- طراحی دکوراسیون مغازه

- طراحی دکوراسیون فست فود

- طراحی دکوراسیون ویلا

- طراحی دکوراسیون رستوران

- طراحی دکوراسیون منزل

دکوراسیون به سبک مدرن یا معاصر؟

نازنین داددوست
996
رای نویسنده
5از1
دکوراسیون به سبک مدرن یا معاصر  |  استفاده از رنگهای جسورانه در طراحی داخلی

دکوراسیون به سبک مدرن | فضاهای معاصر

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که فرق بین سبک معاصر و سبک مدرن در دکوراسیون داخلی منزل چیست. در سبک مدرن، فضای منزل سرد و مینیمالیستی است، در حالیکه فضای معاصر بدون آنکه درهم و تاریک به نظر برسد، راحت و مطبوع است. سبک معاصر سبکی است که برای ادارات، فروشگاه ها، اتاق های زیرشیروانی و خانه ها به یک اندازه مناسب است.

دکور منزل با سبک معاصر حالتی آرامش بخش دارد و برای دست یافتن به فضای سبک معاصر، باید چند اصل ابتدائی را رعایت کنید. سادگی، پیراستگی زیرکانه، بافت و خطوط راست به تعریف سبک معاصر در دکور کمک می کنند. با تأکید بر رنگ، فضا و شکل است که فضاهای معاصر شیک و باطراوت می شوند.

در زیر چند عنصر و ویژگی سبک معاصر در دکوراسیون را مشاهده می کنید:

رنگ های خنثی، مشکی و سفید 

رنگ های خنثی، مشکی و سفید رنگ های اصلی در دکوراسیون سبک معاصر هستنداین پالت رنگی اغلب با رنگ های روشن و جسورانه مزین می شوند. رنگ مشکی معمولاً برای کف استفاده می شود و اتاق سبک معاصر را تعریف می کند. دیوارها معمولاً به رنگ های خنثی نقاشی می شوند تا پس زمینه مناسبی برای اکسسوارهای رنگی با رنگ های جسورانه وجود داشته باشد. اگر دیوارها و پنجره ها به رنگ های روشن و شاد نقاشی شوند، بقیه چیزها باید به رنگ های خنثی باشند.

مشخص ترین و متمایز ترین عنصر سبک معاصر 

مشخص ترین و متمایز ترین عنصر سبک معاصر در طراحی کوراسیون داخلی، خط است.خط در جزئیات معماری، استفاده از بلوک های رنگی جسورانه، سقف ها بلند، پنجره های ساده و خطوط هندسی در مجسمه ها و تابلوهای دیواری یافت می شود. فضای خالی، روی دیوارها، بین مبلمان و بالای بخش های فوقانی، به اندازه فضاهای پر شده از وسایل اهمیت دارد. در دکور معاصر، هرچه کمتر وسیله داشته باشید بهتر است. زیرا هر وسیله و اکسسوار حالت انفرادی و منحصر بفرد می یابد.

از عناصر ساختاری بهره بگیرید

کانال های کولر می توانند از سقف آویزان بمانند و آجرهای شکسته بافت و پایداری پدید آورند و لوله های بیرون زده در دکور معاصر کاملاً قابل قبول هستند. برای جلب توجه بیننده می توان این جزئیات ساختایر را به رنگ های شاد متضاد رنگ کرد تا از اهمیت آنها کاسته شود و با دیوارها یکی شوند.

مبلمان سبک معاصر:

مبلمانی با خطوط هندسی صاف و ساده 

مبلمانی با خطوط هندسی صاف و ساده برای دکوراسیونی با سبک معاصر حیاتی هستند.مبلمان روکش شده اغلب باید سفید، سیاه یا به رنگ های خنثی باشند. پارچه های رومبلی باید از جنس نخ، کتان، پشم، سیلک، کنف باشند و طبیعی به نظر برسند.

اجزای دیگر مبلمان ، ساده و بدون خرت و پرت اضافی 

اجزای دیگر مبلمان باید ساده و بدون خرت و پرت اضافی باشند و انحنای زیادی نداشته باشند.کاناپه ها، صندلی ها و میزهای عثمانی باید پایه های مشخصی داشته باشند. تختخواب و صندلی ها نباید دامن، برش، ریشه یا حاشیه تزئینی یا منگوله داشته باشند. بالش ها و کوسن هایی با شکل های هندسی ساده به دکور معاصر رنگ و بافت اضافه می کنند.

 از مبلمان و اکسسوارها ، ایجاد حالتی جسورانه

از مبلمان و اکسسوارها برای ایجاد حالتی جسورانه در دکوراسیون داخلی به سبک معاصر استفاده کنید.از پس زمینه ابتدائی کمک بگیرید و رنگ محبوب تان را در اسباب و اثاثیه در پس زمینه خنثی به رخ بکشید.

در سبک معاصر هرچه وسیله کمتری بگذارید بهتر است

از جزئیات انحنادار، حاشیه های تزئینی و طرح گل و بته استفاده نکنید. چیزهای کوچک و بامزه استفاده کنید. در کل همه چیز را در حالت ساده، بی پیرایه، ابتدائی و ساختاری استفاده کنید.

 کفپوش در سبک معاصر 

کفپوش در سبک معاصر باید بدون پوشش و ساده و فقط به شکل چوب، کاشی یا وینیل باشد.اگر می خواهید قالی پهن کنید، از قالی های بازاری کمک بگیرید. قالی هایی با طرح های ساده یا هندسی پهن کنید.

دکوراسیون به سبک مدرن یا معاصر  |  استفاده از رنگهای جسورانه در طراحی داخلی  |  استفاده از قالی در طراحی منزل  |  طراحی دکوراسیون به سبک مدرن در دکودان

دکوراسیون به سبک معاصر,دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن,دکوراسیون داخلی ادارات,دکوراسیون داخلی فروشگاه ها,دکوراسیون اتاق های زیرشیروانی,رنگ های روشن و جسورانه در طراحی داخلی,خطوط هندسی در مجسمه ها در چیدمان داخلی,استفاده از قالی در طراحی داخلی,کفپوش در  سبک معاصر,استفاده از کاشی در طراحی داخلی 

طراحی دکوراسیون در اصفهان

طراحی دکوراسیون در تبریز

طراحی دکوراسیون در تهران

طراحی دکوراسیون در شیراز

طراحی دکوراسیون در مشهد

طراحی دکوراسیون در همدان

افزودن دیدگاه جدید
دیدگاه خودتان را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *