ترفندهای دکوراسیون داخلی مغازه
- دسته :
- ترفند دکوراسیون »
- دکوراسیون مغازه »
- راهنمای خرید »

ترفندهای دکوراسیون داخلی مغازه | طراحی دکوراسیون مغازه | ویترین مغازه | دکور مغازه
ترفندهای دکوراسیون داخلی مغازه
آیا تابهحال از خود پرسیدهاید که چرا رقیب شما با اینکه اجناس مشابهی را ارائه میدهد، فروش بیشتری دارد؟
یکی از عوامل دخیل در این امر اين است که رقیب شما با ترفندهای دکوراسیون داخلی مغازه آشناتر است. در اين مقاله تلاش خواهیم کرد تا 5 نکته کلیدی در طراحی دکوراسیون داخلی را با یکدیگر مرور کنیم. مهمترین نکتهای که در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه بايد مدنظر داشته باشید، توجه به جزئیات طراحی است؛
اينکه چیدمان اجناس چگونه باشد که مشتری را جذب کند و اينکه ترکیب اجناس چگونه باشد که مشتری زمان بیشتری را در مغازه بماند.
طراحی ویترین جلوی مغازه
ویترین عاملی است که تعیین میکند مشتری به داخل مغازه شما خواهد آمد يا خیر. مشتریان بر اساس اجناسی که در پشت ویترین میبینند، درباره پسندیدن يا نپسندیدن کل اجناس مغازه شما تصميم خواهند گرفت. پس بهتر است همواره نسبت به سلیقه عمومی و چيزی که مشتریان به دنبال آنها هستند آگاهی داشته باشيد. گاهی اوقات طراحی يک دکور زيبا و چشمگیر برای ویترین تأثیر بیشتری در جذب مشتری نسبت به دکور داخلی خود مغازه دارد.
قانون سمت راست
تجربه نشان داده است که اکثر افراد در هنگام ورود به يک مغازه ابتدا سمت راست خود را نگاه میکنند. اين امر گاهی تحت عنوان «دیوار قدرت» نیز شناخته میشود. اجناسی که در اين سمت قرار دارند و اولین نگاههای مشتری به آنها میافتد تأثیر قابلتوجهی روی دید کلی مشتری نسبت به مغازه خواهد داشت.
پس بايد اجناسی روی اين دیوار قرار گیرند که بتوانند مشتری را جذب کنند؛ برای مثال اجناس جدید يا خيلی خاص يا اجناسی که تقاضای بالایی برای آنها وجود دارد را میتوان روی این دیوار قرار داد.
طراحی مسیری برای عبور مشتری
بعدازاینکه متوجه شدید مشتری شما به کدام سمت تمایل دارد، قدم بعدی این است که مسیری را برای هدایت مشتری به سمت بازدید سایر اجناس فراهم کنيد. مسیر را طوری طراحی کنيد که محصولات شما به بیشترین حد ممکن در معرض دید مشتریان قرار گیرند. اين امر موجب افزایش احتمال خرید میشود.
هیچ روش قاطعی برای ایجاد مسیر وجود ندارد و بسته به مساحت و نقشه مغازه میتوان مسیرهای متعددی را ارائه کرد.
اکثر مغازهها از مسیرهای دورانی به سمت راست استفاده میکنند و برخی نیز مغازه را به چند قسمت تقسیم میکنند و هر بخش را بارنگ يا اجناسی خاص مشخص میکنند.
نکته حائز اهميت اين است که طراحی بايد بهگونهای باشد که مشتری کل مسير را طی کند. يکى از ترفندها اين است که در پايان مسير، کالايی خاص و جذاب قرار داده شود تا مشتری را برای طی کردن کل مسير تشويق کند.
قرار دادن محصولات جالب و جذاب در مکانهای استراتژيک
بعدازاینکه با توجه به نکات بالا چیدمان محصولات را انجام دادید، مسلماً تمایل دارید تا مشتری به آنها توجه کند، نه اینکه از آنها رد شده و به بخش بعدی برود. یکی از کارهایی که در این زمینه میتوان انجام داد، استفاده از علامتها یا تابلوهای فصلی است که بهاصطلاح نوعی «سرعتگیر» محسوب میشوند و مشتری را به بررسی بیشتر تشویق میکنند.
روش دیگری که در این رابطه وجود دارد این است که محصولاتی در وسط راهروها قرار داده شود؛ بدین ترتیب وقتی مشتری به این کالاها میرسد با خود فکر میکند که به آنها نیاز دارد یا خیر و احتمال خرید بالا میرود. معمولاً در اطراف این کالاها، اجناس مرتبط با آن قرار میگیرند تا احتمال فروش بالاتر رود. همچنین توصیه میشود که هر هفته یا بهطور منظم بخشی از چیدمان تغییر کند تا برای مشتریان تکراری نشود.
نکته آخر اینکه میتوان محصولات پرطرفدار را در قفسههای میانی که در سطح چشم قرار دارند گذاشت و سایر محصولات را در قفسههای بالاتر یا پایینتر جای داد.
راحت بودن مشتری را در اولویت قرار دهید
تحقیقات نشان داده است که افراد، بهویژه خانمها، راهروهای شلوغ و برخورد با دیگران در اين راهرو را دوست ندارند.
پس بايد اطمینان حاصل کرد که فضای کافی برای مشتریان در بین راهروها وجود داشته باشد تا از بروز مشکل فوق جلوگيری شود.
اگر فروشگاهی بزرگ داريد، حتی میتوانید صندلیهایی را در برخی نقاط قرار دهيد که مشتری بتواند به استراحت پرداخته و درنتیجه مدت بيشتری را در آنجا بماند.
در ضمن صندلیها بايد طوری قرار گیرند که مشتری همچنان بتواند کالاها را ببیند و به خرید آنها فکر کند. طراحی دکوراسیون مغازه و فروشگاه فرآیندی دنبالهدار است. هر فردی سلیقه خاص خود را دارد و نمیتوان قالب خاصی را برای طراحی دکوراسیون مغازهها ارائه داد.
کاری که میتوان کرد اين است که مشتریها را بیشتر بشناسید تا متوجه شوید به چه چیزهایی علاقه دارند و از چه چیزهایی خوششان نمیآید ، الگوی حرکتی و رفتار آنها را زیر ذرهبین قرار دهید و به توجه به آنها چیدمانهای مختلفی را طراحی کرده و بهینهترین آنها را انتخاب کنيد.
ترفندهای دکوراسیون داخلی مغازه | طراحی دکوراسیون مغازه | ویترین مغازه | دکور مغازه
ترفندهای دکوراسیون داخلی مغازه,طراحی دکوراسیون مغازه مدرن و لوکس,طراحی دکوراسیون مغازه,دکور مغازه,ویترین مغازه,طراحی ویترین مغازه مدرن,طراحی دکوراسیون داخلی مغازه,چیدمان مغازه لوازم آرایشی,طراحی دکوراسیون مغازه لباس فروشی,طراحی ویترین روسری فروشی,دکوراسیون داخلی مزون عروس,طراحی ویترین مزون عروس,دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه
افزودن دیدگاه جدید
دیدگاه خودتان را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید »ارسال دیدگاه«