- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

آموزش ترمیم نشتی استخر

azam
508
رای نویسنده
4از1
آموزش ترمیم نشتی استخر | ترمیم نشتی استخر | طراحی استخر

آموزش ترمیم نشتی استخر

چگونه نشتی استخر خود را بیابیم؟
این طبیعی است که بخشی آب استخر شما به دلیل تبخیر، ترشح به اطراف و پس شویی صافی‌ها از دست برود، اما اگر همیشه باید بیش از ۲ اینچ آب در هفته به استخر خود اضافه کنید، احتمال وجود نشتی در استخر شما هست. قبل از تماس با تکنسین استخر و خرید تجهیزات استخر یک جست‌وجوی سریع را انجام دهید تا شاید خودتان قادر به رفع مشکل نشتی استخر باشید.

 

۱- یافتن محل نشتی استخر

۱) ابتدا موارد بسیار مشهود را بررسی کنید. در اینجا فهرستی از مشکلات رایج که نشان‌دهنده نشتی استخر هستند بدون ترتیب خاصی آمده است:

 

آیا نشتی در صفحه تجهیزات استخر وجود دارد؟ به‌دقت صافی، پمپ، آب‌گرم‌کن و سوپاپ‌ها را بررسی کنید.
آیا نواحی خیس اطراف استخر وجود دارد؟ زمین را ازنظر رطوبت بررسی کنید. اطراف استخر و تجهیزات آن قدم بزنید. به دنبال خاک مرطوب فرورفته یا فرسوده بگردید.آیا استخر شما پیش ساخته است؟ به دنبال پارگی یا انفصال اتصالات، اسکیمرها، بازگشتی‌ها، چراغ‌ها، پله‌ها و گوشه‌ها بگردید.

 

۲) اگر می‌خواهید یک نشتی استخر را تائید کنید، با استفاده از یکی از روش‌های زیر مطمئن شوید. اگر شک دارید که استخر شما نشتی دارد راه‌های مختلفی برای بررسی آن وجود دارد.

 

سطح آب را در اسکیمر استخر نشانه‌گذاری کنید. برای این کار از یک چسب یا مداد روغنی استفاده کنید. نشانه گذاشته‌شده را پس از ۲۴ ساعت بررسی نماید. شما نباید بیشتر از ۱/۴ اینچ (۶/۰ سانتی‌متر) آب از دست داده باشید. در غیر این صورت معلوم می‌شود یک نشتی وجود دارد.

 

یک سطل پرشده با آب استخر را روی پله استخر قرار دهید (وزن آن را با یک تکه سنگ یا آجر زیاد کنید). سطح آب را از داخل و خارج سطح نشانه‌گذاری کنید. مطمئن شوید که سطح آب در داخل و خارج سطل یکسان است. نشانه را ۲۴ ساعت بعد بررسی کنید. اگر افت شدیدتری در سمت خارجی سطل به وجود آمد یعنی یک نشتی موجود است. این آزمون باید با یک بار با پمپ روشن و بار دیگر با پمپ خاموش انجام شود.

 

۳) محل نشتی استخر را تعیین کنید. اگر مشخص شده که استخرتان نشتی دارد، سیستم فیلتراسیون را خاموش کنید و دقت کنید که پایین آمدن آب کجا متوقف می‌شود. استخرهای پیش ساخته نیاز دارند که همیشه داخلشان آب باشد! اگر یک استخر پیش ساخته دارید و سطح آب به‌شدت در حال افت است این آزمون را متوقف کنید. شروع کنید به آب‌کردن استخر و با یک تکنسین تماس بگیرید.

 

 

 

اگر آب در زیر ورودی اسکیمر توقف کرد احتمالاً نشتی در اسکیمر یا سامانه تصفیه (شامل لوله‌ها) است.

 

اگر احتمال می‌دهید که نشتی در سامانه تصفیه است :

ابتدا بررسی کنید که وقتی پمپ روشن است آیا در خط برگشت حباب‌های آب دیده می‌شود. اگر چنین بود نشتی در طرف مکش سامانه تصفیه است.

اطمینان حاصل کنید که سر محفظه پمپ کاملاً آب‌بندی است و اُرینگ در وضعیت خوبی قرار دارد.

اگر آب در نزدیکی چراغ می‌ایستد احتمالاً نشتی در محفظه چراغ باشد.

اگر آب پایین‌تر از چراغ می‌ایستد احتمالاً نشتی در زهکش پایین استخر است.

اگر وقتی‌که پمپ روشن است استخر آب بیشتری را از دست می‌دهد، نشتی در طرف خط برگشتی سامانه است. در این مورد خط پسماند یا پس شویی را بررسی نمایید.

اگر شک دارید که نشتی در اسکیمر، چراغ و آستر کف استخر است به دنبال چیزی شبیه ترک، بازشدگی یا پارگی بگردید.

 

 

۴) یک یا دو قطره از محلول رنگی مخصوص آزمون یا مقداری واکنشگر تشخیص pH در نزدیکی یک نقطه مشکوک به نشتی قرار دهید. این کار را با پمپ خاموش و آب ساکن انجام دهید. بررسی کنید که آیا رنگ به داخل ترک یا پارگی مکیده می‌شود یا نه.

 

 

 

۲- تعمیر نشتی استخر

۱) نشتی‌هایی را که یافتید تعمیر کنید. رفتار شما به نشتی استخر به محل و نوع آن بستگی دارد.

 

نشتی‌های اسکیمر

رایج‌ترین نوع نشتی جدایش اسکیمر پلاستیکی از استخر بتنی است. این نشتی را می‌توان به‌راحتی با بتونه استخر برطرف کرد.

 

نشتی‌های چراغ

معمولاً لوله‌های محافظ از طاقچه چراغ جداشده یا می‌شکنند. وصله کردن این مورد دشوار است. روش‌های مختلفی برای وصله کردن لوله‌های محافظ وجود دارد. اپوکسی دوجزئی که بسیار سخت می‌شود، به همراه بتونه، سیلیکون یا چسب آکواریوم ازجمله راه‌های تعمیر این مورد هستند.

 

نشتی‌های آستری

به‌سادگی با استفاده از یک دوغ آب آن را وصله کنید. اگر پارگی زیر سطح آب است، از این وصله استفاده کنید.

 

 

 

۲) توجه داشته باشید که برخی نشتی‌ها با روش‌های بالا قابل‌تشخیص نمی‌باشند. الان زمان خبر کردن یک فرد حرفه‌ای است.

به لطف فناوری‌های نوین، اگر نشتی‌های استخر و جکوزی را می‌توان با کمترین شکاف یافت شوند:

 

 

 

هوای فشرده اغلب برای افزایش فشار در لوله‌ها به کار می‌رود. هوا آب داخل لوله‌ها را جابجا کرده تا به نشتی استخر برسد، در نقطه‌ای حباب از سوراخ خارج شده که آشکارکننده ناحیه نشتی است. یا اگر لوله قادر به حفظ یک فشار هوای ثابت نباشد، یک نشتی موجود است.

 

در زمان‌های دیگر، یک دوربین تلویزیونی خاص به داخل لوله‌ها هدایت‌شده تا نقاط نشتی را مشخص کند. تکنسین‌های استخر، هوا را به داخل لوله‌ها تزریق می‌کنند و با یک میکروفون خیلی حساس به صدای در رفتن هوا به صورت الکترونیکی گوش می‌کنند.

 

باید توقع داشته باشید که برای تشخیص و ترمیم نشتی استخر با فناوری‌های نوین حدود ۱۵۰ تا ۱۲۵۰ دلار بپردازید و این وابسته به محل و پیچیدگی مشکل دارد. تعمیرات هزینه‌های بیشتری دارند.

 

 

۳) اصول لوله‌کشی استخر را درک کنید تا بتوانید تصور کنید یک تکنسین استخر چه کاری برای تعمیر نشتی انجام می‌دهد. ساختار پایه لوله‌کشی و تصفیه یک استخر ساده است. آب توسط پمپ از داخل اسکیمر و زهکش‌های اصلی کشیده می‌شود.

 

آب از زیرزمین عبور کرده و به موتورخانه می‌رود و در آنجا از صافی پمپ گذر کرده و به سامانه تصفیه، آب‌گرم‌کن و هر وسیله جانبی دیگر ازجمله کلرزن ها می‌رود. سرانجام توسط لوله‌های بازگشتی به استخر باز می‌گردد.

 

علاوه بر این خطوط سامانه بسته، برخی جنبه‌های دیگر در سامانه لوله‌کشی استخر هست که در سامانه‌های بسته (تحت‌فشار) وجود ندارد. اکثر استخرها از یک خط تعدیل‌کننده سامانه باز (ثقلی و نه تحت‌فشار) بهره می‌گیرند که کمک می‌کند تا پمپ هنگام پایین بودن سطح آب هم در حالت اولیه بماند.

 

این خط تعدیل‌کننده معمولاً طی بازسازی‌ها فراموش‌شده یا به آن اعتنایی نمی‌شود زیرا تعویض این خط هزینه و زمان‌بر است. خط تعدیل‌کننده به پایین اسکیمر وصل شده و انتهای دیگر آن به زهکش‌های اصلی یا به یک درگاه جانبی در دیواره استخر در نزدیکی اسکیمر وصل می‌شود.

 

این لوله‌ای است که از پایین اسکیمر به زهکش‌های اصلی می‌رسد و عموماً نادیده گرفته می‌شود. ازآنجایی‌که این لوله تحت‌فشار نیست احتمال نشت کردن آن کمتر از یک خط تحت‌فشار است اما به‌طور متوسط این لوله نسبت به سایر لوله‌کشی‌های استخر شما قدیمی است و آن را تبدیل به یک گزینه احتمالی برای فقدان آب بی‌دلیل می‌باشد.

 

سامانه‌های لوله‌کشی یک منبع همیشگی برای فقدان آب به خاطر طیفی از دلایل ازجمله جنس لوله، کیفیت نصب، قدمت، پیکربندی و شرایط خاک است. قبل از اینکه سامانه لوله‌کشی را کاملاً باز کنید باید ابتدا نشتی را بیابید تا مشخص شود نشتی از سامانه لوله‌کشی یا سازه خود استخر است.

 

 

۴) مطمئن شوید که پیمانکار جواز کسب‌وکار دارد. می‌توانید این کار را از دپارتمان (سازمان) ساختمان شهر یا شهرک خود انجام دهید. بعضی شهرها و شهرک‌ها نیازمند یک مجوز کسب‌وکار هستند. مطمئن شوید که با پیمانکار یا شرکتی که تماس می‌گیرید و نه یک شرکت بازاریابی اینترنتی. این شرکت‌ها سفارش شما را به یک پیمانکار محلی می‌فروشند و هزینه‌های شما را بالاتر می‌برند.

 

 

منبع: صدای آب دریا
گردآوری، تحریر و ویراستاری : دکودان

اگر دنبال طراحی استخر هستید ، همین حالا اقدام کنید. طراحی و ساخت استخر

 

 

تخصص های ما

 

 

آموزش ترمیم نشتی استخر | ترمیم نشتی استخر | طراحی استخر

آموزش ترمیم نشتی استخر,ترمیم نشتی استخر,طراحی استخر,ساخت استخر,سامانه لوله کشی استخر,لوله کشی استخر,تعمیر نشتی استخر,تکنسین استخر,روش های تعمیر نشتی استخر,تشخیص انواع نشتی استخر,ترمیم نشتی جکوزی,خرید تجهیزات استخر,نشتی صفحه تجهیزات استخر,نشتی اسکیمر استخر

 

افزودن دیدگاه جدید
دیدگاه خودتان را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *