرهای شنا معمولا در مدت زمان طولانی در استخر می ماند ، آب می تواند با میکروارگانیسم های مضر مانند باکتری آلوده شود ویروس ها و جلبک ها توسط هر چیزی وارد آب می شوند و همچنین گرمایش آب به فرآیند تشکیل میکروارگانیسم ها را سرعت می بخشد .

 

سوال اصلی طراحان استخر ، سونا و جکوزی و صاحبان استخرها این است که امروزه چه راهكارهایی برای حفظ آب و تمیز ماندن آب استخر  وجود دارد؟

 

۱.ضدعفونی آب استخر شنا با کلر

اکثر استخرهای خانگی از مواد ضدعفونی کننده شیمیایی مانند کلر قرصی یا کلر پودری برای ضدعفونی آب استخر شنا استفاده می کنند ، این مواد شیمیایی میکروارگانیسم ها را از بین می برند ، استفاده از این مواد شیمیایی اطمینان حاصل می کند که بیشتر میکرو ارگانیسم ها کشته می شوند

 

اما به بهای به خطر انداختن سلامتی استفاده کنندگان از استخر که اغلب ساکنین ساختمانها و خانواده های آنان می باشند . استفاده از کلر یکی از معمول ترین روش های ضد عفونی آب استخر شنا می باشد .

 

اما نکته اصلی کلر باقی مانده در آب است زیرا این کلر هنگامی که با نیتروژن و آمونیاک در تماس باشد به کلرامین تبدیل شده و مضر می شود که از مضرات آن می شود به سوزش چشم ، خشکی پوست ، سوزش بینی ، تنگی نفس و… اشاره کرد . به همین منظور صاحبان استخرها همواره به دنبال جایگزنی مناسب برای کلر به منظور ضدعفونی آب استخرشنا هستند.

 

 2.ضدعفونی استخر شنا با اشعه ماورا بنفش (ضد عفونی با سیستم UV)

استفاده از سیستم های UV غلظت کلرامین را کاهش داده و در کنار آن نه تنها کلیه میکروارگانیسم ها موجود در استخر شنا را از بین می برد بلکه باعث می شود کلیه انگل ها و میکرو ارگانیسم های که مقاوم به کلر نیز هستند از بین بروند.

 

 

3.ضدعفونی استخر شنا با ازن(ozone)

ازن نیز یک روش موثر برای ضدعفونی آب استخر شنا می باشد ، ازن به عنوان یک اکسید کننده فوی با میکرو ارگانیسمهای درون آب استخر شنا مقابله میکند و آنها را از بین می برد تفاوت اصلی بین UV و ازن این است که ازن اکسیدکننده است و UV ضدعفونی کننده است

 

اما نکته مهم این است که با استفاده از دستگاه های UVC-OZONE می توانید این دو را در کنار یکدیگر داشته باشید ، در این صورت شما احتیاجی به استفاده از کلر و سایر مواد شیمیایی را ندارید به این روش ضد عفونی استخر شنا ، روش AOP می گویند که مخفف Advanced Oxidation Process می باشد که از به روزترین روشهای ضد عفونی آب استخر شنا می باشد.

 

4 . ضد عفونی آب استخر شنا با کلرزن نمکی

با استفاده از کلرزن نمکی ، کلر به طور طبیعی ساخته می شود و به همین دلیل است که بیشتر طراحان استخر و سازندگان استخرهای شنا تصمیم می گیرند که از کلرزن نمکی استفاده کنند . استفاده از کلر زن نمکی مزایای قابل توجه ای دارد یکی از مزایای این سیستم آن است که مانع به وجود آمدن کلرامین شده و تعادل شیمیایی آب استخر شنا را در شرایط مختلف شنا حفظ می کند.

 

 

لینک های پیشنهادی ما

 

 

منبع: صدای آب دریا
گردآوری، تحریر و ویراستاری : دکودان

 

روش های گندزدایی استخر |طراحی استخر | تصفیه آب استخر | راه اندازی استخر | ساخت استخر در ویلا

روش های گندزدایی استخر,طراحی استخر,تصفیه آب استخر,روش های ضدعفونی کننده آب استخر,ضدعفونی کردن آب استخرشنا,گندزدایی استخرشنا,طراحی و ساخت استخرشنا,ضدعفونی آب استخر شنا با کلر,ضدعفونی آب استخر شنا با کلرزن نمکی,ضدعفونی آب استخر شنا با ازن,تعمیر استخر,ضدعفونی آب استخر شنا با اشعه ماورا بنفش,ضدعفونی آب استخر شنا با کلر,ساخت استخر برای هتل,ساخت استخر برای ویلا,ساخت استخر در هتل,ساخت استخر در آپارتمان,عکس استخر مدرن,عکس استخر جدید,عکس استخر سرپوشیده,عکس استخر ویلا,عکس ساخت استخر در خانه,عکس استخر

افزودن دیدگاه جدید
دیدگاه خودتان را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *