- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

تمیزکاری با روغن زیتون

نازنین داددوست
861
رای نویسنده
4از1
تمیزکاری با روغن زیتون | 9 کاربرد برای برق زدن خانه | ترفند استفاده از روغن زیتون

تمیزکاری با روغن زیتون | 9 کاربرد برای برق زدن خانه

روغن زیتون از خوش طعم ترین و مفیدترین روغن هایی است که حتما در خانه بسیاری از ما پیدا می شود. اما آیا می دانستید که به غیر از استفاده خوراکی می توانید در تمیزکاری و نظافت نیز از کیفیت بالای آن استفاده نمایید. مسلما ممکن است به دلیل گران قیمت این روغن کاری معقول به نظر نرسید اما در طولانی مدت خواهید دید که چقدر به صرف و مفید خواهد بود. در ادامه کاربردهای روغن زیتون در خانه داری را به شما معرفی می کنم.

کاربرد روغن زیتون در آشپزخانه

از آنجا که روغن زیتون به طور معمول در آشپزخانه نگهداری می شود بهتر است از همین مکان شروع کنیم و بفهمیم که همه چیز فراتر از آشپزی کردن است.

1. محافظت از وسایل چوبی

بعد از شستن و تمیز کردن وسایل چوبی مانند تخته برش، بهترین راه برای جلوگیزی از تغییر رنگ و ترک خوردن آن ها این است که یک لایه روغن زیتون را رویشان مالیده و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه باقی مانده تا خشک شود.

2. در حال آشپزخانه 

اگر در حین آشپزخانه به موادی چرب و چسبنده مانند عسل، کره و … نیاز دارید و برای جدا کردن آن ها از ظروف و قاشق به مشکل برمی خورید به راحتی با آغشته کردنشان به روغن زیتون مواد غذایی را جدا نمایید.

خانه داری با روغن زیتون

3. درخشش فلز ضد زنگ 

اگر وسایل فولادی یا فلزی ضد زنگ دارید می توانید مقداری روغن زیتون را روی پارچه ای نرم کشیده و بر روی وسایل بکشید این کار علاوه بر درخشان کردن آن ها از ایجاد خراش نیز جلوگیری می کند.

4. جلوگیری از تیره شدن نقره 

روغن زیتون تیره و سیاه شدن نقره را متوقف نمی کند اما می تواند آن را بیش تر و طولانی تر در برابر این اتفاق حفظ نماید. فقط کافی است یک قطره از روغن بر روی یک پارچه نرم زیخته و آن را به آرامی بر روی سطح نقره جلاداده شده بکشید.

5. حذف برچسب های اضافی

سطح برچسب کاغذ را با یک قطره یا بیشتر از روغن زیتون اشباع کرده بگذارید روی برچسب حداقل 15 دقیقه باقی بماند. سپس می بینید که چگونه به راحتی برچسب از سطح انواع ظروف پلاستیکی، سرامیک و … جدا می شود. در آخر کافی است ظرف را با آب بشورید.

6. محافظت از تیغ ریش تراشی

تیغ ریش تراشی می تواند از جمله وسایل پرکاربرد و گران قیمت باشد. برای کمک به آن ها برای جلوگیری از زنگ زدگی، آن را با پنبه آغشته به روغن زیتون تمیز نمایید. فقط مطمئن شوید که تیغ از قبل خشک و تمیز باشد.

استفاده در کارهای روزانه

7. درآوردن حلقه های تنگ

اگر حلقه ای در انگشتان گیر کرده و نمی توانید با روش های معمول آن را بیرون بیاورید، کافی است انگشتتان را به روغن آغشته کرده و با یک پارچه حلقه را به آرامی خارج نمایید.

8. باز کردن یک زیپ

در صورتی که لباس یا کیف ارزشمندی دارید و زیپ آن دچار مشکل شده با آغسته کردن پنبه به روغن زیتون می توانید مشکل بر طرف نمایید. دقت نمایید که پنبه بر روی تمامی دندانه های زیپ کشیده شود.

9. رفع لکه از روی کفش و چکمه

با ریختن کمی از روغن زیتون بر روی یک پارچه نرم، به راحتی می توانید لکه های روی چرم مانند کفش و چکمه را پاک کنید. دقت نمایید که این کار برای جیر مناسب نخواهد بود.

تمیزکاری با روغن زیتون | 9 کاربرد برای برق زدن خانه | ترفند استفاده از روغن زیتون

تمیزکاری با روغن زیتون,ترفند استفاده از روغن زیتون,رفع لکه از روی کفش و چکمه با روغن زیتون,باز کردن یک زیپ با روغن زیتون,روغن زیتون برای جلوگیری از تیره شدن نقره ,روغن زیتون محافظ لوازم چوبی

طراحی دکوراسیون در اصفهان

طراحی دکوراسیون در تبریز

طراحی دکوراسیون در تهران

طراحی دکوراسیون در شیراز

طراحی دکوراسیون در مشهد

طراحی دکوراسیون در همدان

طراحی دکوراسیون در بابل

افزودن دیدگاه جدید
دیدگاه خودتان را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *